کد خبر : 1472117 | 13 آبان 1396 ساعت 20:14 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

از نوجوانان فقط شریعتی کنار جوانان بازی کرد؛

آشنایی با جوانان ایرانی در رقابت‌های آسیایی

تیم جوانان ایران امروز در شرایطی برابر جوانان سوریه قرار گرفت که 4 بازیکن از تیم سایپا تشکیل دهنده 11 نفر اصلی بودند و از ترکیب جام جهانی نوجوانان فقط طاها شریعتی در ترکیب اصلی تیم بازی کرد.

آشنایی با جوانان ایرانی در رقابت‌های آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، امروز تیم جوانان ایران در اولین مسابقه خود از چارچوب رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا در کشور اردن به مصاف سوریه رفت و در پایان به تساوی یک بر یک دست یافت.


فرهاد پورغلامی سرمربی تیم جوانان در شرایطی تیمش را راهی اردن کرد که 4 بازیکن از اردوی تیم نوجوانان که به تازگی جام جهانی نوجوانان هند را پشت سر گذاشته بودند، در فهرست تیم قرار گرفتند. محمد شریفی، طاها شریعتی، محمد رضا غبیشاوی و علی غلام زاده 4 بازیکنی بودند که  از تیم نوجوانان به تیم جوانان دعوت شدند، اما در مقابل سوریه تنها طاها شریعتی مدافع سایپا موفق به حضور در میان 11 بازیکن اصلی شد، تا تیم سایپا همچنان بهترین تیم رده پایه ایران باشد.


علاوه بر طاها شریعتی سه بازیکن دیگر از تیم سایپا هم در فهرست 11 بازیکن اصلی تیم جوانان شرکت داشتند.

 

1251778


از تیم فوتبال سپاهان نیز مهدی رحیمی علیرغم اعتراضات گسترده کرانچار که خواستار حضور این بازیکن مقابل پیکان شده بود، در نهایت اجازه حضور در اردوی سپاهان را پیدا نکرد و امروز به همراه علی کی‌خسروی گلر تیم جوانان دو بازیکن طلایی پوشان بودند که در ترکیب تیم جوانان راهی میدان شدند.


 نکته جالب اینکه دو بازیکن سپاهان یعنی رحیمی و کی‌خسروی تنها بازیکنانی هستند که از فهرست 11 نفره تیم جوانان، در رقابت های لیگ هفدهم به میدان رفته اند.


در زیر فهرست یازده نفره تیم ملی به تفکیک باشگاهی که در آن بازی می کنند، آورده شده است:
علی کی‌خسروی (سپاهان) - امیر مهدی جانملکی(مقاومت)، مهدی رحیمی (سپاهان)، طاها شریعتی (سایپا)، محمدرضامیرحسینی (سایپا)،  محمد خدابنده لو (پیکان)، عرفان خانی (سایپا)، سجاد آقایی (آلومینیوم اراک)، مهدی بیات (سایپا)، فرزان دانا (برق نوین شیراز)،حمید طاهرخانی (پرسپولیس).

 

1251777

 

رقابت های زیر 19 سال آسیا در 9 گروه پیگیری می شود و از هر گروه یک تیم به مرحله فینال که سال آینده در اندونزی برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهد کرد. 5 تیم برتر دوم این گروه ها نیز به مرحله فینال راه پیدا می کنند تا در کنار چین که از حالا حضورش را در دور فینال قطعی کرده، حضور پیدا کنند. 10 تیم برتر به علاوه 5 تیم برتر دوم به همراه اندونزی سال آینده برگزار کننده رقابت های جوانان آسیا خواهند بود.


در حال حاضر ایران با یک امتیاز شرایط مبهمی دارد و باید منتظر دیدار فلسطین مقابل اردن باشد تا دیدارهای بعدی را برای حضور در مرحله نهایی برگزار کند.

دیدگاه‌ها