کد خبر : 1470263 | 05 آبان 1396 ساعت 15:46 | 35K بازدید | 0 دیدگاه

شماره 70  به تیم ملی می رسد ؟

بدشانسی‌ها و خوش شانسی‌های علی علیپور

علی علیپور در حال حاضر یکی از آماده ترین مهاجمان فوتبال ایران است اما او آنقدر بدشانس است که در عصری زندگی می کند که تیم ملی ایران بیشترین تعداد مهاجم درجه یک را دارد.

بدشانسی‌ها و خوش شانسی‌های علی علیپور

به گزارش "ورزش سه" وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال بعد از دربی بهترین تعریف را از علی علیپور ارائه داد. او درباره گل پرسپولیس گفت که مهاجم این تیم (علیپور) با تمام قدرت و وجود همراه توپ حرکت کرد تا دروازه را باز کند. علیپور البته توسط چشمی در هجده قدم متوقف شد و ضربه پنالتی را خودش زد تا در غیاب طارمی نماینده پرسپولیسی ها در جدول گلزنان باشد.

 


سرعت و قدرت


علی علیپور امروز متفاوت ترین مهاجم فوتبال ایران است. مهاجمی با سرعت و قدرت بدنی بسیار بالا که نشان داده توانایی عبور از هر مدافعی در سطح فوتبال آسیا را دارد. او در بازی با الاهلی و الهلال این را نشان داد که اگر به خوبی تغذیه شود می تواند با سرعت فوق العاده اش هر مدافعی را جا بگذارد. در دربی هشتاد و پنج او در نقشی که در فصل جدید از سوی برانکو به او محول شده بازی کرد و توانست تک گل بازی را بسازد و خودش نیز بزند.

 


تغییر پست


از بازی رفت دو تیم پرسپولیس و الاهلی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا علیپور جای تازه ای در خط حمله پرسپولیس پیدا کرد. تا قبل از آن او عقب تر از طارمی بازی می کرد و کارش بازی سازی برای طارمی بود. اما از این بازی او در نوک خط حمله بازی می کند و طارمی یک خط عقب تر، اینگونه طارمی برای علیپور توپ سازی می کرد و نتیجه اش برای پرسپولیس زدن 5 گل در دوبازی بود. آمار گلزنی این بازیکن در بازی های این فصل برای پرسپولیس آماری بسیار خوب بوده است. او در لیگ برتر تا این لحظه و در 9 بازی 5 گل زده ، یک گل در جام حذفی برابر نفت تهران و سه گل در لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی و الهلال گل های این بازیکن در بازی های اخیر هستند.

 

 


متفاوت ترین مهاجم ایران


علی علیپور خواص و ویژگیهای متفاوتی نسبت به تمامی مهاجمان طراز اول امروز فوتبال ایران دارد. او یک مهاجم با سرعت ویرانگر و قدرت بدنی فوق العاده بالا است. او نه مثل سردار آزمون مهاجم متخصص هجده قدم است و نه مثل طارمی متکی بر توپ گیری و تکنیکش بلکه او مهاجمی با سرعت و قدرت بدنی ویرانگر و متخصص نفوذ و عبور از لایه های دفاعی است. نگاهی به گل پرسپولیس برابر استقلال نشان می دهد که او چه ویژگیهای فوق العاده ای در بازی اش دارد. این گل یک گل متناسب با خصوصیات علیپور است. پاس توی عمق غافلگیرانه منشا، استارت قدرتی علیپور به دنبال توپ و عبور از مدافع سرعتی و جوانی به نام روزبه چشمی باعث شد تا او در یک چشم به هم زدن به دروازه استقلال نزدیک شود. او می توانست شبیه گلی که به الاهلی زد نیز در این بازی هم گل بزند اما چشمی با خطا او را متوقف کرد. علیپور با مهاجمان آماده حال حاضر فوتبال ایران و کسانی مثل سردار آزمون، طارمی، قوچان نژاد ، کریم انصاریفرد و حتی علیرضا جهانبخش کاملا تفاوت دارد. او قدرت سرزنی بالایی دارد که در کنار قدرت بدنی اش توانسته مهاجمی کاملا متفاوت از او بسازد.

 


خوش شانسی علیپور


شاید علیپور بدشانس به نظر برسد چون تا امروز پشت بهترین نسل از مهاجمان فوتبال ایران قرار گرفته است اما او یک خوش شانسی بزرگ دارد چرا که هنوز یک بازیکن جوان است و می تواند اهدافش را برای تورنمنت های بعد از جام جهانی 2018 روسیه دنبال کند. البته دیگر خوش شانسی علیپور این است که کی روش سرمربی تیم ملی ایران نشان داده که اگر بازیکنی عملکرد درخشانی داشته باشد او را به تیم ملی دعوت خواهد کرد. او امروز 22 ساله است و خوش شانسی دیگرش این است که سه فصل زیر نظر برانکو ایوانکوویچ کار و پیشرفت محسوسی هم داشته است.

دیدگاه‌ها