کد خبر : 1473777 | 22 آبان 1396 ساعت 11:53 | 134.7K بازدید | 0 دیدگاه

100 میلیونی که سه و نیم میلیارد تومان شد

پیام دایی به طاهری: دیدار ما در دادگاه

در میان طلبکاران باشگاه پرسپولیس علی دایی یکی از بزرگترین ها محسوب می شود، چرا که او بیش از سه میلیارد تومان از این باشگاه طلبکار است.

پیام دایی به طاهری: دیدار ما در دادگاه

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس به هرشکلی که بود توانست سر موعد مجوز حرفه ای را بگیرد؛ اما واقعیت این است که باشگاه هنوز نتوانسته با انبوه طلبکاران قدیمی این باشگاه تسویه حساب کند. یکی از مهمترین طلبکاران حال حاضر باشگاه پرسپولیس علی دایی سرمربی سابق این تیم است که طلبی معادل سه و نیم میلیارد تومان از این باشگاه دارد. مبلغی سنگین که بی شک می تواند مشکلات مالی این باشگاه را در این وضعیت بحرانی تشدید کند.

 


ماجرای طلب دایی


علی دایی در زمان مدیریت محمد رویانیان و در سال 1392 با قراردادی سه ساله هدایت پرسپولیس را به عهده گرفت. او تیم را در اولین سال نایب قهرمان لیگ برتر کرد؛ اما در دومین سال و بعد از گذشت شش هفته از رقابت های لیگ برتر علی دایی توسط مدیرعامل جدید آن وقت حمیدرضا سیاسی که جانشین محمد رویانیان شده بود به طرزی عجیب از کار برکنار و حمید درخشان جانشین او شد؛ اما برکناری علی دایی جدا از حواشی جدی اش یک چالش جدید هم برای باشگاه بدهکار و مقروض پرسپولیس به حساب می آمد، چرا که مبلغ بالای قرارداد او می توانست برای پرسپولیس دردسرساز شود. در همان زمان مدیریت باشگاه پرسپولیس قرارداد دایی را تا پایان فصل دوم تسویه کرد؛ اما مشکل زمانی پیدا شد که این باشگاه مالیات صدمیلیونی شهریار را نداد.

 


ممنوع الخروجی دایی


علی دایی بعد از برکناری از پرسپولیس تا پایان فصل کنار نشست؛ اما ماجرای عدم پرداخت مالیاتش توسط باشگاه برای او دردسر ساز شد. او وقتی برای یک سفر عازم خارج از کشور بود با مشکل ممنوع الخروجی مواجه شد و این موضوع باعث ناراحتی اش شد. دایی از طریق وکیلش پیگیر مساله مالیاتی اش از باشگاه شد؛ اما پاسخ درستی نگرفت و کار به شکایت از کمیته انضباطی کشید. کمیته انضباطی در رای صادره اش در رابطه با شکایت علی دایی از باشگاه پرسپولیس حق را به مربی سابق پرسپولیس داد و این باشگاه را به پرداخت سه و نیم میلیارد تومان محکوم کرد. 2 میلیارد و نیم از این مبلغ مربوط به قرارداد دایی در فصل آخر و یک میلیارد نیز برای مالیات که از سوی باشگاه پرداخت نشده بود. 

 

 

آئین نامه سازمان لیگ بلای جان پرسپولیس


علی دایی بعد از جدایی از پرسپولیس تا پایان فصل در هیچ تیمی کار نکرد؛ اما در فصل بعد از آن به تیم صبای قم پیوست؛ اما وجود آئین نامه ای در سازمان لیگ این اجازه را به دایی داد که با وجود فعالیت حرفه ای در باشگاهی دیگر دستمزدش از پرسپولیس را پیگیری کند. در واقع براساس قانون یک مربی اگر بعد از برکناری در باشگاه دیگر مشغول به کار شده و دستمزد بگیرد دیگر نمی تواند دستمزدش از باشگاه قبلی را بگیرد؛ اما همانطور که گفته شد آئین نامه سازمان لیگ و خلاء قانونی موجود باعث شد تا دایی همزمان با فعالیت در صبا بتواند در کمیته انضباطی درباره طلب سال سوم قراردادش با پرسپولیس علیه این باشگاه حکم بگیرد.

 


دیدار ما در دادگاه


علی دایی در پاسخ به مذاکره با علی اکبر طاهری می گوید:« دیدار ما در دادگاه...»! طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در زمانی که بحث برگزاری دربی سرخابی در بیله فلد آلمان بود با علی دایی تماس می گیرد تا در این رابطه از او کمک بگیرد، دایی هم تمام تلاشش را برای کمک به باشگاه برای برگزاری این بازی انجام داده و تخفیف های لازم را هم می گیرد؛ اما وقتی طاهری می خواهد با دایی در رابطه با طلبش از باشگاه مذاکره کرده و از او تخفیف بگیرد، دایی در جواب مدیرعامل پرسپولیس می گوید که در این رابطه فقط در دادگاه صحبت خواهد کرد. 

 


100 میلیونی که 3 میلیارد شد


علی دایی ناراحت است که حاضر نیست راجع به این موضوع با علی اکبر طاهری حرف بزند. او حتی در صحبتی که با جعفرکاشانی رئیس هیات مدیره و پیشکسوت قدیمی و مورد احترام پرسپولیس حرف می زند نسبت به رفتارها و بی توجهی های باشگاه گلایه مند بوده است و البته انگار این پیر باشگاه پرسپولیس هم نمی تواند رضایت شهریار برای کوتاه آمدن درباره مطالباتش را بگیرد. دایی زمانی حاضر بود که با پرداخت مالیاتش که انگار بیش از صد میلیون تومان بوده است از مبلغ قراردادش با این باشگاه صرف نظر کند؛ اما وقتی بی توجهی مسئولان را دید برای مبلغ قرارداد سومین سالش هم اقدام کرد و حالا می تواند سه و نیم میلیارد از باشگاه پرسپولیس بگیرد.

 


هواداران، آقای گل و پرسپولیس

 

علی دایی یکی از مردان پرافتخار و محبوب و یکی از اسطوره های باشگاه پرسپولیس است. مردی با انبوه افتخارات که پوشیدن لباس پرسپولیس در دوران بازی، مربیگری در آن و ابراز علاقه هایی که در سال های اخیر از قلب شهریار بیرون آمده اند دلایل کافی برای این موضوع هست که رابطه ای عمیق میان شهریار، پرسپولیس و هوادارانش شکل بگیرد و شاید این انتظار را از دایی بالا می برد که نسبت به دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس به خاطر این باشگاه و هوادارانی که او را بسیار دوست می دارند انعطاف هایی را به خرج بدهد. هرچند همه می دانند اتفاقاتی که برای دایی به خصوص در سال آخر حضورش در پرسپولیس رقم زدند به هیچ وجه در شان او نبوده و ممکن است هنوز تلخی اش در کام دایی باشد؛ اما امروز روز جدیدی است که شهریار در آن می تواند بار دیگر نقش قهرمانانه اش را ایفا کند.

دیدگاه‌ها