کد خبر : 1471380 | 10 آبان 1396 ساعت 11:16 | 9.6K بازدید | 1 دیدگاه

بازسازی ورزشگاه پیر تهران 80 میلیارد بودجه می‌خواهد

نفت بدهی‌اش را ندهد، تختی هم کنسل می‌شود

بازی سایپا و پرسپولیس بار دیگر نشان داد که ورزشگاه پیر تختی آرام آرام توان میزبانی از مسابقات لیگ برتر را از دست می دهد.

نفت بدهی‌اش را ندهد، تختی هم کنسل می‌شود

به گزارش "ورزش سه" ورزشگاه تختی می توانست یکی از ورزشگاه های زیبای شهر تهران باشد؛ اما گویا سرنوشت این ورزشگاه که شباهت زیادی به المپیک مونیخ دارد، خیلی شیرین و مثل برادر بزرگش همراه با افتخار نیست.


بازی سایپا و پرسپولیس در حالی دیروز در ورزشگاه تختی برگزار شد که بار دیگر مشخص شد این ورزشگاه توان برگزاری یک مسابقه در سطح لیگ برتر فوتبال ایران را ندارد. از چمن خراب ورزشگاه تا کمبود و یا نبود امکانات مناسب و... . مشکلات ورزشگاه تختی موجب نگرانی برای سرنوشت این ورزشگاه زیبای قدیمی شده است. تختی امروز مثل عروسی است که سال ها از روز عروسی اش گذشته و حالا این لباس عروس چرک و بدقواره را پوشیده و خودش نیز پیر و فرسوده شده است.


قاسم رسته مدیر مجموعه ورزشگاه تختی در رابطه با شرایط این ورزشگاه گفت: «این چمن سال ها است که مشکل دارد و ما هیچ بودجه و اعتباری برای ترمیم و تعمیر آن نداریم. البته که این ورزشگاه در اکثر بخش ها مشکلات اساسی و عمرانی دارد و فعلا داریم کژدار و مریض می گذرانیم.»


او در این باره که چرا چنین ورزشگاهی با مشکلات عدیده کماکان استفاده می شود گفت: «اگر این مجموعه را تعطیل کنیم فایده ای ندارد و به دلیل بی پولی از بین خواهد رفت؛ اما الان به خاطر فعالیتی که در این ورزشگاه صورت می گیرد، باز هم دستی به سر و گوش آن می کشیم.»


مدیر مجموعه تختی همچنین با اشاره منابع درآمد این ورزشگاه گفت: «عمده درآمد ما امروز از بازی های فوتبال و به خصوص لیگ برتر به دست می آید؛ البته بخش های دیگری هم در ورزشگاه وجود دارد که از آن درآمد داریم اما جوابگو نیست؛ البته ما امسال فقط بازی های نفت را در این ورزشگاه برگزار می کنیم چرا که سایپا بازی هایش را در ورزشگاه دستگردی برگزار می کند و فقط در موارد خاص مثل بازی با پرسپولیس و استقلال به تختی می آید. با این تیم قرارداد بسته ایم و آن ها هم به تعهداتشان عمل کرده اند اما تیمی که در تختی بازی می کند نفت است که این تیم هم با وضعیتی که دارد، نتوانسته هزینه های مربوط را پرداخت کند.»


قاسم راسته درباره میزان بدهی باشگاه نفت به مجموعه تختی گفت:« درحال حاضر حدود 430 میلیون تومان بدهی این باشگاه به تختی است که بخشی از آن مربوط به بدهی فصل پیش این تیم است. ما البته هم به سازمان لیگ و هم به باشگاه نفت اعلام کرده ایم اگر وضعیت به همین منوال باشد و پولی به ما تزریق نشود از ادامه خدمات رسانی به این تیم معذوریم.»


او در پایان درباره این که ورزشگاه تختی حدودا چقدر هزینه برای بازسازی کامل نیاز دارد گفت: «نمی توان به این راحتی گفت ولی برای خود زمین فوتبال سی ، چهل میلیارد و در مجموع حدود 70-80 میلیارد تومان هزینه برای بازسازی کامل این ورزشگاه نیاز است.»

دیدگاه‌ها