کد خبر : 1470651 | 07 آبان 1396 ساعت 13:06 | 41.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت ربیع خواه و ماهینی به پست های غیرتخصصی

ترکیب دفاعی پرسپولیس بدون شجاع و انصاری

مصدومیت همزمان شجاع خلیل زاده و محمد انصاری می تواند ترکیب خط دفاعی پرسپولیس را بار دیگر دچار تغییرات اساسی بکند.

ترکیب دفاعی پرسپولیس بدون شجاع و انصاری

به گزارش "ورزش سه" خط دفاعی پرسپولیس در دربی 85 عملکرد خوبی داشت اما دو مهره اصلی این خط در آخرین تمرین این تیم دچار مصدومیت شده اند و اگر این دو به بازی با سایپا نرسند برانکو مجبور است باز هم ترکیبی عجیب را در خط دفاعی به کار بگیرد.

 


علامت سوال های خط دفاع


اگر شجاع خلیل زاده و محمد انصاری به بازی حساس برابر سایپا نرسند آن وقت معلوم نیست برانکو چه طرحی را برای چیدمان خط دفاعی اش در نظر خواهد گرفت. البته که پرسپولیس در فصل قبل نیز بازی های زیادی را بدون یاران اصلی خط دفاعی اش انجام داد و بازیکنانی مثل حسین ماهینی و محسن ربیع خواه در پست های مختلف خط دفاعی به میدان رفتند.

 


کدام ترکیب؟


نبود شجاع خلیل زاده و محمد انصاری دو پست کلیدی خط دفاع پرسپولیس را خالی می کند. برانکو برای قلب خط دفاعی اش با نبود این دو بازیکن هیچ مهره متخصصی روی نیمکت ندارد. او در بازی های اخیر حسین ماهینی را در دفاع وسط به بازی گرفته اما واقعیت این است که در بازی هایی که ماهینی دفاع وسط یا هافبک دفاعی بازی کرده پرسپولیس معمولا نتایج خوبی نگرفته است مثل بازی رفت پرسپولیس برابر الهلال که با نتیجه 4 بر صفر به نفع حریف عربستانی به پایان رسید. اما اگر ماهینی به دفاع وسط منتقل شود آن وقت شایان مصلح به دفاع چپ می رود و صادق محرمی در سمت خط راست دفاع به ترکیب بازخواهد گشت.  

 


بازگشت ربیع خواه به دفاع


اما برانکو می تواند در این بازی ریسک قدیمی که نتایج خیلی خوبی هم برای تیمش نداشته را انجام ندهد و یک ترکیب تازه را به کار بگیرد. محسن ربیع خواه که در بازی های اخیر تیمش در پست هافبک دفاعی بازی می کند می تواند برای بازی در دو پست به خط دفاعی بیاید. او می تواند به عنوان دفاع وسط در کنار سیدجلال حسینی بازی کند آن وقت ماهینی در دفاع چپ و محرمی در دفاع راست گزینه های برانکو خواهند بود. اما ربیع خواه در دفاع چپ هم بازی کرده و در فصل قبل که پرسپولیس قهرمان شد یکی از عناصر اصلی سازمان دفاعی در سمت چپ بود. اگر ربیع خواه در دفاع چپ بازی کند آن وقت چاره ای جز این وجود ندارد که ماهینی به دفاع وسط منتقل شود. البته برانکو شایان مصلح را هم برای بازی در دفاع چپ دارد و در این صورت ماهینی و ربیع خواه گزینه های بازی در دفاع وسط خواهند بود. در این صورت حتی ربیع خواه می تواند در دفاع وسط و ماهینی در دفاع راست بازی کنند و آن وقت مصلح مدافع چپ پرسپولیس خواهد بود.

دیدگاه‌ها