کد خبر : 1472177 | 14 آبان 1396 ساعت 09:14 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور مثبت، آبی وقرمز مبهم؛ نفت منفی

آخرین خبر از آسیایی‌های لیگ برتر

روند انجام امور مربوط به 4 تیم آسیایی فوتبال ایران برای کسب مجوز حرفه ای به گونه ای است که تاامروز تراکتورسازی شرایط مثبتی دارد، استقلال و پرسپولیس خودشان را نزدیک کرده اما نفت به نظر جای خود را به تیم دیگری خواهد داد.

آخرین خبر از آسیایی‌های لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" قرار بود هشتم آبان آخرین مهلت تکمیل مدارک مربوط به اخذ مجوزحرفه ای باشگاه ها از ای اف سی باشد اما در حالی که تقریبا هیچکدام از چهار باشگاه تراکتورسازی، استقلال ، پرسپولیس و نفت نتوانستند در این تاریخ مدارکشان را تکمیل کنند فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این زمان هشت روز دیگر تمدید می شود و این اتفاق رخ داد. حالا اما تنها دوروز به پایان هشت روز تمدیدی مانده است و بر اساس اخبار تراکتورسازی شرایط بهتری نسبت به سه تیم دیگر دارد و تا حدودی توانسته کارهای مربوط به اخذ مجوز حرفه ای که مستلزم کسب رضایت شاکیان مالی این باشگاه است را انجام دهد و به نظر مشکلی نخواهد داشت اما سه باشگاه دیگر هنور در گیر و دار انجام امور هستند هرچند به نظر نفت دیگر از گردونه کسب مجوز حرفه ای خارج شده است.


استقلال و پرسپولیس چشم انتظار دولت


درست در روزی که فدراسیون فوتبال مهلت ارسال مدارک را هشت روز تمدید کرد محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را حل خواهد کرد و این دو تیم مشکلی برای حضور در آسیا نخواهند داشت و از این رو هر دو باشگاه در حال حاضر چشم انتظار رسیدن کمک دولتی هستند. آنچه مشخص است اینکه برخی از شاکیان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طی روزهای گذشته رضایت داده و شکایتشان را پس گرفته اند اما هنوز تعداد بالای شاکیان این دو باشگاه برای رسیدن به مجوز حرفه ای مانع بزرگی است. البته اخباری که از فدراسیون فوتبال می رسد این است که این دو باشگاه نیز روند مثبتی را برای تکمیل پرونده طی کرده و تا حدودی توانسته اند رضایت شاکیانشان را به دست آورند. حتی شنیده می شود که قرار است این دوباشگاه تا جایی که می توانند رضایت شاکیان را کسب کنند و آن هایی که رضایت نمی دهند به پروسه تجدید نظر و مذاکرات تازه سپرده شوند. استقلال در زمینه قدم های مثبتی هم برداشته و به نظر پرسپولیس نیز چنین مسیری را طی روزها و ساعت های مانده به پایان مهلت طی خواهد کرد.


وداع غم انگیز نفت با آسیا


سرنوشت باشگاه نفت ، باشگاه قدیمی و دوست داشتنی فوتبال تهران به جای غم انگیزی رسیده است. این تیم هنوز مشکل مالکیت دارد و مشخص نیست چرا وزارت نفت هیچ علاقه ای به حل مشکلات این باشگاه قدیمی و ریشه دارد ندارد. با این وصف نفت همانطور که از هفته ها قبل مشخص بود به احتمال فراوان از لیگ قهرمانان فصل آینده کنار گذاشته و بالطبع ذوب آهن شانس اول حضور به جای این تیم در آسیا خواهد بود. شرایط نفت به گونه ای است که اکنون وضعیت مالکیت آن نیز مشخص نیست و مالکان جدید نیز نتوانستند مشکلات مالی این باشگاه را حل کنند.

دیدگاه‌ها