کد خبر : 1471191 | 09 آبان 1396 ساعت 16:50 | 47.5K بازدید | 0 دیدگاه

رد کردن شایعه برگشت از لیگ ایتالیا؛

تمرینات سری آ سنگین است؛ اما نه برای من

مجمدجواد معنوی نژاد که مدت هاست در تیم ورونا ایتالیا توپ می زند، حالا با شایعه بازگشت به ایران رو به رو شده است؛ اما او این مساله را کاملا رد کرده و در مورد شرایط خود توضیحات مفصلی ارائه می دهد.

تمرینات سری آ سنگین است؛ اما نه برای من

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته صحبت هایی مبنی بر عدم توافق بین محمد جواد معنوی نژاد ستاره والیبال ایران و تیم ورونا ایتالیا پیش آمده است؛ تا جایی که او قصد بازگشت به ایران را دارد. محمدجواد در اولین واکنش به این مساله می گوید:" من سر تمرین بودم و همین الان این مساله را از زبان شما می شنوم." او فصلی فوق العاده را در لیگ جهانی پشت سر گذاشت و در همان بازی های تهران نیکولا گربیچ که هدایت تیم ملی صربستان را بر عهده داشت، موجبات همکاری او و ورونا را فراهم کرد.


معنوی نژاد هنوز در ترکیب اصلی ورونا قرار نگرفته است اما او جزو پیشروان نسلی است که قصد دارند تابو گرفتن دستمزدهای سنگین ایران را بشکنند و اهداف دیگری از جمله پیشرفت، بازی با بهترین های والیبال جهان، تمرین زیر نظر مربیان روز، تجربه بازی های بین المللی بیشتر و بالا بردن عمر ورزشی را پیش بگیرد.


مدت هاست هیچ یک از این اتفاقات در بین والیبالیست های ایرانی به وجود نیامده است و معمولا ترجیح آنها مبلغ قرارداد بوده است. حالا معنوی نژاد و میلاد عبادی پور به سری آ ایتالیا و پلاس لیگا لهستان رفته اند تا در آینده والیبال ایران از این نقل مکان بهره های لازم را ببرد. معنوی نژاد در گفت و گو با "ورزش سه" به زندگی خود در ایتالیا و شرایطی که در ورونا دارد می پردازد.

 

* ورونا هم مثل تهران


گفته شده بود تمرینات تیم جدید معنوی نژاد طاقت او را سر آورده و ترجیح می دهد به ایران بازگردد اما او حالا می گوید:« تمرینات سنگین است؛ اما نه برای من. در ابتدا کمی تغییر شرایط سخت است اما رفته رفته بدن عادت می کند و مشکلی نیست. در مجموع چه در داخل سالن چه در بیرون از آن مشکلی ندارم. زندگی ام تقریبا شبیه به زمانی است که در تهران بودم. روزی 2 وعده سنگین تمرین می کنم، زمان های بین آن را استراحت می کنم، شب به خانه می آیم شام می خورم و خیلی زود می خوابم. از فردا باز هم برنامه این طور است.»

 

* 60 بازی داریم و عجله ای ندارم


در هفته های ابتدایی سری آ نیکولا گربیچ ترجیح داده بود از معنوی نژاد در ترکیب اصلی استفاده نکند و به او فرصتی بیشتری دهد. شاید همین مساله دلیلی شده بود تا گفته شود او با ورونا به مشکل بر خواهد خورد اما معنوی نژاد این طور توضیح می دهد:« من تنها چند هفته است به ایتالیا و سری آ آمده ام. شرایط تفاوت های زیادی دارد و زمان می برد تا صد در صد با سیستم و مدل تیم تطبیق پیدا کنم. با این حال مربی هیچ وقت اعلام نارضایتی نکرده است و ما در طول سال 60 بازی داریم. به تمام بازیکنان به اندازه کافی بازی می رسد و این طور نیست که کسی بد یا خوب از نظر سرمربی باشد. گربیچ هم تفکرات خود را دارد و من هم سعی می کنم کاری که از من می خواهند را به خوبی انجام دهم، تنها همین.»

 

* از آمدن به بهترین لیگ جهان همچنان خوشحالم


اینکه شرایط چه تاثیری روی او گذاشته است و محمدجواد آیا مشکلاتی در راه پیشرفت دارد؛ سوالی است که او در پاسخ به آن گفت:«هنوز از اینکه به بهترین لیگ دنیا آمده ام و قرار است تجربه های جدیدی را داشته باشم خوشحال هستم. می خواهم در اینجا ستاره شوم و با بازیکنان بزرگی رو به رو شوم. تمام این اتفاقات برای من هدف بزرگی ساخته است که سخت برای به دست آوردن آن تلاش می کنم و امیدوارم به زودی آن هم به دست آید. هنوز اول راه هستم.»

 

1250832

 


* سنگینی تمرینات چه ربطی به جدایی دارد ؟


شاید این تمرینات سخت و دقایق زیادی که به سخت گیری های مربی صرب می گذرد مثل اغلب ورزشکاران ایرانی او را ترغیب کند تا در ایران به والیبال خود ادامه دهد و یا همین مساله دلیلی شده تا شایعاتی پیرامون معنوی نژاد ساخته شود اما او می گوید:« گربیچ مربی سختگیری است که به کار زیاد اعتقاد زیادی دارد. او بازیکن بزرگی بوده است و در دوره مربیگری اش هم بسیار موفق نشان داده. من هم مثل بسیاری دیگر یکی از شاگردان او هستم و به کارم ادامه می دهم. اینکه می گویند شاید تمرین زیاد باعث جدایی شود را قبول ندارم چون تمرین زیاد ربطی به جدایی ندارد. روی یک هدف مهم تمرکز دارم، خوب تمرین می کنم و هیچ نگرانی ندارم.»


* شاید من را با بازیکن یونانی ورونا اشتباه گرفته اند


موضوع احتمال جدایی از ورونا محمدجواد را بسیار متعجب کرده است و او یک حدس محتمل دارد. او در این باره افزود:« وقتی شما به من این مساله را گفتید خیلی متعجب شدم و زمانی رسانه ها را یک بار خواندم دیدم واقعا این مساله مطرح شده. با این حال از منیجرم که به زبان ایتالیایی مسلط است خواستم تا رسانه های این کشور را بررسی کند که شاید این موضوع در اینجا گفته شده و در ایران بازتاب پیدا کرده است که این مساله هم نبود. با این حال من فکر می کنم من را با پشت خط زن تیم که یونانی است اشتباه گرفته اند چرا که او مصدوم است و دقیق نمی دانم اما برای حل مشکل او باشگاه در حال تصمیم گیری است. تمام چیزی که می دانم همین مسائل است و فکر می کنم تمام این مسائل در نهایت یک حدس یا سو تفاهم بوده است.»

 

1247055

دیدگاه‌ها