کد خبر : 1470270 | 05 آبان 1396 ساعت 16:09 | 46.6K بازدید | 0 دیدگاه

شب خوش بیرانوند پس از انتقادات سنگین

دروازه بان خوب ضامن برد در دربی

علیرضا بیرانوند نمایشی کامل را در دربی 85 از خود نشان داد و بار دیگر ثابت کرد که یک دروازه بان خوب می تواند ضامن پیروزی در مسابقه ای به این اهمیت باشد.

دروازه بان خوب ضامن برد در دربی

به گزارش "ورزش سه"، شاید جالب باشد اگر بدانیم بزرگترین نگرانی پرسپولیسی ها تا قبل از شروع دربی دروازه بان این تیم بود. دروازه بانی که شماره یک تیم ملی را فعلا به تن دارد، آنقدر در هفته های اخیر  تحت فشار رسانه ای و فنی قرار گرفت که عملا کسی توانایی های او را به یاد نمی آورد. همه جا صحبت از اشتباهات بیرانوند بود و گیف ها و ترول های مختلف گل های خورده او در فضای مجازی دست به دست می شد.


نزدیک ترین نمونه به استاندارد
بگذارید با یک سوال اساسی شروع کنیم؟ چرا کی روش و برانکو برای یکی از مهمترین پست های تیم ملی ایران و پرسپولیس علیرضا بیرانوند را انتخاب کرده اند؟ پاسخ این سوال می تواند بسیاری از انتقادها نسبت به بیرانوند و علامت‌ سوال های مربوط به این بازیکن را پاسخ دهد. در حالی که فوتبال ایران این روزها دروازه بان همسطح و آماده کم ندارد؛ اما کی روش بعد از مدتها تغییر و تحولی که درون دروازه ایجاد کرد، عاقبت لباس شماره یک را به تن بیرانوند پوشاند. او همچنین دروازه بان اول پرسپولیس در دو فصل اخیر بوده است. او با این تیم قهرمان لیگ برتر و سوپرجام ایران شده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز رسیده است. اما واقعا با وجود انتقادات فراوانی که از بیرانوند به خاطر دریافت گل های زیاد در بازی های اخیر می شود و با وجود انتقاداتی که به سبک بازی او وجود دارد، چرا او هنوز دروازه بان اول ایران و پرسپولیس است. برای انتخاب یک دروازه بان از میان دروازه بانان آماده یکی از اصول اولیه استیل و شرایط فیزیکی دروازه بان است و آنچه مشخص است اینکه بیرانوند از این نظر بهترین دروازه بان ایران است. قد او 196 سانتی متر است و دست های بلندش او را از این منظر بهترین دروازه بان ایران کرده است. هیچکدام از رقبای حال حاضر بیرانوند در این زمینه نمی توانند با او رقابت کنند. در واقع بیرانوند از نظر شرایط فیزیکی و استیل نزدیکترین نمونه ایرانی به استاندارد جهانی است.

 

1250046

 


بازگشت با بالهای بزرگ
آنچه از بیرانوند به عنوان دروازه بان اول فوتبال ایران انتظار می رفت در دربی 85 از سوی او به نمایش در آمد. او دروازه بانی با قد و دست های بلند است و این به معنای این است که او باید مالک مطلق شش قدم و هجده قدم روی ارسال ها باشد. او در بازی روز پنجشنبه روی اکثر ارسال ها و خروج هایش مطمئن ظاهر شد و عملکرد خوبی داشت. او به خوبی توپ های ارسالی بازیکنان استقلالی را جمع کرد. نکته قابل بحث دیگر درباره بیرانوند اینکه او برخلاف بازی های اخیرش پخته و با فکر عمل کرد و اسیر حواشی و جو بازی نشد.

 

1250044

 


پیروزی در دربی با دروازه بان عالی
نگاهی به تاریخچه دربی حکایت از موضوع جالبی دارد و آن این که هرگاه تیمی دروازه بان خوبی داشته معمولا توانسته نتایج خوبی هم بگیرد. بهترین نمونه اش احمدرضا عابدزاده است که در دو تیم استقلال و پرسپولیس تا به حال در دربی ها نباخته است. بیرانوند در بازی روز پنجشنبه البته انگیزه خیلی بالایی داشت تا در میدانی که بینندگانی به وسعت کل ایران داشت نشان دهد که کماکان بهترین دروازه بان فوتبال ایران است. او یک دروازه بان کامل بود و حتی در بازی تیمش نقش داشت. تعداد توپ های رو به عقبی که بازیکنان پرسپولیس به او دادند در این بازی به مراتب بیشتر از دیگر بازی ها بود و بیرانوند با وجود آنکه دربی یک مسابقه حساس و حیثیتی بود به خوبی توانست از انجام وظیفه اش در توپ گردانی هم بر بیاید.

 

1250047

دیدگاه‌ها