کد خبر : 1473662 | 21 آبان 1396 ساعت 16:35 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

جودوی ما با جودوی روز دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارد؛

ملایی: مسئولان ورزش برایم شغل پیدا کنند، بیکارم

دارنده مدال برنز جهان گفت: از مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون جودو تقاضا دارم برای من شغل مناسبی دست و پا کنند تا از آن طریق بتوانم هزینه‌های زندگی ام را تامین کنم.

ملایی: مسئولان ورزش برایم شغل پیدا کنند، بیکارم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید ملایی درباره درخشش اخیر خود در رقابت های جهانی و گرنداسلم ابوظبی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی هایی که همراه با مربی اختصاصی ام و همچنین سرمربی تیم ملی انجام دادیم و امکانات خوبی که محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو در اختیار من گذاشت توانستم نتایج خوبی کسب کنم. هرچند کم و کاستی هایی وجود دارد اما از ابتدای سال روند رو به رشدی داشتم و توانستم در تمام رقابت هایی که شرکت کردم مدال بگیرم.

 

خوشحالم که توانستم به رنکینگ دوم دنیا برسم
او ادامه داد: در رقابت های گرند اسلم باکو مدال نقره کسب کردم و پس از آن طلای بازی های کشورهای اسلامی را به دست آوردم. در ادامه موفق به کسب مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و برنز گرند اسلم گرجستان شدم. همچنین با توجه به اردوی مشترکی که با جودوکاران ژاپنی داشتم توانستم پس از 10 سال ایران را در رقابت های جهانی صاحب مدال کنم. به دنبال بازگشت از مجارستان مدتی استراحت کردم و با درخشش در مسابقات اخیر گرنداسلم و ایستادن روی سکوی سوم این رقابت ها به رتبه دوم رنکینگ جهان صعود کردم.

 

ملایی:بیکارم،مسئولان وزارت ورزش کاری برایم فراهم کنند
ملایی درباره تفاوت امکانات جودو ایران با سایر کشورهای جهان تصریح کرد: تمام کشورهای مدعی پس از رقابت های المپیک ریو برنامه های ریزی های خود را برای درخشش در المپیک 2020 توکیو به کار گرفتند و با سرمایه گذاری و حضور در تورتمنت های مختلف و اردوهای مشترک سعی در بالا بردن افزایش شانس خود در توکیو دارند.ایران به دلیل مشکلات به صدور روادید و منابع مالی محدود فدراسیون نسبت به سایر کشورها در مسابقات کمتری شرکت می کند.شاید جودو کاران ایرانی در سال به 12 تا 13 رقابت مهم اعزام شوند اما جودوکاران کشوررهای صاحب سبک در طول سال در 40 رقابت شرکت می کنند و از این طریق می توانند جایگاه خود در رنکینگ فدراسیون جهانی جودو را افزایش دهند. طبیعی است هر چه رنکینگ جودو کار بالاتر باشد شانس حضور او در المپیک هم افزایش پیدا می کند.

 


فقط به مدال المپیک توکیو فکر می کنم
عضو تیم ملی جودو درباره برنامه اش برای رقابت های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: هدف اصلی فدراسیون در ماه های اخیر رقابت های قهرمانی آسیا،جهانی بود و در ادامه فدراسیون تلاش خود را برای موفقیت در رقابت های آسیایی به کار می گیرد. فدراسیون در نظر دارد از ورزشکاران جوانی در رقابت های آتی استفاده کند و به همین دلیل انها نیاز به کسب تجربه دارند. خودم هم پس از رقابت های المپیک ریو برنامه ریزی های لازم را انجام داده ام تا بتوانم در رقابت های آسیایی بهترین نتیجه ممکن را برای کشورمان کسب کنم شاید بیراهه نباشد که بگویم جودو به هیچ وجه با دیگر رشته های ورزشی قابل قیاس نیست چون همان طور که می دانید مدال گرفتن در جودو سخت است و باز هم تاکید می کنم تمام تلاشم بر این است تا در اندونزی خوشرنگ ترین مدال را برای کشور عزیزم کسب کنم.

 


جودو ما هنوز با شرایط آیده آل فرسنگ ها فاصله دارد
دارنده مدال برنز درباره اینکه کار کردن با کادر فنی را چگونه می بیند،پاسخ داد:باید بگویم هر مربی چه داخلی و چه خارجی سبک کاری خاص خودش را دارد.البته این موضوع به سیستم مدیریت فدراسیون باز می گردد که تصمیم گرفتند منصوری را به عنوان سرمربی تیم ملی جودو برگزینند و من هم بر حسب وظیفه قانونی ام موظف بودم در اردوهای تیم ملی شرکت کنم.البته نباید فراموش کرد منصوری زحمت زیادی می کشد تا جودو را به روزهای خوب گذشته اش باز گرداند و از حق نباید گذشت تاکنون هم نتایج خوبی در رقابت های مختلف با کادر فنی کسب کرده ایم. در ضمن با حضور مربی بدنساز در تیم ملی شرایط ورزشکاران بهتر از گذشته شده ولی هنوز هم با آن چیزی که مدنظرمان است فرسنگ ها فاصله دارد. درست است منصوری مربی توانمندی است ولی اگر یک مربی خارجی هم به کادر مربیگری تیم ملی اضافه شود تا تجربیاتش را در اختیار ما قرار دهد بسیار برایمان ارزنده خواهد بود. زیرا مربیان تراز اول خارجی در طول سال در تورنمت های مختلف نه تنها حضور می یابند بلکه عملکرد سایر ورزشکاران را هم زیر نظر می گیرند و در مجموع حضور مربی خارجی در تیم ملی باعث می شود تا با شناسایی نقاط ضعف و قوتمان با عملکرد بهتری در مسابقات به مصاف حریفانمان برویم.

 

لیگ در هفته های گذشته بسیار عالی برگزار شد
او درباره کیفیت لیگ برتر جودو هم اظهار کرد:قرار است این هفته،مرحله سوم لیگ جودو برگزار شود و با توجه به آسیب دیدگی که دارم بعید به نظر می رسد بتوانم در این هفته برای تیمم به میدان بروم. مبلغ قرارداد جودو کاران نسبت به گذشته هیچ تغییری نداشته است و امیدوارم مدیران جدید و سازمان لیگ حامیان مالی جدیدی هم به جودو جذب شوند تا مبلغ قرارداد ورزشکاران افزایش یابد. شاید اگر جودوکاری در 10 سال پیش با مبلغ 15میلیون تومان قرارداد می بست در حال حاضر هم با همین مبالغ قرارداد می بندد. البته به دلیل اینکه ما جزء بدنه اصلی تیم ملی جودو محسوب می شویم شاید پول بیشتری نسبت به برخی ورزشکاران دریافت کنیم.امیدوارم مسئولان سازمان لیگ تدابیری بیاندیشند. در سال جدید تیم های خوبی شرکت کنند تا کیفیت لیگ بالاتر برود. این را هم باید بگویم که لیگ امسال نسبت به سال های گذشته با کیفیت بهتری در حال برگزاری است که باید از رئیس سازمان لیگ تشکر ویژه ای کنیم.

 

مسئولان وزارت ورزش نگاه ویژه تری به جودو داشته باشند
نفر دوم رنکینگ جهانی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان از ورزشکاران جودو حمایت می کنند یا خیر،پاسخ داد: بعد از مسابقات جهانی که موفق به کسب مدال برنز شدم تنها احمد گواری رئیس دفتر سابق امور مشترکین فدراسیون های ورزشی در مراسم بدرقه من حضور یافت. در ضمن به تازگی هم به عضویت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان وزارت ورزش و جوانان که تمام قهرمانان جهان و المپیک در آن حضور دارند در آمده ام. درخواستم از مسئولان عالی رتبه وزارت ورزش این است که نگاه ویژه تری به جودو داشته باشند تا ما بتوانیم در بازی های آسیایی جاکارتا نه یکی بلکه مدال های بی شماری را برای کاروان کشورمان به دست آوریم. در کل تمام هدف ورزشکاران و خود من اینست که بتوانیم در این فرصت باقیمانده تا بازی های 2018 جاکارتا آمادگی مان را افزایش دهیم تا در اندونزی ناکامی دوره گذشته را جبران کنیم.

 

ملایی:بیکارم،مسئولان وزارت ورزش کاری برایم فراهم کنند
او در پایان یاد‌آور شد:متاسفانه شغل خاصی ندارم و فقط تمرین می کنم در اردوهای تیم ملی شرکت می کنم.از طرفی لیگ هم جوابگوی هزینه های من نیست و از مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون جودو تقاضا دارم برای من شغل مناسبی دست و پا کنند تا از آن طریق بتوانم هزینه های زندگی ام را تامین کنم.

 

دیدگاه‌ها