کد خبر : 1471328 | 10 آبان 1396 ساعت 08:46 | 50.1K بازدید | 1 دیدگاه

برای رئیس بزرگ؛

همه راه‌ها به رم ختم شد، نه لندن

حمیدرضا صدر به سقوط چلسی در زمین رم پرداخته؛ به بازگشت تلخ آنتونیو کونته به خانه...

همه راه‌ها به رم ختم شد، نه لندن

به گزارش "ورزش سه"، رمی ها برابر جایگاه طرفداران چلسی از سر و کول هم بالا می رفتند. دروازه چلسی را دوباره فتح کرده بودند و برابر بنر بزرگ آویخته شده جلوی جایگاه طرفداران چلسی سرود پیروزی می خواندند. برابر تصویر آنتونیو کونته که بالایش عنوان "رئیس بزرگ" به چشم می خورد... رئیس بزرگ برای نخستین بار پس از نشستن روی نیمکت چلسی به کشورش بازگشته بود، به ایتالیا. بازگشتی با شرنگ تلخ سقوط. سقوطی سنگین، خیلی سنگین. همه راه ها به رم ختم شده بود و نه لندن. یوزه بیو دی فرانچسکو بود که می خندید، نه رئیس بزرگ.

 

تا پیش از آن هیچ تیم انگلیسی در این فصل لیگ قهرمانان شکست نخورده بود؛ ولی نوار پیروزی لیگ برتری های انگلیسی پاره پاره شد. با سقوطی غیرمنتظره، باورنکردنی. دروازه چلسی پس از سی و هشت ثانیه گشوده شد، فقط سی و هشت ثانیه. سانتر ظاهرا ساده کولارف به پاس به عقب ژکو با سر به شوت الشراوی از پشت محوطه جریمه گره خورد، به گشوده شدن سنگر کورتوا. به رقم خوردن سریع ترین گل لیگ قهرمانان این فصل. چلسی بازی را زمانی که توپ به پای خیلی ها نخورده بود با یک  گل خورده شروع کرد؛ ولی آن سقوط مقدمه سقوط بزرگ تر بود و رمی ها گل دوم شان را بسان گل اول زدند: یک سانتر ساده دیگر این بار توسط ناینگولان مدافعان چلسی را مات کرد. رودیگر مکث کرد و به قول ریو فردیناند محل قرار گرفتنش در میدان را گم کرد. شد مثل پسر بچه های دبستانی در روز اول مدرسه: گیج، مات، سردرگم.

 

قرار بود نیمه دوم نیمه بازگشت چلسی شود؛ ولی پروتی با آن شوت از راه دور همه چیز را تمام کرد، تمام. پس از آن مرد برتر میدان کورتوا بود که اجازه نداد دروازه اش برای چهارمین بار فرو ریزد. چلسی بدون انگولو کونته زخم پذیر بی دندان به نظر می رسید، تسلیم شده و سردرگم. سسک فابرگاس خاطرنشان می کرد سی سالش شده و باکایوکو می گفت مرد نبردهای بزرگ نیست. آلوارو موراتا پس از آن که یک فرصت معرکه را از دست داد در دل بازی گم شد.

 

1250970

 

رئیس بزرگ در پایان بازی، مردانش را زیر تازیانه گرفت و گفت نه "شور" داشتند و نه "حریص" بودند. گفت "نمی توان به نام چلسی فخر فروخت و بازی نکرد" و سپس افزود "ما توازن نداشتیم"؛ ولی زمینه ساز شکست سنگین همان دفاع سه نفره بود. همان هایی که طی دو دیدار شش گل از رم دریافت کردند. همان خطی که دغدغه رئیس بزرگ شده. همان هایی که طی هفده بازی فقط به پنج کلین شیت دست پیدا کرده اند. رئیس بزرگ طی آن هفده بازی به نه ترکیب مختلف روی آورده و ترکیب سه دفاعه فقط طی سه دیدار یکسان بوده. او هنوز به ترکیب مدافعانش دست پیدا نکرده و فقط یک بار پس از دستیابی به کلین شیت برابر اورتون ترکیب دفاعی اش را در بازی بعدی حفظ کرد. ترکیب سه نفره کاهیل - کریستنسن - آزپیلکوئتا طی تساوی 3-3 برابر رم شده بود کاهیل - لوییز - رودیگر مصیبت بار بود. رئیس بزرگ از ترکیب "رودیگر - آزپیلیکوئتا- کریستنسن" به ترکیب "رودیگر - کاهیل - لوییز" روی آورده، به ترکیب "لوییز - آزپیلیکوئتا - کاهیل" دل بسته و سپس ترکیب "کریستنسن - آزپیلیکوئتا - کاهیل" را روانه میدان کرده...

 

رمی ها شب خاطره انگیری را سپری کردند. آنها که طی ده دیدار سری آ هفت بار دروازه شان را بسته نگاه داشته اند، پس از زدن دو گل تسخیرناپذیر شدند. آلیسان سنگربان برزیلی رم در نیمه اول در حالی که مردانش با یک گل جلو بودند توپ را با دو ضربه هازارد و موراتا دفع کرد. فلورنزی از بند مصدومیت بازگشته در دفاع راست بارها با نفوذهایش چلسی را به بند کشید و الشراوی را تغذیه کرد. آلکساندر کولارف صربستانی نشان داد چرا یکی از بهترین خریدهای فصل شده. ناینگولان بلژیکی به همه مناطق میدان نفوذ کرد، همین طور کوین استروتمن که نقش بازیساز عقب نشسته را برعهده گرفت. ادین ژکو که در استمفورد بریج گل زده بود زمینه ساز زدن گل زودهنگام شد. پروتی سرانجام از سایه بیرون آمد و گل تمام کننده را زد. فرعون کوچولو  - الشراوی - با زدن دو گل بهترین بازیکن دیدار شد. رمی ها با این پیروزی سرنوشت صعود را در دستان خود گرفتند.

 

چلسی به لندن بازگشت تا برای نبرد با منچستر یونایتد آماده شود. نبرد کونته سرگیجه گرفته برابر ژوزه مورینیو بی ترحم پیش رو است. خبر تسکین دهنده برای آبی پوش ها توقف دوباره آتلتیکو مادرید برابر قره باغ بود. خبری که کابوس حذف زودهنگام لیگ قهرمانان را از دل مردان بریج زدود.

دیدگاه‌ها