کد خبر : 1471609 | 11 آبان 1396 ساعت 10:58 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

زنگ خطر برای شاگردان تارتار؛

سپیدرود به بالانشینان امتیاز نمی‌دهد

پارس جنوبی در حالی دیروز با برد پرسپولیس صدر جدول را از دست داد که بازی بسیار دشواری در خانه مقابل سپیدرود دارد، زیرا آمار این تیم مقابل تیم های بالانشین جدول بسیار برای تارتار نگران کننده است.

سپیدرود به بالانشینان امتیاز نمی‌دهد

به گزارش "ورزش سه"،پارس جنوبی جم تیم شگفتی ساز لیگ برتر دوره هفدهم، در زمره تیم هایی است که کاملا فوتبالی شکل گرفته و به لیگ برتر آمده است. آنها از لیگ استانی شروع کردند و سپس در همان سال اول فعالیت به لیگ دسته سوم سپس لیگ دسته دوم، بعد از درخشش در لیگ دسته دوم با مهدی پاشازاده به لیگ دسته یک آمدند و هدایت آنها به دست تارتار رفت. آنها از لیگ دسته اول هم همانند سایر لیگ های پایین تر در همان سال اول به لیگ برتر صعود کردند تا مسیر یک صعود کاملا فوتبالی را به لیگ برتر تجربه کنند. آنها امسال در لیگ برتر هم دست به تغییر کادرفنی خود نزدند و با جذب چندین بازیکن حرفه ای و حفظ شاکله بومی خود لیگ را آغاز کردند. شاید کمتر کسی فکر آن را می کرد که پارس جنوبی در بعضی از هفته ها از پرسپولیس آماده لیگ بالاتر بایستد؛ اما این اتفاق افتد و لقب پدیده لیگ حداقل برای نیم فصل برازنده این تیم است. آنها حتی تا پیش از پیروزی دیروز پرسپولیس بالاتر از آنها بودند و میتوانند با برد خانگی خود و با یک بازی بیشتر نسبت به سرخ های پایتخت به صدر برگردند. آنها فردا رودرروی تیمی قرار می گیرند که همانند آنها اولین سال حضور در لیگ را تجربه می کند؛ آنها فردا در خانه از سپیدرود میزبانی می کنند.

 

سپیدرود رشت تیمی که امسال پس از مدتها حضور آسانسوری در لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم به لیگ برتر آمد. آنها مربی خود را از بازیکنان بومی سابق استان گیلان انتخاب کردند و انتخاب آنها کسی نبود جز علی نظرمحمدی. نظر محمدی فصل قبل با این تیم در لیگ دسته اول بود و این تیم را به لیگ برتر آورد. آنها همانند رقیبشان با خرید چند ستاره و استفاده از یاران بومی پا به میدان هفدهمین دوره لیگ برتر گذاشتند. اما شروعشان در لیگ اصلا همانند رقیبشان در بازی فردا نبود. آنها لیگ را با سه باخت متوالی شروع کردند در حالیکه پارسی ها برخلاف آنها از سه بازی ابتدایی دو برد و یک تساوی به دست آوردند. عملکرد سپیدرودی ها تا اینجای لیگ سینوسی بوده است به طوری که آنها از ده بازی اخیر سه برد و سه تساوی و چهار باخت به دست آوردند و با دوازده امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند.

 

نکته جالب توجه عملکرد سپیدرودی ها این است که سه برد آنها مقابل پیکان، پدیده و صنعت نفت آبادان بوده است که دو تیم پیکان و پدیده در کورس بالای جدول هستند و این نکته نشان می دهد هر چه آنها مقابل تیم های پایین جدولی عملکردی ضعیف داشتند؛ اما در مقابل تیم های بالای جدول بسیار شجاعانه جنگیدند و موفق به کسب دو پیروزی شدند. حال با این شرایط تارتار نباید با توجه به جایگاه تیمش در جدول خود را از پیش برنده ببیند، زیرا رقیبشان تخصص فراوانی در امتیاز ندادن به تیم های بالانشین جدول دارد.

 

مسئله ای که کمی از فشار پارسی ها می کاهد بازی خانگی آنها و حضور تماشاگران پرشور جمی است که میتواند تاثیر بسزایی در نتیجه مسابقه بگذارد. بحث هواداران یک وجه اشتراک بین این دو تیم است، زیرا سپیدرودی ها هم تماشاگران پرشوری دارد و قطعا بازی برگشت دو تیم در رشت می تواند بسیار جذاب شود؛ همان انتظاری که از بازی فردای دو تیم می رود. جدال دو تیم پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت امروز 11 آبان ماه در ورزشگاه اختصاصی پارس جنوبی جم از ساعت 15:30 به قضاوت علی صفایی برگزار می شود.

دیدگاه‌ها