کد خبر : 1470239 | 05 آبان 1396 ساعت 14:15 | 135.7K بازدید | 59 دیدگاه

پسر برانکو و تکرار یک شوخی غیرضروری؛

درباره یک هجمه بی پایان؛ قربانی ربیع خواه!

دیروز پرسپولیس موفق شد با تک گل علیپور استقلال را مغلوب کند اما حتی این پیروزی نیز باز هم یک قربانی داشت: محسن ربیع خواه

درباره یک هجمه بی پایان؛ قربانی ربیع خواه!

 

به گزارش "ورزش سه"، دیروز پرسپولیس فاصله ای نسبی با استانداردهای برانکو داشت و در یکی از دربی های بی کیفیت، در نهایت نیمه قرمز استادیوم را خوشحال ترک کرد اما هافبک قرمزها باز هم مورد انتقاد قرار گرفت.

1-از تابستان سال قبل و در بحبوحه روزهایی که هواداران در انتظار نام های بزرگ بودند، برانکو تصمیم گرفت بازیکنی را که از لحاظ رزومه، سن و شاید چهره! هیچ سنخیتی با معیار هواداران نداشت را به لیست تیمش اضافه کند تا ناسازگاری با ربیع خواه از همان ابتدا آغاز شود.

 

2- به سیاق همیشگی فوتبال ایران، از تمرینات پیش فصل و تصاویر منتشر شده نیز می شد حدس زد کدام گروه از بازیکنان رابطه بهتری با هم داشته و قرار است در طول فصل نیز بیشتر از یکدیگر حمایت کنند؛ اما در هیچ یک از عکس های 2، 3 یا 4 نفره تصویری از ربیع خواه در اذهان نماند.

 

3- در روزهایی که هافبک-مدافع 30 ساله پرسپولیس جای ستاره محبوب قرمزها در جناح راست خط دفاعی را گرفت، حتی در بهترین روزهای پرسپولیس نیز بخشی از سکوها زمان خود را به حمایت از رامین رضاییان اختصاص داد تا اینگونه اعتراض خود را به حضور ربیع خواه در ترکیب نشان دهد.

 

4- در ادامه فصل و با تشدید بحران مصدومیت و محرومیت، دیگر در هر بازی تقریبا شاهد تغییر پست ربیع خواه بودیم اما این بازیکن  حتی کوچکترین اعتراضی به تغییر پست های متوالی و تعویض های بعضا زودهنگام نداشت و ذره ذره خودش را به برانکو تحمیل کرد.

 

5- با ساخته و پرداخته شدن آیتمی در پربیننده ترین برنامه تلویزیونی کشور، ثابت شد که حتی شاید برخی بازیکنان نیز به ستاره مورد اعتماد برانکو اعتماد نداشته و ربیع خواه علاوه بر سکوها، شاید در مستطیل سبز نیز باید به تنهایی قابلیت های خود را ثابت کند.

 

6- با شروع فصل جدید، ربیع خواه تنها و 90 دقیقه، در همان دیداری که برانکو متهم شد حتی ربیع خواه برای فرهادشان هم به اندازه سرمربی کروات محبوب نیست، جور اشتباه بزرگ و بی احتیاطی کمال کامیابی نیا را برابر الاهلی کشید و در پایان دیدار همانند سرداری فاتح اما بی جان، لقب بهترین بازیکنان زمین را از آن خود کرد.

 

7- در دربی دیروز اما یک بار دیگر عادل فردوسی پور گزارشگر محبوب و با دانش فوتبال ایران بنای ناسازگاری با هافبک   30 ساله پرسپولیس داشت.

 

شاید در روزهایی که حاشیه فوتبال ایران را فرا گرفته، با مرور رزومه ربیع خواه در می یابیم که حتی یک عمل ناشایست، یک رفتار خارج از عرف، یک حاشیه و مصاحبه غیرمتعارف نیز از او دیده نمی شود.

 

8- شاید برخی از هواداران معترض که حتی در روزی که تیمشان در دربی از حرف دیرینه پیش بود آنقدر استرس به ربیع خواه القا کردند که شاید از دادن پاس هایی سرنوشت ساز واهمه داشت، با ما هم عقیده هستند که ربیع خواه پسر خوبیست اما آن گروه معتقدند هر پسر خوبی نباید در ترکیب قرار بگیرد.

 

اما فراموش نکنیم که حتی در بازی دیروز که این بازیکن به ناحق توسط فردوسی پور  فرزند برانکو خطاب شد تا به شدت سیبل انتقادات حتی در روز بردن داربی نیز باشد، قطعا از دیگر هم پست های خود نمایش بهتری داشت، کمتر توپ لو داد و به سان همیشه در خدمت تیمش بازی کرد.

 

9- از لحاظ دانش، میل به پیشرفت و تجربه ،شاید فردوسی پور فاصله قابل توجهی با دیگر همکارانش دارد اما به هر حال گزارشگری در این سطح و با مقیاس بزرگ مخاطب، باید بیش از اینها مراقب ادای کلماتش باشد زیرا بخش زیادی از فضای ایجاد شده برای ربیع خواه دست پخت رسانه هاست.

 

در پایان جام جهانی 2006 و با شنیدن جمله "خداحافظ برانکو"، شاید اینقدر به خودمان حق دادیم که با متد این سرمربی کروات افت کرده ایم که خودمان را آماده استقبالی نه چندان مناسب از برانکو کردیم.

 

اما با مرور آنچه طی سالهای بعد بر عرصه ملی گذشت (تا قبل از ورود کی روش) شاید دریابیم که همگام با گزارشگر محبوب زود قضاوت کردیم و یک اشتباه بزرگ دیگر در یک پیچ تاریخی مهم انجام دادیم.

 

10- مسعود شجاعی ستاره محبوب این روزهای ایران نیز طی سالهای اخیر مشمول همین قضاوت های غلط شد و حتی در دیدارهای دوستانه نیز مورد عتاب قرار گرفت؛ اما شاید با مرور کارنامه ای که منتخب تمام سلایق حاضر روی نیمکت تیم ملی بود می توانیم درباره رفتارمان درباره ربیع خواه تجدید نظر کنیم.

 

11- با مرور تاریخ سالهای اخیر فوتبال در می یابیم که گاهی ما مردم نیز در گذرگاه های تاریخی دچار اشتباهات بزرگی شده ایم و حالا این فضا به استادیوم نیز تعمیم داده شده است.

 

در سال 87 و بعد از قرار داشتن پرسپولیس افشین قطبی در رتبه سوم و تنها بعد از گذشت 14 هفته، برای او فریاد جدایی سر دادیم و به شکل طعنه آمیزی تکرار همین رتبه نیز برای سالها تبدیل به رویای هواداران این تیم شده بود.

 

12- دیروز و درست در دقایقی که فشار استقلال برای گلزنی به بیشترین حالت ممکن رسیده، هواداران به اشتباه نام محسن مسلمان هافبک خلاق پرسپولیس را به زبان آورده و القا می کنند که با یک بازیکن داخل زمین مشکل دارند؛ اگر ریبع خواه دچار اشتباه می شد (که نشد)، هواداران حاضر در استادیوم نقش بزرگی در دریافت گل تساوی داشتند.

 

13- خواه ناخواه و با توجه به محرومیت پرسپولیس از پنجره های نقل و انتقالات، احتمالا شاهد حضور ربیع خواه در ترکیب پرسپولیس طی ماه های آتی نیز هستیم پس نظم رختکن و مدیریت برانکو را بر هم نزنیم تا تنها تیم فعلی فوتبال ایران که تقریبا در مسیر پیشرفت قرار دارد را منحرف نکنیم.

 

محسن ربیع خواه هرگز بی ایراد نیست و شاید با سلیقه برخی نیز جایی در ترکیب ثابت پرسپولسی نداشته باشد. این بازیکن پاس های سرنوشت سازی ارسال نکرده و در حملات منتج به گلزنی نیز شرکت نمی کند اما به هر حال برانکو به او اعتماد دارد و ما نیز در سالهای اخیر حتما متوجه شده ایم که اعتماد به امثال برانکو و کی روش به سودمان خواهد بود.

 

14- در بهمن سال 1379 و در دیدار پرسپولیس برابر پاس که اولین بار بود شاهد درخشش حسن رودباریان  در دروازه پاس بودیم ، در اواسط نیمه دوم دیگر صبر سکوها به سر رسید و اعتراضات شدید توام با توهین به اسماعیل هلالی آغاز شد؛ هافبکی که بیش از دیگران می جنگید و می دوید اما کمتر مورد توجه قرار می گرفت؛

 

یک هفته بعد و در دیدار برابر پیکان، پرسپولیسی که ستارگان بزرگی مانند احمدرضاعابدزاده و علی کریمی در ترکیب داشت به ابراز احساسات تماشاگران کم محلی کرد  تا اینگونه پاسخ بی محبتی آنها به اسماعیل را بدهد؛ شاید محسن ربیع خواه نیز به چنین حمایتی از سوی همبازیانش نیاز دارد.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها