کد خبر : 1469840 | 04 آبان 1396 ساعت 15:50 | 429.8K بازدید | 2 دیدگاه

زنده با اخبار و حواشی بازی بزرگ

دربی 85؛ دقیقه به دقیقه در ورزش سه

پنجشنبه ساعت 16:40 هشتاد و پنجمین دربی تهران برگزار می شود، مسابقه ای که هنوز جذابیت و حساسیت های زیادی را میان علاقمندان به فوتبال به وجود می آورد.

دربی 85؛ دقیقه به دقیقه در ورزش سه

به گزارش "ورزش سه"، شمارش معکوس برای آغاز هشتاد و پنجمین دربی پایتخت آغاز شده است. هر دو تیم پرسپولیس و استقلال مثل همیشه تمام تمرکز و توانشان را برای موفقیت در این مسابقه تاریخی گذاشته اند و تقریبا اهم اخبار ورزشی مربوط به این بازی است. هر دو تیم برای بازی روز پنجشنبه برخی از ستاره هایشان را در اختیار ندارند اما آنقدر مهره های تاثیرگذار در ترکیب آنها هست که انتظار داشته باشیم یکی از جذاب ترین جدال های مستقیم دو تیم انجام شود. پرسپولیس بعد از حذف لیگ قهرمانان آسیا حالا خوب می داند برای بازگشت به مسیر قهرمانی باید در دربی برنده شود. استقلال که میهمان اسمی این مسابقه است از طرف دیگر با وینفرد شفر آلمانی قصد دارد با پیروزی در دربی باردیگر خودش را به عنوان یکی از مدعیان لیگ امسال مطرح کند. دربی همیشه مهم است و این بار نیز این مسابقه حساسیت و اهمیت ویژه ای دارد.

 

 

16:46- عملکرد هجومی بهتر از سوی استقلال باعث شده تا هواداران این تیم بیشتر از رقیب خود در سکوهای مقابل به تشویق بازیکنان تیم خود پرداخته و از آنها درخواست پیروزی و گلزنی داشته باشند.

16:44- اولین اعتراض به تصمیم داوری تصمیم محمد انصاری صورت گرفت که معتقد بود شجاعیان روی او مرتکب خطا شده است.

16:40- بازیکنان پرسپولیس با توجه به درگذشت ابراهیم آشتیانی با بازوبندهای مشکی در این دیدار حاضر شده اند تا یاد پیشکسوت تیم خود را زنده نگه دارند.

16:40- علیرضا بیرانوند در زمان حضورش درون دروازه ابتدا به سمت نیمکت استقلال رفت و با مهدی رحمتی خوش و بش کرد.

16:40- یک دقیقه سکوت در ابتدای بازی به مناسبت درگذشت ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ابتدای بازی از سوی بازیکنان و هواداران در آزادی صورت گرفت.

16:30- استاندار محمد حسین مقیمی و شهردار تهران محمد علی نجفی برای تماشای دربی پایتخت در ورزشگاه حاضر شدند.

16:30- نظری جویباری و هاشم ساعدی از مدیران پیشین استقلال وارد ورزشگاه شدند تا این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.

16:24- علی اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس در پایان جلسه با مهدی تاج، نارضایتی خود را بابت عدم همکاری لازم برای بلیت فروشی آنها اعلام کرد و نسبت به ورود بدون مجوز برخی تماشاگران در حالی که برخی هواداران با در دست داشتن بلیت بیرون استادیوم ماندند، اعلام کرد.

16:13- بازیکنان پرسپولیس به همراه کادرفنی و دروازه‌بانان راهی رختکن شدند تا از دقایقی دیگر خود را مهیای جدال در دربی کنند.

15:55- بازیکنان استقلال با استقبال تماشاگران این تیم وارد زمین چمن ورزشگاه شدند. مک درموت و طاهری از کادرفنی در کنار بازیکنان حضور دارند. همچنین بازیکن نیمکت نشین استقلال نیز در زمین حضور دارند.

15:54- امیر ژوله که برای تماشای دربی در استادیوم حاضر شده، دچار سرگیجه شد و به آبدارخانه جایگاه خبرنگاران منتقل شد.

 

 

15:50- حسین حسینی به همراه مهدی رحمتی برای گرم کردن وارد زمین ورزشگاه شدند. مهدی رحمتی که در این دیدار نیمکت نشین است، به همراه حسینی وارد زمین شد. هر دو دروازه بان استقلال به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

15:48 - با وجود اعلام راهنمایی و رانندگی مبنی بر ممنوعیت پارک خودروها در کنار اتوبان و مکان‌های توقف ممنوع اما تعداد زیادی از تماشاگران حتی در بزرگراه کرج نیز ماشین‌های خود را پارک کرده‌اند.

15:47- مهدی رحمتی در زمان ورود به زمین از راه دور با کریم باقری خوش و بش کرد و برای او بوسه فرستاد که با پاسخ عضو کادرفنی پرسپولیس همراه بود.

15:44- کری عجیب یک خبرنگار با هواداران مشرف به جایگاه خبرنگاران که استقلالی هستند، باعث خشم آنها شد و این هواداران با پرتاب اشیا به سمت جایگاه دقایقی جو را کاملا متشنج کرده و نیروی انتظامی را وارد عمل کردند.

 

1249780

 

15:42- بازیکنان پرسپولیس نیز وارد چمن استادیوم شدند و زیر نظر مارکو به گرم کردن خود پرداختند و برانکو نیز روی عملکرد آنها نظارت دارد.

15:35- علیرضا بیرانوند و دیگر دروازه بانان پرسپولیس با حضور در چمن به گرم کردن خود پرداختند و شماره یک سرخپوشان به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت. این در حالی بود که استقلالی‌ها نیز به شدت علیه گلر ملی پوش سرخپوشان شعار می دادند.

15:22 - ادموند بزیک دیگر مهاجم سابق پرسپولیسی است که برای بحث کارشناسی به استودیو آنتن آمد.

15:20- تیم داوری مسابقه وارد ورزشگاه شد. بیژن حیدری به همراه کمک های خود بعد از حضور در ورزشگاه شرایط زمین را بررسی کرد.

15:17- مارکو، مربی بدنساز سرخپوشان مطابق بیشتر دیدارهایی که از حساسیت برخوردار است و سکوها پر هستند، به تصویرداری مشغول است.

15:17- ایگور پانادیچ، مربی دروازه‌بانان پرسپولیس نیز به همراه فرزندش در استادیوم حاضر شده و او را به داخل چمن آورده است.

15:16- برانکو ایوانکوویچ به همراه کادرش وارد چمن شدند و سرمربی سرخپوشان مطابق همیشه به ابراز احساسات سکوها پاسخ داد.

15:14 - تغییر در ترکیب پرسپولیس؛ محسن ربیع‌خواه از ابتدا بازی می‌کند و محسن مسلمان نیمکت‌نشین شده است.

15:13- بعد از خروج بازیکنان استقلال، تماشاگران دو تیم در طبقه اول ورزشگاه با یکدیگر درگیر شدند و به پرتاب اشیا به سمت یکدیگر پرداختند. نیروی انتظامی در تلاش است تا این درگیری را خاتمه دهد اما با توجه به کمبود نیرو و ازدیاد هواداران این درگیری همچنان ادامه دارد.

15:11- میک درموت، مربی استقلال با حضور در چمن و طراحی آیتم تمرینی این تیم، فضا را برای آماده کردن بازیکنان پیش از شروع بازی مهیا کرد.

15:10- بازیکنان استقلال در ورودی تونل منتهی به رختکن به گرفتن عکس یادگاری و دسته جمعی پرداختند و سپس راهی رختکن شدند تا برای گرم کردن بار دیگر مهیای حضور در چمن شوند.

15:09- فرزند وینفرد شفر با گوشی خود به تصویربرداری از فضای جالب توجهی که هواداران دو تیم شکل داده‌اند، پرداخت. او سمت آنالیزور آبی پوشان را نیز برعهده دارد.

15:09- بازیکنان استقلال به همراه وینفرد شفر در چمن آزادی حاضر شدند و به شدت مورد تشویق هواداران خود قرار گرفتند.

15:00- در فاصله کمتر از دو ساعت به شروع بازی، بازار کری خوانی و شعار هواداران علیه یکدیگر شدت یافته و رقبای آسیایی و نتایج مقابل العین و الهلال به سوژه هواداران دو تیم تبدیل شده است.

14:58 - ترکیب پرسپولیس برابر استقلال: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، وحید امیری، محسن مسلمان، علی علیپور و گادوین منشا.

14:45 - ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس: سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، وریا  غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی.

14:41 - مهرداد میناوند، بازیکن سابق پرسپولیس چهارمین مهمان برنامه آنتن است که لحظاتی قبل در استودیو این برنامه حضور یافت.

 

1249767

 

14:38 - سازمان لیگ سردیس سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال را به خانواده پرویز دهداری هدیه کرد.

 

1249766

 

14:35 -  شبکه خبر مدعی شد که بلیت های طبقه دوم از سوی مسئولان چک و بررسی نمی شود و به نظر می رسد طبقه دوم ورزشگاه رایگان است!(شبکه خبر)

14:35- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که دل خوشی از دوربین های صدا و سیما ندارد، در محوطه بیرون استادیوم وقتی یکی از دوربین‌ها را دید رو به عوامل آن گفت چرا به استادیوم آمدند که این مساله در ادامه باعث درگیری لفظی بین آنها شد.

14:34- ظرفیت استادیوم آزادی به طور کامل پر شده است و هم پرسپولیس و استقلال توانستند تمام ظرفیت سکوهای خود را پر کرده و همه چیز مهیای شروع بازی است.

14:32- با توجه به اینکه در بخشی از استادیوم سکوها در حال تعمیر است، هواداران پرسپولیس نتوانستند از تمام ظرفیت و سهمیه خود سود ببرند و این مساله باعث شده تا در روبروی جایگاه فاصله کمی بین آنها و هواداران استقلال شکل گیرد تا اینگونه بخشی از این مساله جبران شود.

14:31- موسی سلامت، هوادار جانباز پرسپولیس به همراه ویلچر خود در پیست تارتان به کری خوانی با پرچم پرسپولیس پرداخت که البته رفتار هواداران استقلال با او با مماشات همراه بود و حتی به تشویق او نیز پرداختند.

14:30 - جانشین پلیس راهور تهران اعلام کرد که پارکینگ ورزشگاه آزادی ظرفیت خالی برای حضور هواداران ندارد و از آنها خواست تا با خودرو شخصی در ورزشگاه حاضر نشوند.

14:10 - بعد از امید روانخواه و فرشاد پیوس، هم اکنون میرشاد ماجدی دیگر پیشکسوت استقلال در استودیو برنامه آنتن حضور یافته و بحث کارشناسی را ادامه می‌دهد.

14:09- حب درویش، رکوردار روپایی پیش از شروع این دیدار 11 کیلومتر روپایی به صورت عقبگرد را به انجام رساند تا رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

13:51 - طباطبایی، مدیر ورزشگاه آزادی اعلام کرد بخش اول بازسازی این استادیوم تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.(ایسنا)
13:48 - فتاحی تاکید کرد بلیت فروشی برعهده باشگاه پرسپولیس بوده و مسؤولیت مشکلات در این رابطه با این باشگاه است.
13:46 - فروش دخانیات در ورزشگاه آزادی دیده می‌شود و برخوردی با افرادی که این کار را انجام می‌دهند، صورت نمی‌گیرد.(فارس)
13:45 - حدود 40 هزار هوادار دو تیم روی سکوهای ورزشگاه آزادی مستقر شده‌اند.
13:43 - احمد نوراللهی که قادر به همراهی پرسپولیس در دربی نیست، در اردوی این تیم حضور یافت.

13:42 - بی‌نظمی شدیدی مقابل درب‌های ورزشگاه حاکم است و ورود تماشاگران به استادیوم به کندی پیش می‌رود.

 

1249752


13:40 - نیروی انتظامی با افرادی که بازار سیاه به راه انداخته بودند، برخورد داشت و سه نفر را بازداشت کرد.
13:36 - فراهانی، معاون عملیات اورژانس تهران از درمان 38 نفر به صورت سرپایی و انتقال دو نفر از تماشاگران دربی به بیمارستان به دلیل مصدومیت از ناحیه صورت و بیماری کلیوی خبر داد.

13:14 - شهاب حسینی: نه پرسپولیس و نه استقلال؛ من طرفدار پارس جنوبی جم هستم.

13:11 - استودیو آنتن از همین لحظه افتتاح شد و به طور زنده از اپلیکیشن و سایت آنتن در حال پخش است.

13:06 - دیدار دوستانه تیم‌های کوتوله استقلال و پرسپولیس به رسم هر ساله از لحظاتی قبل آغاز شد که تماشاگران را نیز به وجد آورد.

 

1249748

 

12:55 - ویژه برنامه دربی «آنتن» از لحظاتی دیگر با محمدرضا یزدان‌پرست، مجری و امیدرضا روانخواه، بازیکن سابق استقلال در استودیو این برنامه آغاز می‌شود.

 

1249749


12:54 - سعید فتاحی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ از بی‌نظمی در لحظه ورود تماشاگران و همچنین حضور دوربین‌های تلویزیونی پخش غیر زنده ابراز نارضایتی کرد و با این اتفاق برخورد مستقیم داشت.
12:51 - تماشاگران به دلیل ازدحام شدید روی داربست‌های مقابل درب‌های ورودی رفته‌اند.
12:47 - تعداد زیادی از تماشاگران بدون بلیت مقابل ورزشگاه آزادی هستند و وضعیت سردرگمی دارند.
12:44 - بیش از 10 هزار تماشاگر دو تیم هم اکنون در استادیوم آزادی حضور دارند.
12:41 – سکوهای شماره 65، 66 و 67 که در بخش تماشاگران پرسپولیس است، به دلیل عملیات مقاوم‌سازی قابلیت حضور هواداران را ندارد.
12:39 - تماشاگران پرسپولیسی حضور بیشتری از استقلالی‌ها در ورزشگاه آزادی داشته‌اند ولی با این وجود شعارهایی علیه تیم یکدیگر سر می‌دهند.
12:37 - مهدی حب‌درویش، رکورددار روپایی سرعتی با توپ در جهان در پیست تارتارن استادیوم مشغول روپایی زدن است.

12:35 - پرچم 6 هزار متری پرسپولیس توسط هواداران این تیم وارد ورزشگاه آزادی شد.

 

1249734

 

12:30 - فرشاد پیوس، اسطوره پرسپولیس و امید روانخواه، هافبک سابق استقلال نخستین مهمانان استودیو آنتن هستند که از ساعت 13 در سایت و اپلیکیشن آنتن به بحث کارشناسی دربی 85 می‌پردازند.

12:12 - شفر، سرمربی استقلال در پیامی اختصاصی به مخاطبان ورزش سه از تماشاگران دو تیم درخواست کرد تنها به حمایت از تیم خود بپردازند؛ او معتقد است پرسپولیس شرایط نسبتا بهتری از آنها دارد و شاید سه، چهار هفته دیگر برابر آنها قرار می‌گرفتند بهتر بود ولی در حال حاضر نیز آنها احتمال دارد بتوانند نتیجه غیر منتظره‌ای بگیرند.

12:08 - ایران ورزشی با ذکر پرسش «شعبده‌باز دربی کیست؟» و اظهارات برانکو و شفر، عکس این دو سرمربی را با طراحی جالبی روی صفحه قرار داده است.

 

1249724

 

12:07 - همشهری ورزشی از تیتر «بدون ترس» استفاده کرده و تصویر برانکو، منشا، مسلمان و علیپور را از پرسپولیس و شفر، حسینی، چشمی و شجاعیان را در صفحه اول قرار داده است.

 

1249722

 

12:06- روزنامه گل تصویر دو سرمربی خارجی پرسپولیس و استقلال را روی صفحه یک قرارداده و از تیتر «پروفشرنال» استفاده کرده است.

 

1249721

 

12:05- تیتر یک جلد روزنامه خبرورزشی که همچنان پُرخواننده‌ترین روزنامه ایران است؛ "شوق آورد است" به امید یک دربی فوق‌العاده.

 

1249720

 

11:57 - باشگاه استقلال اعلام کرد برخلاف شایعات مطرح شده، هیچگونه بلیط فروشی‌ای در ورزشگاه آزادی برای بازی دربی وجود نخواهد داشت و همانطور که پیشتر اعلام شده بود، تنها راه خرید بلیط از طریق موسسه کوثر بود.
10:39 - علی علیپور: خیلی دوست دارم اگر شد در دقیقه ۲۴ شهرآورد گل بزنم و به روح آقاهادی تقدیم کنم. خدابیامرز نوروزی همزبان و هم‌استانی من بود. به‌عنوان کاپیتان پرسپولیس خیلی به من جوان کمک کرد تا راحت‌تر تمرین و بازی کنم. اولین گل شهرآوردم را هم روی پاس زیبای آقاهادی زدم و هرگز او را فراموش نمی‌کنم. به خاطر همین همیشه ته ذهنم بوده که به قول عادل فردوسی‌پور چی‌ می‌شه اگه دقیقه ۲۴ گل بزنم و به روح کاپیتان تقدیم کنم.
10:14 - فرشید اسماعیلی :دوست داریم وقتی وارد ورزشگاه می‌شویم، جایگاه آبی‌ها پر باشد. سال گذشته در بازی رفت وقتی وارد استادیوم شدیم، دیدیم بخشی از سکوهای استقلالی‌ها خالی است و این مسئله روی بچه‌ها اثر داشت. ان‌شاالله امسال مثل بازی برگشت سال قبل استقلالی‌ها بیایند و از تیم‌شان حمایت کنند.

10:10- در حالی که دوربین‌های صدا و سیما قصد ورود به مجموعه و تهیه گزارش از هوادارن و شرایط استادیوم را دارند، با ورود آنها مخالفت می‌شود که تنش کوچکی نیز ایجاد شده بود. طبق اعلام سازمان لیگ تنها دوربین‌های واحد پخش زنده قادر به حضور در استادیوم و تهیه گزارش از این جدال هستند.

10:08 - فیروز کریمی: مهدی تارتار بازیکن بااخلاقی بود. او علاوه بر دوران بازیگری در مربیگری نیز اخلاق مدار است. او اولین بار بود که به خاطر درگیری در دربی به کمیته انضباطی دعوت می‌شد و چون سابقه قبلی نداشت با یکی، دو جلسه محرومیت و توبیخ کتبی پرونده‌اش مختومه می‌شد، اما من توصیه‌ای به او کردم که موجب شد یکسال محرومش کنند؛ بعدا که فهمیدند من تارتار را راهنمایی کرده ام و 6 ماه از محرومیتش را بخشیدند!

09:22 - در هفده دربی که عادل فردوسی‌پور گزارش کرده استقلال  چهار بار برنده شده و پرسپولیس ۵ بار پیروز از میدان بیرون آمده و هشت بازی هم به تساوی رسیده است.(نود)

09:00- برخورد جدی از سوی ماموران راهنمایی و رانندگی با خودروهایی که در مسیر استادیوم آزادی پارک شده‌اند صورت می‌گیرد و با چرثقیل انتقال می‌یابند.

08:00- در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر از هواداران که بیشتر آنها از دیگر استان‌ها در آزادی حضور یافته‌اند در محوطه این استادیوم حاضر هستند و بساط کری خوانی و ... هم داغ است.

07:00- درب‌های پارکینگ استادیوم آزادی به روی هواداران حاضر باز شد و آنها در محوطه جلوی گیت بلیت در انتظار باز شدن درب‌های اصلی استادیوم هستند که قرار است ساعت 12 گشوده شوند.

01:38 - شرکت برهان مبین هوشمند از فدراسیون فوتبال به دادسرای ناحیه ۵ استان تهران شکایت کرد؛ آنطور که شرکت برهان مبین هوشمند با فدراسیون فوتبال قراردادی ۱۱ ساله داشته و فدراسیون فوتبال نمی توانسته این قرارداد یک طرفه را فسخ کند. شرکت برهان مبین هوشمند ادعا کرده که فدراسیون فوتبال باید پس از فسخ ۲۰ میلیارد تومان به این شرکت غرامت بدهد.

00:14 - شایان مصلح، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس دربی اولی‌ها هستند.

23:14 - عادل فردوسی‌پور به‌عنوان گزارشگر دربی 85 انتخاب شد.

 

22:53 - با اعلام مسؤول مسابقات سازمان لیگ دربی برگشت روز دهم اسفندماه برگزار خواهد شد.


22:46 – فتاحی تاکید کرد به دلیل اتمام بلیت فروشی تماشاگران بدون بلیت فردا به ورزشگاه آزادی نروند.


22:30 - علی‌اکبر طاهری، مدیر عامل و حمیدرضا گرشاسبی، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در محل اردوی این تیم در هتل آکادمی المپیک حضور یافتند و جلسه‌ای با برانکو داشتند.

 

20:23 - علی اصغرپورمحمدی، رئیس شورای ورزش صداوسیما از پخش زنده دربی به صورت زنده از شبکه سه خبر داد.

 

20:21 - با اعلام سعید فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ تمام بلیت‌های دربی 85 به فروش رسید.


20:04 - بنابر اعلام سازمان لیگ درب‌های ورزشگاه آزادی برای تماشاچیان دربی از ساعت 12 باز خواهد شد.

 

20:00 - ویژه برنامه مخصوص دربی هشتاد و پنج در اپلیکیشن آنتن (anten.ir)با حضور بازیکنان و ستاره‌های سابق سرخابی از ساعت 13 قابل تماشاست. استودیوی پخش زنده‌ی آنتن با این ویژه برنامه رسما افتتاح می‌شود.

 

1249632

 

19:40- ورزشگاه آزادی در شرایطی در حال ترمیم است که برای تعمیر اساسی به 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در بازی فردا سه سکوی 34، 35 و 36 در طبقه دوم نمی توانند پذیرای هواداران باشند.

 

19:38- بیژن حیدری، داور دربی 85:  قبل از دربی هرگز نمی توانیم مصاحبه خبری کنیم به ویژه این بازی مهم که قرار است پنجشنبه این هفته برگزار شود. مصاحبه های شخصی ممنوع بوده و فیفا این قوانین را لحاظ کرده است. (منبع :ایرنا)

 

1249628

 

19:37 - استقلال با این 20 بازیکن به اردو رفت. مهدی قائدی در جمع نفرات حضور دارد.

1249627

 

19:31-حسین ماهینی :  امروز موفق نشدیم به مراسم تشییع آقای آشتیانی برویم، چون ساعت تمرین و مراسم با هم تداخل داشت و ما به هیچ وجه نمی‌توانستیم با حضور در ورزشگاه شیرودی بعد از آن به آخرین تمرین تیم پیش از دربی برسیم که اهمیت زیادی داشت. اما این مساله دلیلی نمی‌شود که ما وظیفه‌مان را در قبال خانواده ایشان و خودش فراموش کنیم و قطعا ما نیز سوگوار یکی از ستارگان تاریخ پرسپولیس هستیم.

 

19:30-صمد نیکخواه بهرامی: خیلی از بازیکنان تیم ملی بسکتبال فوتبالی هستند و در اردوهای تیم ملی معمولا کری خوانی داشتیم. من و حامد حدادی استقلالی هستیم و پرسپولیسی ها هم در تیم ملی حضور داشتند. البته بیشترین چالش من با آیدین برادر مرحومم بود که همیشه با هم کری خوانی می کردیم. او یک پرسپولیسی دوآتشه بود و من برعکس استقلالی بودم. الان جایش خالی است که در آستانه بازی با هم کری بخوانیم.

 

18:31- بنابر آخرین شایعات گزارشگر دربی 85 جواد خیابانی است . البته هنوز هیچ خبر قطعی در این باره وجود ندارد .

 

18:30 - از بلیت های دیدار دربی رونمایی شد. این بلیت ها توسط باشگاه پرسپولیس و در شعب یکی از بانک های کشور به فروش رسیده و مخصوص این دیدار می باشد.

 

1249605

 

18:25-فروش بلیط این بازی چندروزی است که شروع شده، در های ورزشگاه نیز از ساعت 12 باز خواهند شد تا علاقه مندان به دربی بتوانند در فاصله 280 دقیقه مانده به بازی وارد ورزشگاه شوند.

 

 

18:24-آخرین مرتبه‌ای که روی نیمکت پرسپولیس و استقلال در دربی تهران 2 سرمربی خارجی نشسته بودند به سال 55 برمی‌گردد. در آن روز که بازی هم با نتیجه یک - یک به پایان رسید، کونوکوف پرسپولیس را هدایت می‌کرد و رایکوف هم روی نیمکت استقلال بود.

 

18:20- با جست جوی کلیدواژه در تعقیب عکاسان دربی می توانید بهترین عکس ها این چند سال دربی را به  انتخاب عکاس هاس درجه یک ورزش  ایران ببینید .

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (1)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (2)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (3)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (4)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (5)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (6)

 

 با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (7)

 

 با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (8)

 

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (9)

 

 با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (10)

18:20 - نزدیک به 100 هوادار استقلال و پرسپولیس از همین حالا جلوی درب های ورزشگاه آزادی حضور دارند و به تشویق تیم خود می پردازند. این هواداران در گفت و گو با خبرنگار ورزش سه اعلام کردند که از ایذه، لردگان و شهرهای استان ایلام و خوزستان برای حضور در ورزشگاه آزادی به تهران سفر کردند.

 

1249601

 

18:20- دروازه بان پرسپولیس با دست لباس کاملا مشکی و دروازه بان استقلال با دست لباس کاملا سفید به میدان خواهند آمد.

 

17:54 ـ بشار رسن هافبک عراقی که فردا اولین دربی خود را تجربه خواهد کرد، وارث ستارگان عراقی دیگر مثل حوار ملامحمد و جاسم کرار است. ملامحمد هم با پیراهن پرسپولیس و هم با پیراهن استقلال در دربی میدان رفته است. رسن در ترکیب اولیه پرسپولیس به احتمال زیاد حاضر خواهد بود.

 

17:53 ـ تمامی اخبار فوتبال ایران تحت تاثیر دربی قرار گرفته است. جالب است بدانید استقلال و پرسپولیس در تیم های مختلف ایران هواداران پروپاقرصی دارند که بعضی از آنها این ابراز علاقه را هرگز کتمان نکرده‌اند.

 

 17:52 ـ محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس 49 سال است که در دربی مشارکت دارد و از این حیث رکورددار هر دو تیم محسوب می‌شود.

 

17:40 ـ بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در جلسه‌ای ویژه در هتل آکادمی به آنالیز استقلال پرداختند.

 

17:30 ـ آنچه از تمرین امروز استقلال برمی‌آید، حضور سیدحسین حسینی در دروازه آبی‌پوشان است. وینفرد شفر در روزهای گذشته به مهدی رحمتی اعلام کرده بود که روی بازی دربی تمرکز کند.

 

17:30: مدیرعامل و سرمربی استقلال با بازیکنان این تیم جلسه ای در رختکن و با پایان تمرین برگزار کردند.

 

17:25-مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حرف آخر را درباره وضعیت محسن مسلمان و وریا غفوری زد. او گفت: «مسلمان و غفوری مشکلی برای بازی ندارند|محرومیت کیانی تعلیق نشده است.»

 

17:14- رضا افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال به همراه فرزندان مبک مک درموت در تمرین امروز آبی پوشان حضور یافتند.

 

17:00- دربی فرزندان مک درموت را به تهران کشاند. میک مک درموت مربی ایرلندی استقلال که از ابتدای فصل به این تیم اضافه شده، مقدمات حضور فرزندان خود در تهران را فراهم کرده و آن ها بامداد چهارشنبه وارد تهران شدند. به این ترتیب فرزندان شفر و مک درموت دو مربی خارجی استقلال به همراه تعدادی از فرزندان کادرفنی پرسپولیس تماشاگر این دیدار مهم و جذاب خواهند بود.

 

 

16:30: سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال در محل تمرین این تیم حاضر شد. او پس از پایان تمرین برخورد گرمی با کادرفنی و بازیکنان داشت.

 

16:30 : اصغر نیک سیرت مترجم برانکو یک آدم جدی است ، اوکه از دوستان رضا چلنگر است و توسط او به پرسپولیس معرفی شده ، در نشست های مطبوعاتی کار برانکو را راحت می کند . نیک سیرت در هنگام ترجمه سئوال ها   سعی می کند حرفها را با کمترین سانسور انتقال دهدو البته سعی می کند حس کلمات را در برگردان به فارسی حفظ کند  .این اتفاق امروز هم در نشست مطبوعاتی افتاد جایی که نیک سیرت به همراه برانکو ، کلافه شد والبته  خندید .

 

 

 

16:26: مجید نامجو مطلق:پرسپولیس در سال های اخیر همواره از تیم های خوب و مدعی فوتبال ما بوده و کیفیت بالایی از فوتبال را به نمایش گذاشته است. هرچند مدتی است آنها شرایط خوبی ندارند و به نظرم به لحاظ کیفی افت محسوسی داشته اند. اما به هرحال پرسپولیس و برانکو را نمی توان دست کم گرفت و آنها هم در برخی موارد شرایط خیلی خوبی دارند.

 

16:23: علی جباری که جزو تیم برتر تاریخ استقلال هم هست،  در 15بازی در میدان بزرگ دربی حاضر بود که در 10 تایش کاپیتان بود، او در این 15بازی 5گل زد، 6پاس گل داد . این رکوردی خیره کننده برای سلطان استقلالیهاست .

 

16:20 : بیست و چهار مرداد82 روزی که میناوند در ترکیب پرسپولیس به این شکل با منصوریان تانگو رقصید. آن بازی را استقلال 1-2 برد. آ این دو نفر اگر همین الان بخواهند چنین صحنه‌ای خلق کنند، اصلا اینجوری نمی‌توانند، شکم جفت‌شان اجازه نمی‌دهد؛ صدالبته جای سرمربی سابق آبی ها در دربی خالی است . (عکس:ابوالفضل امان الله).

 

1249567

 

16:19 : مهاجم پرسپولیسی ها که لقب یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ هفدهم را یدک می کشد نمی تواند در دربی هشتاد و پنجم به میدان برود. طارمی در بازی هایی که برای سرخپوشان به میدان رفته موفق شده 4 بار گلزنی و 2 بار گلسازی کند. او 1 بار نیز موفق شد یک ضربه پنالتی به دست بیاورد. ضربه ای که یک گل نیز برای شاگردان برانکو به همراه داشت. طارمی به دلیل مشکلاتی که مربوط به دوران لژیونر شدنش بود با محرومیتی چهار ماهه مواجه شده و پس  از آنکه در دو بازی حساس مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حضور نداشت در دربی پیش رو نیز نمی تواند به میدان برود.

 

 16:18: در فاصله 24 ساعت مانده تا دربی فروش پرچم و شال آغاز شده است، این اتفاق به این دلیل است که تعدادی از هواداران که از شهرستان خود را به استادیوم آزادی می رسانند، امشب را جلوی در ورزشگاه سپری خواهند کرد.

 

 

 

16:18: از 8 دیداری که پرسپولیسی ها در لیگ هفدهم به میدان رفتند، بیرانوند در 7 بازی به میدان رفت و تنها به دلیل حضور در بازی های ملی، او یک بازی را از دست داد. بیرانوند که در سال های اخیر نفر اول کی روش برای ایستادن درون دروازه تیم ملی نیز محسوب می شود، در جریان بازی هایی که برای پرسپولیسی ها به میدان رفت 5 بار دروازه خود را باز شده دید و البته در 3 دیدار نیز اقدام به کلین شیت کرد. بهترین گلر فصل پیش لیگ برتر به طور متوسط هر 126 دقیقه، یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. او قطعا انتخاب اصلی برانکو در دربی هشتاد و پنجم خواهد بود.

 

 16:17: کانون هواداران استقلال و پرسپولیس طرح موزاییکی خود را در استادیوم آزادی برای بازی فردا آماده کرده اند.

 

 16:15: یکی از هواداران متعصب استقلال خودروی خود را به زنگ آبی درآورده است و در فاصلله 24 ساعت مانده تا دربی جلوی در استادیوم آزادی حضور دارد.

 

 

 

16:02: وینفرد شفر برای صفحه اینستاگرام خود سوژه شکار می کند . سرمربی استقلال قبل از حضور در نشست خبری با موبایلش از خبرنگاران عکس گرفت و به نظر می‌رسید ازدحام بیش از اندازه اصحاب رسانه برای او جالب توجه بود.

 

 

16:00: حسین کعبی :بعضی ها تا به استقلال یا پرسپولیس می آیند، می گویند که من از بچگی طرفدار این تیم بوده ام، من واقعیت را می گویم. من نه به استقلال و نه به پرسپولیس فکر نمی کردم چرا که در فولاد بازی می کردم اما وقتی که به پرسپولیس رفتم، پرسپولیسی صد آتشه شدم. تمام اعضای خانواده من استقلالی هستند و تنها من پرسپولیسی شدم.

 

15:56: پرسپولیسی‌ها از ۷ بازی که گل اول را زده‌اند ۵ برد و دو مساوی دارند. استقلال در این فصل، ۴ بازی گل اول را خورده و هر ۴ بازی، به حریفش باخته. هفته اول مقابل صنعت نفت، هفته چهارم مقابل سایپا، هفته پنجم مقابل پدیده و هفته ششم مقابل پارس جنوبی، استقلال گل اول را از حریفش خورد و هر ۴ بازی را هم واگذار کرد. استقلال برای پیروزی در دربی، یا باید طلسم این فصل را بشکند و یا مراقب باشد گل اول را از حریفش نخورد.

 

15:55- علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت:« روی کاغذ پرسپولیس از وضعیت خوبی برخوردار است و بنابراین شانس پیروزی این تیم در دربی بیش‌تر است. در بازی‌های استقلال و پرسپولیس داوران باید بیش‌تر تلاش کنند تا بازی را مدیریت کنند. امیدوارم که هر تیمی که بهتر بازی کرد و حقش بود برنده این بازی باشد.»خبر ورزشی

 

15:55:گادوین منشا تا به حال دروازه استقلال را باز نکرده است .منشا که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال ۹۰ کامل در زمین حضور داشت، نتوانست به این تیم  گلی بزند.

 

15:54: مجتبی جباری تا کنون در داربی‌ها 4 گل به ثمر رسانده است‌. مجتبی از این نظر با فرهاد مجیدی، برابر است اما اگر موفق به گلزنی می‌شد با پنج گل زده در کنار علی جباری و مرحوم غلامحسین مظلومی عنوان بهترین گلزن استقلال در داربی‌ها را کسب می‌کرد‌

 

14:55- مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در آستانه دربی درباره واگذاری دو تیم گفت:« پرسپولیس و استقلال در دو مرحله واگذار می‌شوند.» او همچنین گفت:« این واگذاری با شرایط عادلانه و با نظر هواداران دو تیم خواهد بود.»

 

14:50- از آخرین تمرین پرسپولیس تصویری منتشر شده که در آن  محسن ربیع خواه را با کاور ذخیره ها نشان می دهد و برخی از رسانه ها عنوان کرده اند که او به همین دلیل در ترکیب اصلی تیمش حضور نخواهد داشت.

 

1249544

 

14:50- رضا نورمحمدی مدافع سابق پرسولیس که تجربه حضور در دربی را دارد درباره این بازی گفت:« دوست دارم در این دربی علیپور و کامیابی‌نیا گلزنی کنند.» او همچنین گفت:« نباید استقلال را دست کم بگیریم.»

 

14:47- سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: «اگر احیانا رسانه‌ای فیلمی از دربی 85 منتشر کند حتما شرکت امین سیما شکایت خواهد کرد و از طریق مراجع قانونی پیگیر خواهیم شد.»

 

 

14:45- خبر غیر رسمی است که در آن کانال های پرسپولیسی اعلام کرده اند که تمام بلیت‌های پرسپولیس به فروش رفته و فقط بلیت‌های استقلال مانده که بخش اعظمی از آنها را هواداران پرسپولیس خریداری کرده‌اند. البته این خبر رسما تایید نشده است.

 

14:40- باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد که محسن مسلمان، هافبک این تیم مشکلی برای حضور در دربی ندارد.

 

14:35- وینفرد شفر مدافع چپ تیمش را به اردوی قبل از دربی نبرد. با این وصف یعقوب کریمی نیز در کنار منتظری، جباری و نورافکن غایبان بازی بزرگ پنجشنبه خواهد بود.

 

14:30- برانکو:«نتیجه دربی از قهرمانی واجب تر است.» او همچنین گفت:« در این بازی فقط به برد فکر می کنیم»

 

14:25- شفر در نشست مطبوعاتی گفت:« بهتر بود داربی دو، سه هفته دیرتر برگزار می‌شد. برای داور آرزوی موفقیت دارم»

 

14:10- برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در اتاق انتظار کنفرانس مطبوعاتی قبل از دربی باهم دیدار کردند. برانکو در این دیدار به وینفرد شفر گفت:« من در نشست مطبوعاتی گفتم تو تایلند و کامرون و امارات قهرمان شدی آیا درست گفتم؟» شفر با تایید حرف او نشان داد که او درست گفته است.

 

 

14:06- برانکو در نشست مطبوعاتی در پاسخ به یکی از عکاسان که از بلیط مسابقه را خواست گفت:« من بلیط دارم اما بلیط سینما....»

 

13:59- به نظر می رسد از بین مزدک میرزایی و پیمان یوسفی یک نفر گزارشگر دربی روز پنجشنبه باشند.

 

13:57- برانکو در نشست خبری قبل از دربی:« مسلمان در کادر بازیکنان ما حضور دارد. در لیست ما با 20 بازیکن دارد. ایشان در کادر 20 نفره هستند. باید با نقاشی توضیح بدهم که ایشان در کادر حضور دارد؟»

 

13:56-برانکو در پاسخ به خبرنگاری که در نشست خبری درباره ترکیب تیمش در دربی پرسیده بود گفت:« من هیچگاه در نشست خبری ترکیب تیمم را نمی گویم. در مورد اسم ها هم حرف نمی زنم. بشار از زمانی که آمده تقریبا در تمامی مسابقات حضور داشته است. او مدتی کمی با ما بوده اما موضوعی که خیلی خوب است این است که با جذب او به هدف زدیم. او پتانسیل خودش را برای حضور در پرسپولیس نشان داده است. او خیلی جوان است و 20 سال سن دارد. طبیعی است که انتظار داریم روز به روز بهتر و بهتر شود.»

 

13:55- سهراب بختیاری زاده و محسن خلیلی دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس به احتمال زیاد  کارشناسان برنامه فوتبال برتر برای دربی هستند و کار کارشناسی این مسابقه را انجام خواهند داد.


13:56- چهره های مطرحی در دربی 85 غایب هستند. بازیکنان مطرحی چون مهدی طارمی ، فرشاد احمدزاده، مجتبی جباری ، پژمان منتظری، احمد نوراللهی و امید نورافکن شش ستاره غایب دربی هستند.

 

 

13:53- بلیط فروشی مسابقه با انتقادهای زیادی همراه بوده و پیام های زیادی وجود دارد که مردم از شرایط بلیط فروشی راضی نیستند. با توجه به مشکلاتی که با شرکت برهان مبین بر سر بلیط فروشی وجود دارد  به نظر می رسد چاره ای نیست و این مسیری است که باید طی شود.

 

13:52- پیروزی در دربی برای برای برانکو به خاطر استحکام بخشی به جایگاهش اهمیت زیادی دارد و خیلی شبیه  موقعیت او قبل از بازی با الوحده است که رضاییان را از تیم کنار گذاشته بود.

 

13:50- برادران فنونی زاده عازم ترکیه شده اند تا برای یک شبکه تلویزیونی کار کارشناسی دربی را انجام بدهند. مهدی و مرتضی فنونی زاده که سابقه بازی در دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارند به ترکیه رفته اند و معلوم نیست قرار است برای چه شبکه یا برنامه ای کار کارشناسی را انجام بدهند؟!

 

1249527

 

13:45- برادران شفیع زاده در صورت پیروزی استقلال به بازیکنان این تیم پاداش خواهند داد. برادران شفیع زاده مالکان سابق استقلال اهواز از هواداران استقلال هستند و در مقاطع مختلف در چنین شرایطی به این تیم کمک می کنند.

 

13:43- مهدی رحمتی در دربی بازی می کند یا نه؟ هنوز پاسخ این سوال مشخص نیست که آیا رحمتی به دلیل سابقه خوبش در دربی ها شماره یک استقلال خواهد بود یا حسینی که با عملکردش دروازه بان ثابت استقلال شده دراین بازی نیز در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت؟


ساعت13:40- آنتن ویژه برنامه ای برای  دربی 85 با حضور چهره های مطرح سابق  و پخش بازی های قدیمی دوتیم در نظر گرفته است که پیش از این مسابقه برای علاقمندان پخش خواهد شد. 


13:36- حکم کمیته اخلاق به طرز عجیبی 24 ساعت مانده به دربی هنوز اعلام نشده و اگر قبل از دربی این حکم اعلام شود ممکن است موجب پیدا شدن حواشی جدیدی شود. با این حال انتظار می رود که این حکم بعد از دربی اعلام شود.


13:35- احتمالا مسلمان نیمکت نشین می شود. با توجه به مشکلاتی که مسلمان طی هفته های اخیر داشته به احتمال زیاد مسلمان از روی نیمکت دربی را آغاز می کند و بشار رسن جانشین او خواهد بود.


13:30- مهمترین معمای بازی پنجشنبه حضور فرشید باقری است. اگر باقری در ترکیب استقلال قرار بگیرد  سرورجپاروف بازی نخواهد کرد  در غیراینصورت و اگر باقری بازی نکند هافبک ازبکستانی در ترکیب استقلال در دربی حضور خواهد یافت.


13:33- مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نقل قول منتسب به خود درباره احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را قویا تکذیب کرد. قبل ازآن از قول تاج عنوان شده بود که استقلال به دلیل بدهی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.


13:11- دوربین های تلویزیونی اجازه فیلمبرداری از نشست خبری دربی را ندارند. مسئولان سازمان لیگ پیش از برگزاری نشست خبری، اجازه ورود هیج کدام از دوربین های تلویزیونی را ندادند و اعلام کردند که هر رسانه ای که از نشست خبری فیلم منتشر کند، جریمه خواهد شد.


12:56- شاگردان برانکو ایوانکوویچ آخرین تمرین خود را در زمین شماره دو آزادی پشت سر گذاشتند و بعد از آن راهی هتل شدند تا اردوی پیش از دربی خود را برگزار کنند.


12:33- محمود خوردبین:« تیم ما کاملا سرحال و خوب است. بچه‌ها کاملا برای این بازی آماده‌اند. البته نگاه ما به این بازی این است که در مسیر تکرار عنوان قهرمانی به امتیازات آن نیاز داریم.»


11:31- ایمون زاید: «در داربی و بازی‌های این چنینی، جایگاه دو تیم در جدول هیچ اهمیتی ندارد. داربی شبیه به یک بازی حذفی است که هر تیمی در روز مسابقه عملکرد بهتری داشته باشد، می‌تواند برنده شود.» زاید بعد از هت تریک در دربی هنوز هم برای پرسپولیسی ها محبوب است.


10:48- پیکر مرحوم ابراهیم آشتیانی در ورزشگاه شیرودی تشییع شد. نکته این مراسم عدم حضور بازیکنان تیم پرسپولیس در مراسم تشییع بود. مرحوم آشتیانی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس بود و فوت او در آستانه دربی نیز این مسابقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

1249528


 9:23- زلاتکو کرانچار در بخشی از مصاحبه امروزش درباره دربی صحبت کرده و با بیان اینکه دوست دارد برانکو مربی هم ملیتی اش پیروز شود، می گوید:« از نظر من پرسپولیس نسبت به استقلال اولویت‌های بهتری دارد چرا که با وجود شکست مقابل الهلال این تیم در فرم خوبی است و در بالای جدول قرار دارد و لازم نیست بگویم آنها مدعی عنوان قهرمانی هستند. از طرفی استقلال هم به دنبال اثبات خودش خواهد بود.»


 9:12- مهدی هاشمی نسب یکی از جنجالی ترین بازیکنان دربی یا به قول معروف یاغی سرشناس سرخابی در مصاحبه ای می گوید:« مهار علی کریمی سخت ترین کارم در دربی بود» او همچنین می گوید:« هر بازیکنی که از نظر روحی آنقدر بزرگ باشد که بر آن فضای سنگین ورزشگاه غلبه کند و گوشش به سکوها بدهکار نباشد و تمرکزش روی توپ و میدان باشد می‌تواند نتیجه بازی را تعیین کند.» خبرگزاری مهر

دیدگاه‌ها