کد خبر : 1473980 | 23 آبان 1396 ساعت 10:07 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

مروری بر هفته دوازدهم لیگ یک

نبرد برق و نفت در اوج حساسیت

عصر امروز هفته سیزدهم رقابت های لیگ با برگزاری 9 دیدار انجام خواهد شد.

نبرد برق و نفت در اوج حساسیت

به گزارش "ورزش سه"، هفته سیزدهم رقابت های لیگ یک عصر امروز با 9 دیدار برگزار خواهد شد و در مهم ترین بازی تیم های اول و دوم لیگ یک یعنی نفت مسجد سلیمان و برق جدید شیراز به مصاف هم خواهند رفت. نساجی مازندران، خونه به خونه، بادران و حتی اکسین البرز می توانند با کسب امتیاز در این هفته شانس خود را برای کم کردن فاصله با صدر جدول امتحان کنند.


مس کرمان – ماشین سازی تبریز
مس به دنبال ثبات


مس کرمان در حالی میزبان ماشین سازی تبریز است که در دیدار هفته قبل خود با نتیجه 2 بر یک مغلوب نفت مسجد سلیمان صدرنشین لیگ یک شد. مسی ها که با 18 امتیاز در رده هفتم جدول حضور دارند، در 6 بازی اخیر خود 3 بار طعم شکست را چشیده اند و نوسان زیادی در روند نتیجه گیری خود داشته اند. ماشین سازی هم که هفته گذشته با برد 2 بر یک برابر شهرداری ماهشهر با روحیه مضاعفی به کرمان رفته، امیدوار است با کسب امتیاز در این مسابقه به وضعیت خود در جدول سر و سامان بدهد. کرمانی ها که در این دیدار به دنبال کسب 3 امتیاز خانگی هستند، قصد دارند در روند نتیجه گیری هایشان به ثبات برسند تا بیش از این از صدر جدول فاصله نگیرند. در مقابل به نظر می رسد نتیجه تساوی برای ماشین سازی تبریز در این دیدار نتیجه ایده آلی باشد.


نساجی مازندران – صبای قم
فرصت پاشازاده برای چسبیدن به صدر


نساجی که هفته گذشته مغلوب بادران شد، تمام توان خود را به کار بسته تا نهایت استفاده را از دیدار خانگی اش ببرد. پاشازاده و شاگردانش در صورت برد احتمالی مقابل صبای بحران زده می توانند فاصله خود را با دو تیم نفت مسجد سلیمان و برق جدید شیراز کم کنند. صبایی ها که در مدت 10 هفته حضور هومن افاضلی به عنوان سرمربی تنها یک برد آن هم مقابل راه آهن تهران کسب کردند، حالا با استعفای سرمربی خود با هدایت سلمان تاجدار به مصاف نساجی رفته است. آنها در دیدار هفته قبل خود با یک گل مغلوب اکسین شدند. تا پیش از این بازی نساجی با 23 امتیاز در رده سوم و صبای قم با 9 امتیاز در رده شانزدهم قرار داشت. بی شک پاشازاده منتظر باخت محمود فکری با نفت مسجد سلیمان است تا بتواند خودش را به جمع صدرنشینان برساند.


مس رفسنجان – بادران


مس رفسجان در حالی از بادران تهران میزبانی می کند که با 14 امتیاز در رده دوازدهم جدول حضور دارد. آنها که هفته قبل با نتیجه 2 بر یک مغلوب برق جدید شیراز شدند، برای کسب سه امتیاز بازی خانگی خود کار سختی در پیش دارند و باید از سد حریف سرسختی به نام بادران عبور کنند. بادرانی که با برد یک بر صفر برابر نساجی مازندران حالا می تواند مانع بزرگی مقابل مسی ها باشد. بادرانی ها که خود را برای دیدار مهم جام حذفی مقابل پرسپولیس آماده می کنند، می خواهند با این بازی سرنوشت ساز روند موفقیت خود را حفظ کنند. بادران با 20 امتیاز در صورت کسب 3 امتیاز شانس صعود در جدول را دارد.


راه آهن – آلومینیوم اراک
جدال قعرنشینان


راه آهن تیم قعرنشین لیگ یک که در 12 بازی اخیر خود تنها یک گل به ثمر رسانده با 2 امتیاز هیچ حرفی برای گفتن نداشته و این تیم ریشه دار تاریک ترین روزهای حیات خود را تجربه می کند. در مقابل آلومینیوم اراک که هفته گذشته با یک گل مغلوب گل گهر سیرجان شد، مترصد فرصتی است تا از حریف قعر جدولی خود امتیاز بگیرد. آنها با 9 امتیاز در رده پانزدهم حضور دارند و می توانند با برد احتمالی مقابل تیم قعرنشین لیگ یک به وضعیت خود در جدول سر و سامان دهند.      


شهرداری تبریز – خونه به خونه
خیز نکونام برای صعود


جواد نکونام و شاگردانش برای ادامه روند بازی های خوب خود در این هفته باید در تبریز به مصاف شهرداری این شهر بروند. خونه به خونه که در دیدار هفته قبل خود موفق به کسب برد بک بر صفر مقابل تیم قعر جدولی راه آهن شد، نشان داده برای کسب 3 امتیاز همیشه مدعی است و می خواهد خودش را در جمع صدرنشینان لیگ حفظ کند. این تیم که با 20 امتیاز در رده چهارم قرار دارد، بعد از مشکلات حاشیه ای در هفته های اخیر بار دیگر به فرم ایده آل خود بازگشته است. نکونام که با جمع آوری 3 امتیازهای ارزشمند در مدت حضورش روی نیمکت خونه به خونه اثرگذاری اش را در این تیم به خوبی نشان داده، برای صعود به پله های بالایی جدول خیز برداشته است.


ملوان – گل گهر سیرجان
جدال میانه جدولی ها


دو تیم میانه جدولی ملوان و گل گهر در انزلی برگزار کننده یکی دیگر از دیدارهای هفته سیزدهم لیگ خواهند بود. ملوانی ها بعد از کنار رفتن از جام حذفی، دیدار هفته قبل خود را نیز با نتیجه 2 بر یک به فجرسپاسی واگذار کردند تا شاهد روزهای سخت نادر دست نشان باشیم. انزلی چی ها که با 16 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند، به مصاف گل گهری خواهند رفت که با برتری یک بر صفر برابر آلومینیوم اراک در هفته قبل 17 امتیازی شده و بالاتر از رقیب امروز خود در رده نهم قرار دارند.


برق جدید شیراز – نفت مسجد سلیمان
فینال هفته


بی شک مهیج ترین بازی هفته را امروز برق جدید شیراز و نفت مسجد سلیمان دو تیم اول و دوم لیگ برگزار خواهند کرد. شاگردان محمود فکری که با 29 امتیاز و با حاشیه امنیت خوبی در صدر حضور دارند، باید به مصاف برقی بروند که حالا با جمع آوری امتیازات حساس هفته های گذشته با 24 امتیاز در رده دوم لیگ قرار دارد. نکته جالب اینکه دو تیم هفته گذشته با نتیجه مشابه 2 بر یک مقابل دو تیم کرمانی یعنی مس کرمان و مس رفسنجان به پیروزی رسیده اند. مسجد سلیمانی ها در صورت باخت در بازی امروز همچنان صدرنشین باقی خواهند ماند؛ اما این فرصت را برای دیگر تیم ها به وجود خواهد آورد که فاصله خود را با صدر جدول کم کنند.

دیدگاه‌ها