کد خبر : 1470413 | 06 آبان 1396 ساعت 11:57 | 171.8K بازدید | 0 دیدگاه

پسر عراقی، خوش اخلاق، تکنیکی و جذاب

آنالیز: بشار رسن فیکس شد اما به جای کی؟

بشار رسن هافبک عراقی سرخ ها، نمایشی امیدوارکننده در دربی 85 داشت.

آنالیز: بشار رسن فیکس شد اما به جای کی؟

به گزارش "ورزش سه"، او در 22 سالگی بسیار پخته و با مهارت بالا فوتبال بازی میکند و اگر این روند را حفظ کند، بدون شک در آینده نزدیک به یکی از کلیدی ترین بازیکنان پرسپولیس تبدیل خواهد شد و در آینده دور به هدف اصلی‌اش که بازی در اروپاست خواهد رسید.


88 درصد از 18 پاسِ بشار صحیح بود. او در پست هافبک راست، زکی پور را به شدت آزار داد و حتی کمک هافبک دفاعیِ آبی ها به دفاع چپِ این تیم نیز تفاوتی به حالِ استقلال نکرد. رسن در دیداری که مجموعا کیفیت فنی بالایی نداشت، نمایشی قابل ستایش از خود نشان داد و با 8 دریبل، تکنیک نابِ خود را به رخ کشید. بسیاری از هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند که حضور محسن مسلمان در ترکیب اصلی  به سبب درخشش در دربی 82 کمک بیشتری به تیم میکند؛ اما بشار در اولین دربی‌اش نشان داد که خریدی کارآمد برای پرسپولیسی ها بوده است. نکته جالب این که قرمزها در حضور یک ساعته رسن مالکیت توپ را در اختیار داشتند؛ اما پس از آن، توپ بیشتری در پای استقلالی ها چرخش یافت. البته یکی از دلایل این امر، عقب بودن استقلال و تلاش برای رسیدن به گل تساوی بود؛ اما از طرف دیگر نمیتوان نقش بشار رسن را در انتقال و حفظ توپ نادیده گرفت.

 


موضوع دیگری که در فوتبال این هافبک 22 ساله دیده میشود، توپگیری و قطع توپ بالاست. او به سبب بدن ضعیف، قابلیت شرکت در همه درگیری ها را ندارد؛ اما با جایگیری عالی، فکر بازیکن صاحب توپ را میخواند و توپ را به تصاحب خود در میاورد. رسن پنجشنبه شب 6 توپگیری و 4 قطع توپ داشت و با پرس صحیح کمک شایانی در خنثی سازی حملات حریف داشت.


برخی از هواداران پرسپولیس در دقیقه 57 مسلمان را به شدت تشویق کردند؛ اما رسن دو دقیقه بعد با استارت انفجاری چند مدافع استقلال را از میان برداشت و در آخر با خطا متوقف شد، مصدومیتی که منجر به در رفتگی کتف او شد و زمینه ساز تعویضش را فراهم کرد، در حالی که اگر این اتفاق نمی افتاد محسن مسلمان حتی در صورت حضور در زمین جانشین بازیکن دیگری می شد، چراکه بشار در پرسپولیس دیگر در نقش یک بازیکن لب خط به میدان خواهد رفت و قرار نیست رل مسلمان را برعهده داشته باشد. نکته جالب و قابل توجهی که درباره بشار باید به زبان بیاوریم رفتار مثبت او در لحظه تعویض با مسلمان بود که با لبخند، مسلمان را به داخل زمین بدرقه کرد در حالی که خود مسلمان در تعویضش در بازی الهلال به شکل دیگری رفتار کرده بود.


پرسپولیسی ها در یک دهه اخیر کمتر بازیکن خارجی قابلی را به خدمت گرفته اند؛ اما حالا رسن، منشا و رادوشوویچ را در اختیار دارند که جزو بهترین بازیکنان خارجی لیگ هستند. پرسپولیسی ها از خرید منشا به سبب تجربه بازیکن در ایران مطمئن بودند؛ اما رسن را با تماشای فیلم بازی هایش خریدند و شاید استرسِ تکرار خریدهای نافرجام را داشتند؛ اما او که قراردادی دو ساله با پرسپولیس دارد، مدیران این تیم را تا اینجای کار سربلند کرده است.


حالا با بازگشت فرشاد احمدزاده پس از مصدومیت و احمد نوراللهی بعد از اتمام خدمت سربازی، برانکو دغدغه شیرینی برای انتخاب 4 هافبک تیمش خواهد داشت. او در پست هافبک دفاعی 3 بازیکن کارآمد در اختیار دارد و برای انتخاب دو یا سه هافبک دیگر نیز گزینه های بسیاری را روی میز خود میبیند.


محمد همتی

دیدگاه‌ها