کد خبر : 1470984 | 09 آبان 1396 ساعت 01:15 | 174.5K بازدید | 0 دیدگاه

کارشناسی دقیق داوری دربی؛

گزارش کامل برنامه نود با پدیده‌های ایران

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به عملکرد تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی و حواشی دربی 85 پرداخت.

گزارش کامل برنامه نود با پدیده‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(هشتم آبان ماه) از ساعت 22:50 آغاز شد که در ابتدای آن گفت‌وگویی حضوری با عباس چمنیان، سرمربی و الله‌یار صیادمنش، بازیکن تیم نوجوانان ایران انجام گرفت و همچنین به نمایش موثر این تیم به همراه پدیده‌هایش در جام جهانی اشاره شد؛ پخش حواشی بازی پرسپولیس و استقلال و کارشناسی داوری آن به همراه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بخش‌های دیگر برنامه نود بود.

 


* نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند پاسخ سوال «آیا استقلال با شفر می‌تواند از وضعیت فعلی خارج شود؟» را با ارسال یکی از گزینه‌های «بله» یا «خیر» انتخاب کنند.

 

1250672

 

* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- یک پنالتی، یک گل و یک تصمیم بحث بر انگیز داوری در دربی‌ای که جذاب نبود.
- در خیابان‌های تهران با مردمانی که از دربی می‌گویند.
- گفت‌وگو با ستاره‌های نوجوان تاریخ‌ساز در جام جهانی.


* آیتمی جذاب با صدای مسعود اسکویی ویژه درگذشت مرحوم ابراهیم آشتیانی، اسطوره پرسپولیس که دوم آبان ماه 96 دار فانی را وداع گفت، پخش شد.

 

اشک های امجدیه در فراغ یار دیرین

 

* چمنیان: پیش‌بینی شگفتی‌سازی را کردم


عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود درباره عملکرد تیمش در جام جهانی نوجوانان ضمن تمجید و تقدیر از عملکرد شاگردان خود اظهار کرد: نتایج و نمایشی که داشتیم را به مردم خوب ایران تقدیم می‌کنیم چراکه می‌بینیم چقدر در این مدت به ما لطف داشته‌اند و نگاهشان تغییر کرده است.


وی ادامه داد: سال گذشته و بعد از رقابت‌های آسیایی از برنامه و آینده تیم نوجوانان گفتیم؛ پس از آن مسابقات صریح اعلام نمودم در صورت مهیا بودن شرایط شگفتی‌ساز خواهیم شد که این اتفاق به لطف خدا و دعای مردم افتاد؛ عملکرد ما حاصل اجرای جزء به جزء و شبانه‌روزی تمام تیم بود و می‌تواند نقطه عطفی برای تیم‌ها و باشگاه‌های ایرانی باشد که با برنامه‌ریزی پیش بروند.


چمنیان تصریح کرد: بازیکنان اسپانیا محصول آکادمی باشگاه‌ها بوده‌اند و نیاز است ما نیز در کشورمان به این موضوع توجه داشته باشیم؛ از سال گذشته پنج بار تیم را بازسازی کردیم؛ بلافاصله بعد از حضورم در تیم نوجوانان هشت بازیکن اضافه نمودم که یکی از محصولات آن صیادمنش است.


سرمربی تیم ملی نوجوانان یادآور شد: بعد از مسابقات آسیایی و تورنمت‌های روسیه و چین در تیم ملی نوجوانان طبق استانداردها بازسازی انجام دادیم و بارها برنامه‌ها را تجزیه و تحلیل کردیم تا آماده به مصاف حریفان گروهی جام جهانی برویم.


او از عملکرد فنی بازیکنانش ابراز رضایت کرد و گفت: برخلاف برخی اظهار نظرها، بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر هستند و در بازی‌های تدارکاتی با فرانسه و مکزیک و اردوهایی که داشتیم به این موضوع پی بردیم.


چمنیان ادامه داد: ذهن برنده را بین بازیکنان تقویت کردیم؛ کمترین پرخاش را بین بازیکنان دیدیم و شخصیت فنی و اخلاقی آنها در بالاترین حد قرار داشت؛ آنها روز به روز پیشرفت کردند و به سازماندهی و مقررات تیمی ما رسیدند؛ 10 دستور برای تیم در نظر گرفتیم که یکی از آنها نداشتن تلفن همراه و اینترنت برای بازیکنان بود؛ اگر صیادمنش نمایش خوبی داشت به دلیل پشتکار خود این بازیکن بود.

 


سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران با بیان اینکه در نیمه دوم تمام مسابقات بهتر بودیم، ابراز کرد: امیدوار هستم بازیکنان نوجوانان ایران در باشگاه‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرند و نظم و شرایط فنی خود را حفظ کنند.


چمنیان درباره شرایط باشگاهی الله‌یار صیادمنش گفت: علی آقا(دایی) از حضور او در تیم استقبال کرده و بنده عملکرد الله‌یار را مثل آقای دایی می‌بینم.

 

او با بیان اینکه از تابستان امسال سرمربیگری تیم ملی زیر 16 سال را نیز به بنده واگذار کردند، گفت: کار ما با این مسئولیت مضاعف شد اما آقایان تاج و ساکت این تصمیم را گرفتند؛ این تیم بدون یک سفر خارجی چهار برد پیاپی داشته، 13 گل زده و تنها یک گل خورده است.


سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد ادامه همکاری‌اش اذعان کرد: مهم این است این برنامه موجب شده موفقیت ادامه پیدا کند؛ در آنالیزی که ما داشتیم، کمیته فنی سازمان تیم‌های ملی نیز از برنامه حمایت کرد؛ مسیر راه برای هر کسی که بیاید در تیم ملی نوجوانان مشخص است و این آمادگی وجود دارد که در اختیار همه قرار بگیرد.

 

* صیادمنش: بزرگسالان سایپا من را نخواست


الله‌یار صیادمنش، پدیده تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود پیرامون وضعیت تیم باشگاهی‌اش اظهار کرد: قبل از مسابقات جام جهانی قراردادی داخلی با سایپا بستم که قرار بود به تیم بزرگسالان بروم اما به من اعلام نمودند باید برای تیم‌های پایه بازی کنم که این کار را انجام ندادم و به تمرین نرفتم.
 

او ادامه داد: خانواده ما کشتی‌گیر هستند اما من به فوتبال علاقه داشتم و خواستم متفاوت باشم.

 

* آنالیزی از عملکرد درخشان بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی که سومین تیم در شوت‌زنی، سومین تیم در گلزنی، ششمین تیم در نرخ تبدیل شوت به گلزنی و ... بودند، پخش شد.

 

بررسی عملکرد تیم ملی نوجوانان ایران


* آیتم جالبی با نمایش بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی نوجوانان و گفت‌وگو با چهار بازیکن این تیم پخش شد.

 

گفتگو جذاب با بازیکنان تیم ملی نوجوانان


* ترین‌های هفته دهم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: مهران درخشان‌مهر، پویا نزهتی، سید حسین حسینی، یوسف سیدی، اکبر ایمانی، بشار رسن، امیرحسین فشنگچی، وحید امیری، فرشاد محمدی‌مهر و سیامک نعمتی.
- تیرک دروازه: جونیور- بهمنی(مقابل نفت تهران)
- کار تیمی: تراکتورسازی(برابر پیکان)
- موقعیت از دست رفته: امیر روستایی(مقابل تراکتورسازی)
- پاس گل: معین عباسیان(برابر سپیدرود)
- مهار: محسن فروزان(مقابل ذوب‌آهن)
- گل: مهدی زبیدی(برابر ذوب‌آهن)

 

ترین های هفته دهم لیگ برتر 96-97


* گزارشی از سه بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بین تیم‌های تراکتورسازی 5 - فجر سپاسی 2 ؛ ملوان انزلی 0 - استقلال خوزستان 2 و همچنین خونه به خونه بابل 0 (3) - سیاه جامگان 0 (2) پخش شد.

 

* پرسپولیس یک - استقلال صفر


نکات بازی


چشمی 9 بازی و 5 کارت زرد، خشن‌ترین بازیکن لیگ.
علی علیپور با زدن سه گل سه امتیازی، امتیازآورترین بازیکن.
پرسپولیس با 6 گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ.
استقلال با 4 گل زده، بدترین خط حمله لیگ.
برانکو با 6 بار مربیگری در کنار علی دایی، بیشترین سابقه مربیگری در دربی در ادوار لیگ برتر.

 

حواشی تقابل پرسپولیس - استقلال ( دربی 85)

 

* گفت‌وگویی ضبط شده با بیژن حیدری، داور همدانی که مدرک پزشکی هم دارد انجام گرفته بود و پخش شد.

 

سرگذشت بیژن حیدری داور دربی

 


* کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و استقلال


دست انصاری با بدن علی قربانی برخورد کرد ولی پنالتی رخ نداد و مهاجم استقلال بزرگنمایی کرد.
پنالتی پرسپولیس به درستی گرفته شد؛ چشمی تعادل علیپور را برهم زد و با قوانین داوری سال گذشته مدافع استقلال باید اخراج می‌شد اما بر اساس قوانین داوری این فصل، کارت زرد به این بازیکن کفایت می‌کند؛ اگر تکل چشمی خطرناک بود یا با شدت فشار دست روی شانه علیپور زیاد بود، چشمی باید کارت قرمز می‌گرفت.
شجاع خلیل‌زاده به دلیل برخورد و داریوش شجاعیان به علت بزرگنمایی برای فریب داور باید کارت زرد می‌گرفتند.
سید جلال حسینی روی اسماعیلی خطای پنالتی مرتکب نشد و حیدری تصمیم درستی گرفت.
قانون 5 داوری می‌گوید وقتی دو بازیکن خطا می‌کنند، اخطار باید به بازیکنی داده شود که شدت خطای او بیشتر بود که در دقیقه 34 کامیابی‌نیا باید کارت زرد دریافت می‌کرد و ثبت اخطار به نام محسن ربیع‌خواه اشتباه بود.
اخطار به کامیابی‌نیا در دقیقه 78 به درستی داده شد.
در نیمه اول بعد از پرتاب اوت زکی‌پور، بیرانوند، علی قربانی را با دست شارژ کرد و صحنه خطا بود اما به دلیل اینکه مهاجم استقلال از بیرون زمین وارد شد و در مسیر گلر پرسپولیس قرار گرفت، اعلام نکردن خطای پنالتی کاملا درست بود.
مجید حسینی روی علیپور خطایی مرتکب نشد.
خطای غفوری روی امیری به درستی گرفته شد اما به دلیل اینکه مدافع راست استقلال به توپ ضربه زد به درستی کارت زرد دریافت کرد.
در مجموع قضاوت بیژن حیدری خوب بود و اخطارهای زیاد پایانی بازی به دلیل اعتراضات زیاد به بازیکنان داده شد.

خطای زکی‌پور و اخطار به او در دقایق پایانی بازی درست بود.

 

کارشناس داوری پرسپولیس - استقلال


* حیدری: تشخیص من خطای ربیع‌خواه بود


بیژن حیدری، داور دربی 85 در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود، عنوان کرد: بالاخره تجربه جدیدی بود؛ فوتبال مثل زندگی است و هر روز و هر دقیقه تجربه جدیدی به دست می‌آورید؛ پس از مسابقه برخورد زننده‌ای از مردم ندیدم و خدا را شکر درک مردم ما از فوتبال و داوری‌ها خوب است.


او ادامه داد: نمی‌توانم راجع به صحنه‌های داوری دربی اظهار نظر کنم ولی روی آن صحنه دقیقه 34 که به ربیع‌خواه کارت زرد دادم، در نظر داشتم که این بازیکن با دست امید ابراهیمی را هُل داده است و خطای بالای تنه دیدم اما تابع نظر کارشناسان داوری هستم؛ در این صحنه ناز را خطا تشخیص دادم(با خنده).


حیدری اضافه کرد: کارشناسان داوری راجع به داوری بنده اظهار نظر داشته باشند، بهتر است؛ جو این مسابقه به دلیل نتیجه گیری سنگین بود و احساس می‌کنم بازیکنان دو تیم برخورد زیادی داشتند.

 

صحبت های حیدری در مورد اشتباهات در دربی

 

* کلیپ طنزی از شادی هواداران پرسپولیس روی صحنه گل علی علیپور و واکنش هواداران استقلال در دربی که با تلفن‌های همراه گرفته شده بود، پخش شد.

 

دربی 85 از نگاه هواداران

* عملکرد تیم‌های پرسپولیس و استقلال در دربی 85 که نمایش دور از انتظاری نسبت به تقابل‌های اخیرشان داشتند، سوژه بخش آنالیز برنامه نود این هفته بود.

 

آنالیز دقیقِ بازی پرسپولیس - استقلال

 

* به مناسبت دیدار امروز سه‌شنبه سایپا و پرسپولیس، تقابل‌های علی دایی در زمان بازی و مربیگری برابر پرسپولیس در یک آیتم پخش شد.

 

* گزارشی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بین تیم‌های ایران‌جوان بوشهر2 - گل‌ابریشم تهران 1؛ صنعت نفت آبادان 2 - داماش گیلان 1 ؛ گسترش فولاد 0(5) - اکسین البرز 0(4) پخش شد.

 

* کارشناسی داوری مسابقات جام حذفی


- ایران‌جوان بوشهر و گل‌ابریشم تهران


خطای پنالتی روی شماره 77 تیم گل‌ابریشم گرفته نشد.
تصویر مشخص نمی‌کند پنالتی برای ایران‌جوان درست بوده یا خیر اما به نظر می‌رسد خطا به اشتباه اعلام شد.


- صنعت نفت و داماش گیلان


باید به نظر کمک داور روی اعلام گل اول صنعت نفت احترام گذاشت، چراکه با حدس زدن روی تصویر مشخص نمی‌شود صحنه آفساید بوده یا خیر.


- تراکتورسازی و فجرسپاسی


آفساید مهاجم فجر به اشتباه اعلام شد.
پای مدافع فجر آفساید را پُر کرده بود و گل تراکتور به درستی زده شد.
فرزاد حاتمی شبیه‌سازی کرد و باید کارت زرد می‌گرفت، ولی داور به اشتباه اعلام پنالتی نمود.


- گسترش فولاد و اکسین البرز


اعلام پنالتی به سود گسترش فولاد درست بود.
توپ به دست ایران‌نژاد برخورد کرد و علاوه بر پنالتی، این مدافع اکسین باید اخراج می‌شد که داور هیچکدام از این تصمیم‌ها را نگرفت.
سیف‌پناهی روی مهاجم گسترش خطای پنالتی مرتکب شد که داور مجددا تصمیم اشتباهی در این صحنه داشت.


- خونه به خونه بابل و سیاه جامگان


کارت زرد دوم به امرایی کاملا درست بود.

 


* در آیتمی به هویت جعلی یک بازیکن تیم‌های پایه استقلال که با سه شناسنامه بازی کرده و شکایت بسیاری از تیم‌های لیگ تهران را به همراه داشته اشاره شد.


* گفت‌وگو با مردم دو روز بعد از دربی که همراه با نظرات و کُری‌خوانی آنها بود، در آیتمی پخش شد.


* لژیونرها


در دور دوم جام حذفی هلند، علیرضا جهانبخش یک پاس گل در پیروزی 4 گله تیمش داد؛ هیرنفین با وجود گلزنی رضا قوچان‌نژاد 2 بر یک در جام حذفی شکست خورد؛ در جدال هیرنفین و آلکمار که تقابل لژیونرهای ایرانی بود، جهانبخش یک پاس گل داد تا آلکمار 2 بر یک به برد دست پیدا کند؛ کاوه رضایی مقابل اوستنده 90 دقیقه بازی کرد ولی رضاییان نیمکت نشین بود؛ کاوه در دیدار اخیر شارلوآ یک پاس گل داد تا تیمش سه امتیاز را بگیرد؛ رضاییان در حضور تعویضی خود گل سوم اوستنده را در این هفته به ثمر رساند؛ در هفته پایانی لیگ آلسونسکان سوئد اسکیلستونا که سقوط کرده با علیرضا حقیقی مقابل هالمشتاد به تساوی رضایت داد؛ پانیونیوس در جام حذفی با حضور تعویضی دو بازیکن ایرانی خود به برتری دست یافت، اما در لیگ برابر آ.ا.ک شکست خورد؛ السد نخستین شکست را با پورعلی‌گنجی بعد از پنج هفته تجربه کرد؛ محمد طیبی هم در شب باخت القطر بازی کرد و سروش رفیعی نیز برای الخور به میدان رفت.

 


* نتیجه نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 833 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که 51/5 درصد اعتقاد به خروج استقلال از وضعیت فعلی با وینفرد شفر داشتند و 48/5 درصد رای منفی به سرمربی آبی‌ها دادند.


برنامه نود این هفته ساعت 02:14 بامداد روز سه‌شنبه، نهم آبان ماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها