کد خبر : 1470781 | 08 آبان 1396 ساعت 08:58 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتورسازی – ذوب آهن؛ به یاد دربی 76

امیر قلعه نوعی بعد از باخت 3 بر صفر مقابل پارس جنوبی جم در اصفهان حالا به دنبال اعاده حیثیت است و می خواهد از ایستگاه تبریز و برتری مقابل تراکتورسازی به لیگ برتر برگردد.

تراکتورسازی – ذوب آهن؛ به یاد دربی 76

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازی و ذوب آهن فردا در تبریز به مصاف هم می روند تا شاهد یکی از دیدارهای جذاب هفته یازدهم باشیم. یحیی گل محمدی با تکیه بر جوانانش و قلعه نوعی با ستاره های کم فروغش در این فصل به دنبال سه امتیاز این دیدار هستند.


تراکتوری ها که در هفته دهم در لحظات پایانی مغلوب پیکان شدند، حالا برد 5 بر دو مقابل فجرسپاسی شیراز در جام حذفی با روحیه ای مضاعف قدم به میدان مسابقه می گذراند. آنها باید به مصاف تیمی بروند که هنوز در لیگ هفدهم توقعات را برآورده نکرده و ژنرال و شاگردانش با سه امتیاز این دیدار می خواهند بازگشت دوباره ای به لیگ داشته باشند.


نکته جالب توجه در مورد تراکتوری ها اینکه آنها 12 گل خورده در کارنامه ی خود دارند که از این تعداد، 7 گل را در 15 دقیقه های پایانی دریافت نموده اند. این تیم در فاصله ی زمانی بین دقایق 75 تا 90 متزلزل نشان داده و موفق به حفظ نتیجه نشده است. موضوع مهمی که گل محمدی و شاگردانش باید تمرکز بیشتری نسبت به آن داشته باشند. ایران پوریان مدافع تراکتوری ها با 4 گل بهترین گلزن این تیم است و شاگردان گل محمدی تاکنون 2 بار موفق به ثبت کلین شیت شده اند. تراکتوری ها که در 5 بازی میزبان بوده اند، یک برد، 2 تساوی و 2 باخت کسب کرده اند.


ذوب آهنی ها در هفته دهم و در اصفهان مقابل تیم شگفتی ساز پارس جنوبی جم غافلگیر شده و باخت تحقیرآمیز 3 بر صفر را متحمل شدند. امیر قلعه نوعی که همواره تیم های تحت هدایتش از آمار گلزنی خوبی برخوردارند، در 10 هفته ای که از لیگ هفدهم پشت سر گذاشته شده، شاگردانش در ذوب آهن 17 بار موفق به گلزنی شده اند که 7 گل آن در نیمه ی اول و 10 گل دیگر در نیمه ی دوم بوده است. آمار نشان می داد که ذوبی ها در نیمه ی دوم خطرناک تر هستند و به خصوص در بازه ی زمانی دقیقه ی 60 تا 75 که تاکنون 4 بار موفق به گلزنی در آن شده اند. آنها در 15 دقیقه های آخر بازی نیز 7 گل دریافت کرده اند و برای دقایق پایانی بازی آسیب پذیر نشان می دهند.


برد 6 بر صفر مقابل استقلال خوزستان و باخت 3 بر صفر برابر پارس جنوبی جم بهترین و بدترین نتایج ذوبی ها در لیگ هفدهم بوده است. آنها 3 بار موفق به ثبت کلین شیت شده‌اند و مرتضی تبریزی با 5 گل و حسینی با 3 گل به عنوان بهترین گلزنان ذوب آهن محسوب می شوند. نکته جالب توجه اینکه رشید مظاهری، حمید بوحمدان و مرتضی حسینی 3 مرد ثابت قلعه نوعی در 10 هفته‌ی گذشته بوده اند.


دو تیم تاکنون 16 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که 7 برد سهم تراکتور بوده و 3 برد هم سهم ذوب آهن و 6 دیدار نیز به تساوی انجامیده است.


مربیان دو تیم امیر قلعه نویی و یحیی گل محمدی در دربی 76 روی نیمکت استقلال و پرسپولیس بودند. این دو مربی بخش مهمی از هویت خود را در این دو باشگاه کسب کرده اند.


دیدار دو تیم ساعت 15:30 فردا با قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه یادگار امام برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها