کد خبر : 1473643 | 21 آبان 1396 ساعت 16:11 | 63.5K بازدید | 0 دیدگاه

درآمد چشمگیر فدراسیون از صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی

حقوق کی‌روش از جیب سرخابی‌ها تامین می‌شود

فدراسیون فوتبال درآمد قابل توجهی برای صدور مجوز حرفه ای سازی باشگاه ها کسب کرده است.

حقوق کی‌روش از جیب سرخابی‌ها تامین می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، دریافت مجوز حرفه ای سازی با توجه به اینکه سه باشگاه پرهوادار فوتبال ایران را درگیر کرده، اصلی ترین دغدغه این روزهای هواداران فوتبال است و بسیاری از نهادها از جمله وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی را نیز درگیر کرده است.


مهم ترین بخش برای دریافت مجوز حرفه ای سازی، مباحث مالی است و هیچکدام از باشگاه های فوتبال ایران در دیگر بخش ها با مشکلی رو به رو نیستند. طبق قوانین AFC، باشگاه هایی که این مجوز را دریافت می کنند نباید بدهی داشته باشند.


این بدهی ها زمانی دردسر ساز می شود که حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به همراه داشته باشد و باشگاه ها باید برای حل این بدهی، یکی از سه روشی که AFC پیش پای آنها گذاشته را انتخاب کند. اولین راه، پرداخت بدهی است که باشگاه های ایرانی برای انجام آن مشکل زیادی دارند. دومین انتخاب برای باشگاه ها، توافق با شاکیان است. اتفاقی که دسترسی به آن با توجه به رقم سنگین قرارداد ها و مدت زمان طولانی که شاکیان در انتظار ماندند بسیار سخت است و باشگاه ها به سختی می توانند با بازیکنان برای پرداخت بدهی در آینده توافق کنند.


سومین انتخاب اما تعیین تکلیف بدهی ها در مراجع قانونی از جمله کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت است. باشگاه ها می توانند با انتخاب این روش از شاکیان خود و احکامی که علیه آن ها صادر شده شکایت کنند و خواهان رسیدگی به این احکام شوند تا ضمن به تعویق انداختن اجرای احکام بتوانند در تاریخ معین شده از سوی فدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه ای سازی خود را دریافت کنند.


انتخاب سوم باشگاه ها، انتخابی ایده آل و مناسب برای فدراسیون فوتبال است. باشگاه هایی که به کمیته تعیین وضعیت شکایت می کنند، باید 2 درصد از رقم شکایت شده را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کنند تا احکام صادر شده مجددا بررسی شوند و موقتا نامه ای از این کمیته دریافت و به AFC ارسال می کنند تا مشکلی بابت بدهی ها نداشته باشند.


یک محاسبه ساده از میزان بدهی های شکایت شده دو باشگاه سرخابی و تراکتورسازی که رقمی بیش از 40 میلیارد تومان است، نشان می دهد که فدراسیون فوتبال درآمدی بیش از 800 میلیون تومان از این راه کسب کرده است. در آمدی چشمگیر و قابل توجه برای فدراسیون فوتبال که می تواند با آن بسیاری از مشکلات خود از جمله هزینه های جاری فدراسیون و یا حتی حقوق معوق کی روش را با آن پرداخت کند.


هر چند در این درآمد فدراسیون فوتبال غیر قانونی نیست و بر اساس مصوبات و اساسنامه فدراسیون فوتبال به حساب فدراسیون واریز می شود اما مطمئنا با شعارهای سئول نشینان برای کمک به باشگاه ها جهت دریافت مجوز حرفه ای سازی مطابقات ندارد. به ویژه آنکه اتفاقات چند وقت اخیر ثابت کرده که فدراسیون تصمیم گیرنده نهایی پیرامون صدور مجوز حرفه ای سازی است.

دیدگاه‌ها