کد خبر : 1471116 | 09 آبان 1396 ساعت 14:23 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با اولین شانس مدال المپیک در جودو؛

مافیای گرجی چه طور طلا را از دست ایران ربود؟

سعید ملایی بعد از برنز گرند اسلم ابوظبی در گفت و گویی مفصل از روزهای اوج خود و آینده المپیکی اش می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گذشت سال های رکود جودو ایران و سال های طلایی که بدون هیچ مدالی گذشت حالا یک بار دیگر اخبار خوبی از این رشته به گوش می رسد. سعید ملایی که اولین شانس مدال ایران در المپیک محسوب می شود مدت ها است در اوج به سر می برد و حالا بعد از کسب مدال برنز گرند اسلم ابوظبی از شرایط خود در آینده و امیدهای المپیکی اش می گوید. گفت و گوی "ورزش سه" و سعید ملایی را می خوانید:

 

* با اینکه ژاپن نبود مسابقات سطح بالایی داشت
علیرغم عدم حضور تیم ژاپن، مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود. بسیاری از نامداران و رنکینگ داران برتر از جمله حریف روسی ام، به دلیل برگزاری مسابقات در سطح گرند اسلم در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند که خداراشکر من هم توانستم با توجه به زمان کم استراحتم بعد از بازی های جهانی، به مدال نقره این رقابت ها دست یابم.

 

* مافیای گرجی ها حذفم کرد
با تمام حریفانی که در این وزن بودند قبلا مبارزه کرده بودم و شناخت خوبی از آن ها داشتم که خداراشکر موفق به پیاده سازی بیشتر برنامه هایم در این رقابت ها شدم و توانستم از سد بیشتر آن ها بگذرم؛ اما در مسابقه ام با حریف گرجستانی در وقت طلایی با ناداوری رو به رو شدم و به نا حق با یک اخطار، من را مغلوب حریف گرجی کردند تا به شانس مجدد راه پیدا کنم. جودوکار گرجی حریفی نبود که بخواهم به او امتیاز دهم؛ اما متاسفانه با مافیایی که گرجی ها در داوری دارند در وقت طلایی بازنده میدان شدم. در گروه بازنده ها توانستم حریف مغولی ام را که قهرمان آسیا نیز بود، ضربه فنی کنم و به مدال برنز دست یابم تا دوباره با اختلاف چشم گیری نسبت به حریفان دیگرم، صاحب رنک دوم دنیا شوم.

 

1250764

 

* جایزه 2 هزار دلاری در اولین قدم
در مسابقات گرند اسلم به نفر اول 5000 دلار، نفر دوم 3000 دلار و نفر سوم 2000 دلار داده می شود. فقط جایزه سکوی مسابقات است که باعث دلگرمی ما می شود؛ چرا که بر خلاف کشورهای دیگر فدراسیون فقط به مدال آوران مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان پاداش می دهد و در خصوص مسابقات گرند اسلم، گرند پری و کسب سهمیه المپیک از سوی فدراسیون هیچ پاداشی به ورزشکاران تعلق نمی گیرد. خداراشکر تمام تلاشم را در این مسابقات کردم  و به مسابقات گرند اسلم ژاپن دعوت شده ام. در حال حاضر آسیب دیدگی ای در پای خود دارم که بعد از معالجه آن در تهران، همه تلاشم را می کنم تا در مسابقات 16 نفر برتر دنیا که در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود، شرکت کنم. این مسابقات از لحاظ امتیازی و جایزه از سطح بالایی برخوردار است.

 

* در مورد سایرین حرفی ندارم
بچه ها زحمتشان را کشیدند و بعضی هایشان هم مانند آقای نوری زاده خوب درخشیدند. در خصوص ناکامی دیگر بچه ها من نمی توانم نظری دهم؛ چرا که مربی باید در رابطه با این موضوع پاسخگو باشد. من ورزشکار هستم  و فقط روی کار خودم تمرکز می کنم. می خواهم اشتباهات سال های قبل را تکرار نکنم و در این چند سالی که تا المپیک مانده از حواشی دوری کرده و بهترین نتایج را کسب کنم.

 

1250765

 

* خیانت های زیادی به جودو شده است
متاسفانه مدیریت های قبلی فدراسیون دست قهرمان های بزرگی بود که می خواستند جودو را نابود کنند که سرانجام به لطف آن ها، جودوی ایران چند سالی عقب افتاد. بعد از گذشت سال ها، هنوز هم این افراد دست از کارهای اشتباه خود برنداشته اند و در حال حاضر نیز با استفاده از خبرنگاران و مطبوعات قصد حاشیه سازی برای جودو را دارند. دلیل اصلی ناکامی جودوکاران در دهه ی اخیر، بر گردن ورزشکاران سطح بالای کشورمان است که در سیستم های قبلی به عنوان مدیر فدراسیون، دبیر، مدیر تیم های ملی و نایب رییس فدراسیون در راس امور قرار داشتند که لطمه بزرگی به جودوی ایران وارد کردند. خیانتی که آن ها به جودو وارد کردند، در تاریخ جودوی ایران بی سابقه است. افرادی که در حال حاضر علیه فدراسیون و ورزشکاران مصاحبه می کنند، همان کسانی هستند که در دوران ریاست و نایب رئیسی خود فقط به فکر منافع خودشان مانند رفتن به سفر های مختلف، گرفتن دلار های زیاد و باند های مافیایی در گرفتن بلیط های فدراسیون بودند و اصلا اهمیتی به برد یا باخت بچه ها در مسابقات نمی دادند و تنها هدفشان شرکت در مسابقات بود. ولی خوشبختانه در حال حاضر با سیستم مدیریتی جدیدی که روی کار آمده، جودو ایران به آرامی در حال بازگشت به روزهای خوب خود است.

دیدگاه‌ها