کد خبر : 1470672 | 07 آبان 1396 ساعت 14:45 | 27K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور در رده دوم جدول داوران لیگ برتر 

قاضی دربی صدرنشین نشد

پیام حیدری با قضاوت دربی هشتاد و پنجم توانست تعداد قضاوت خود در لیگ هفدهم را به عدد پنج برساند و در جدول داوران پس از برادر خود در رده دوم قرار بگیرد.

قاضی دربی صدرنشین نشد

به گزارش "ورزش سه"، از ابتدای بازی های لیگ هفدهم تاکنون 79 بازی برگزار شده است و در این میان 24 داور پا به میدان گذاشتند. داورانی که از 1 تا 6 بازی را قضاوت کرده اند و در این میان قاضی دربی هشتاد و پنجم با سوت زدن این بازی توانست به رده دوم جدول داوران برسد. این در حالیست که برادر او و زرگر با 6 قضاوت در رده اول قرار دارند.


* پیام حیدری و حسین زرگر با قضاوت 6 دیدار از 10 هفته ابتدایی در صدر داوران حاضر در لیگ برتر قرار دارند.


* بیژن حیدری، سیدرضا مهدوی، حمید حاج ملک، محمدحسین زاهدی فر، وحید کاظمی، علیرضا فغانی و اشکان خورشیدی داورانی هستند که پنج بار به میدان رفتند و در رده دوم بیشترین قضاوت ها قرار دارند. 


* اشکان خورشیدی و حمید حاج ملک صدرنشین داوران در فصل قبل بودند که 16 بار به میدان فراخوانده شده بودند. این دو در جریان بازی های این فصل 5 بار به قضاوت پرداخته اند. 


* علیرضا فغانی که این سال ها مطرح ترین داور فوتبال ایران در مجامع بین المللی شناخته می شود تاکنون 5 بازی از لیگ هفدهم را قضاوت کرده است. فغانی فصل پیش نیز در 14 بازی به میدان رفته بود. 


* کوپال ناظمی، شاهو اصلانی و کمیل غلامی داورانی هستند که در این فصل برای اولین بار به لیگ برتر فراخوانده شدند. 


* 24 داور در بازی های این فصل قضاوت بازی ها را برعهده گرفتند و در این میان 6 داور تنها یک بار به میدان رفتند.


* در میان داورانی که در لیگ شانزدهم به قضاوت پرداخته بودند 7 داور از حضور در لیگ هفدهم بازماندند. البته در این میان محسن ترکی و شاهین حاج بابایی از دنیای داوری خداحافظی کرده اند. 


* به غیر از دو داور خاحافظی کرده از دنیای فوتبال، بر روی نام 5 داور دیگر قلم قرمز کشیده شده و یا حداقل در 10 هفته ابتدایی بازی های لیگ به میدان نرفته اند که عجیب به نظر می رسد و در رابطه با دلایل داوری نکردن آنها خبری در دست نیست. 


* تورج حق وردی (فصل گذشته 13 قضاوت در لیگ برتر داشت و دربی هشتادم را نیز کارنامه خود دارد)، سیداحمد صالحی(فصل گذشته در 9 بازی لیگ برتر به قضاوت پرداخت و به عنوان بهترین داور لیگ چهاردم نیز انتخاب شد)، محمدرضا اکبریان(دومین داور پر کار لیگ قبل محسوب می شود که در 14 دیدار به قضاوت پرداخت)، رضا کرمانشاهی(او نیز یکی از داوران پر کار در فصل های اخیر محسوب می شود و در فصل گذشته نیز 13 بار به میدان رفت) و محمدرضا فغانی (برادر علیرضا فغانی که فصل قبل برای اولین بار در لیگ برتر حضور پیدا کرد و 11 بار قضاوت کرد) دیگر داوران حاضر دربازی های فصل قبل بودند که این روزها در لیگ برتر جایی ندارند. 

 

1250436


* بیژن حیدری که با قضاوت دربی هشتاد و پنجم این روزها نام خود را بر سر زبان ها انداخته است در بازی های این فصل تاکنون برای 4 تیم به قضاوت نپرداخته است. پزشک حاضر در فوتبال ایران در بازی های این فصل برای سیاه جامگان، پیکان، گسترش فولاد و فولادخوزستان داوری نکرده است. 


* حسین زرگر نیز در میان داوران حاضر در لیگ هفدهم یک رکورد به نام خود به ثبت رسانده است. او در 10 هفته ابتدایی 3 بار برای تیم پارس جنوبی جم سوت زده است.


* دربی هشتاد و پنجم نیز در میان 79 دیداری که در بازی این فصل برگزار شد بیشتر کارت زرد را در خود داشت. بیژن حیدری در این بازی 10 بار به بازیکنان اخطار داد که سهم بازیکنان استقلال 7 کارت زرد و بازیکنان پرسپولیس 3 کارت زرد بود. 


* سیدرضا مهدوی نیز رکورد پنالتی ها را به نام خود زده است. او در 5 دیداری که به میدان رفته است 4 بار اعلام پنالتی کرده و از این حیث رکورددار است. پس از او اشکان خورشیدی و محمدحسین ترابیان با اعلام 3 ضربه پنالتی حضور دارند.

دیدگاه‌ها