کد خبر : 1469974 | 04 آبان 1396 ساعت 07:41 | 46K بازدید | 0 دیدگاه

شروع ضعیف و پایان پرهیجان در دربی ها

پرگل‌ترین دقایق دربی را بشناسید! (گزارش)

در بازه زمانی 75 تا پایان بازی، بیشترین گل در دربی های لیگ برتری زده شده است.

پرگل‌ترین دقایق دربی را بشناسید! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و استقلال فردا هشتاد و پنجمین دربی تاریخ و سی و سومین دربی لیگ برتر را برگزار خواهند کرد. در 32 بازی لیگ برتری این دو تیم، 62 گل رد و بدل شده؛ یعنی میانگین کمتر از یک گل در هر بازی!

 

اما در چه دقایقی تعداد گل بیشتری به ثمر رسیده است؟! اگر 90 دقیقه بازی را به 6 بازه 15 دقیقه ای تقسیم کنیم، در خواهیم یافت که اواخر مسابقه، پرگل‌تر از دیگر دقایق بوده است. در یک ربع اول دیدارها 9 گل زده شده و تنها 1 گل در اولین دقیقه بازی ها توسط علی سامره زده شده است.

 

در هریک از بازه های زمانی 15 دقیقه و یک ربع پایانی نیمه اول که اواسط نیمه اول محسوب می‌شود 8 گل زده شده و به نوعی نشان می‌دهد هرچه به پایان نیمه اول نزدیک شویم، روند گلزنی کاهش می‌یابد.

 

اما پس از نیمه دوم اوضاع تفاوت هایی پیدا می‌کند. در یک ربع آغازین نیمه دوم، 12 بار دروازه دو تیم باز شده و میتوان این بالارفتن تعداد گل ها را ناشی از استراحت یا صحبت های بین دو نیمه دانست.


 
پس از آن بار دیگر بازی افت می‌کند و تعداد گل ها در 15 دقیقه میانی نیمه دوم به 8 کاهش می‌یابد. البته در این دقایق گل های مهمی نیز زده شده؛ از گل علیرضا اکبرپور در دربی 54، گل تساوی محمد نوری به استقلال در دربی 79 و...

 

اما کلیدی ترین و حساس ترین بازه زمانی در شهرآورد تهران 15 دقیقه پایانی است. جایی که اکثر گل ها زده و نتایج مسابقات تعیین شده است. 17 گل را سرخابی ها از دقیقه 75 به بعد وارد دروازه هم کرده اند؛ یعنی دوبرابر گل ها در اواسط مسابقه!

 

نیازی نیست گل های حساس آخر بازی را ذکر کنیم؛ اما میتوان به سه ضربه ایمون زاید، ضربه سر پیروز قربانی، شوت مهلک کریم باقری، شوت از زاویه بسته فرهاد مجیدی و این اواخر ضربه محسن مسلمان اشاره کرد که تبدیل به گل شدند و نتایج بازی را به شکلی عجیب تغییر دادند.

 

دیرهنگام ترین گل شهرآورد پایتخت را جری بنگستون در دقیقه 96 به ثمر رساند و لازم به ذکر است در تاریخ دربی های لیگ برتری، 6 گل در وقت های تلف شده به ثمر رسیده و این دقایق را باید مهم ترین لحظات بازی بنامیم.

دیدگاه‌ها