کد خبر : 1470409 | 06 آبان 1396 ساعت 11:40 | 376.3K بازدید | 0 دیدگاه

چرا کامیابی نیا اخراج نشد؟

توضیح کمیته داوران درباره مشکوک‌ترین صحنه دربی

داور دربی 85 و رییس کمیته داوران درباره کارت زردی که بیژن حیدری درباره اشتباهی که گفته می شود در دادن کارت زرد به کمال کامیابی نیا انجام شده واکنش نشان دادند.

توضیح کمیته داوران درباره مشکوک‌ترین صحنه دربی

به گزارش "ورزش‌سه"، قضاوت بیژن حیدری در دربی 85 پایتخت اگرچه به گواه اکثر کارشناسان مشکل خاصی نداشت و این داور به درستی در اکثر صحنه ها تصمیم گیری کرد، اما یک صحنه مشکوک وجود داشت که خیلی ها بر این باور بودند حیدری اشتباه عجیبی انجام داده و به همین خاطر کمال کامیابی نیا را از زمین اخراج نکرده است.


در دقیقه ۳۴ دربی پایتخت کمال کامیابی‌نیا با تکل بلند روی پای امید ابراهیمی، هافبک استقلال را سرنگون کرد که بیژن حیدری در این صحنه نخستین اخطار پرسپولیس و دومین کارت زرد دربی را از جیب خود بیرون آورد و به محسن ربیع خواه نشان داد تا اینطور به نظر برسد که او اشتباه کرده است. از این رو در نیمه دوم داور به کامیابی نیا اخطار داد تا خیلی ها به این نتیجه برسند که اگر اشتباه داور نبود، کامیابی نیا از زمین اخراج می شد.


درباره این صحنه حرف و حدیث های زیادی مطرح شده و با اعتراض استقلالی ها همراه بوده است. بیژن حیدری اما اعتقاد دارد اشتباهی نکرده و مصرانه بر تصمیمش برای دادن اخطار به ربیع خواه ایستاده است. داور دربی شب گذشته در برنامه ورزش و مردم درباره این صحنه توضیح داد و اعلام کرد هرگز قصد اخطار دادن در نیمه اول به کامیابی نیا را نداشته و دادن کارت زرد به ربیع خواه به دلیل انجام 3 خطای متوالی و نقض قانون توسط وی بوده است.


حیدری حتی اعلام کرد بعد از دادن اخطار به ربیع خواه کمک داور از او پرسیده به کمال یا ربیع خواه کارت داده که داور با استفاده از هدست رادیویی خود شماره 18 را اعلام می کند.


با وجود اعلام داور مسابقه، فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال نیز به حمایت از تصمیم بیژن حیدری می پردازد. اصفهانیان در این باره به "ورزش سه" گفت: داور در نیمه اول به ربیع خواه اخطار داد، نه کامیابی نیا. در گزارش داوری نیز دلیل اخطار نیمه اول به ربیع خواه ذکر شده است. حیدری نوشته به دلیل خطاهای متوالی و نقض قانون به ربیع خواه کارت زرد نشان داده است. ما نیز در بررسی صحنه این موضوع را دیدیم و تصمیم داور برای دادن اخطار به ربیع خواه درست بوده است. فکر می کنم مسائلی که در این خصوص و اخراج کامیابی نیا مطرح شده، درست نیست و نباید با حاشیه سازی برای حیدری جو را بهم بزنیم.


اصفهانیان افزود: بیژن حیدری برای اولین بار دربی را قضاوت کرد و اینکه در برخی صحنه ها نتواند کنترل کند، طبیعی است. با این حال او عملکرد خیلی خوبی داشت و کمیته داوران از سوت های او رضایت کامل دارد.

 

 

دیدگاه‌ها