کد خبر : 1474235 | 24 آبان 1396 ساعت 10:50 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

محبی: مردم لطف دارند؛ اما دولت باید بیشتر کمک کند

روایت قهرمان کرمانشاهی کشتی از وضع زلزله زدگان

ملی پوش کرمانشاهی کشتی آزاد ایران از مسئولان خواست ساماندهی بهتری برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور داشته باشند.

روایت قهرمان کرمانشاهی کشتی از وضع زلزله زدگان

به گزارش "ورزش سه"، یدالله محبی، کشتی گیر کرمانشاهی که با ۲۳ سال سن سال درخشانی را سپری کرده، این روزها برای کمک به مردم شهرش فعالیت می کند.


این کشتی گیر سنگین وزن ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا و بازی های داخل سالن به برنز رسید، در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ هم در وزن ۱۲۵ کیلوگرم اولین تجربه جهانی خود را پشت سر گذاشت.
او در شرایطی که در اردوی تیم ملی حضور داشت، بعد از شنیدن خبر زلزله و حادثه تلخی که در غرب کشور رخ داده، راهی کرمانشاه شد تا شاید بتواند برای همشهریانش کاری انجام دهد.


در شرایطی که سایر ملی پوشان کشتی هم صبح امروز راهی مناطق زلزله زده شده اند، با یدالله محبی، قهرمان کرمانشاهی کشتی ایران همکلام شدیم.


محبی درباره آخرین وضعیت مردم کرمانشاه بعد از حادثه زلزله اخیر به خبرنگار "ورزش سه" گفت: خدا را  شکر در شهر کرمانشاه که من و اقوامم مستقر هستیم، زلزله تلفات جانی نداشته است. فقط خسارت های مالی در حد شکستن شیشه ها و ریختن نمای ساختمان ها به وجود آمده که قابل جبران است. با این حال در شهرستان های دیگر همچون سرپل ذهاب، قصر شیرین و... متاسفانه مردم زیادی جان خود را از دست دادند و برخی هم بی خانمان شدند.


وی افزود: من روز گذشته برای کمک به مردم به مناطق زلزله زده رفته بودم. واقعا مردم از شهرهای دیگر برای کمک به هموطنان خود سنگ تمام گذاشتند؛ اما از نظر من حمایت های دولتی باید پررنگ تر شود. ارتش و سپاه کمک می کنند و سازمان های دیگر هم باید پا پیش بگذارند. مردم حادثه دیده نیاز به وسایل گرمایشی، پتو و چادر دارند. شاید مردم عادی از این مساله اطلاع نداشته باشند و این کار ارگان های دولتی است که وسایل گرمایشی به زلزله زدگان برسانند. مردم البته از نظر غذایی و سایر موارد کمک های زیادی رسانده اند.


ملی پوش کشتی آزاد ایران درباره حضور سایر اعضای تیم های ملی کشتی در مناطق زلزله زده تصریح کرد: امروز ملی پوشان کشتی به مناطق زلزله زده رفتند. همیشه کشتی گیران به داشتن منش پهلوانی معروف بودند و حالا هم پیش قدم شدند تا به هموطنان خود کمک کنند. البته دیدم که چند نفر از ورزشکاران دیگر هم اقداماتی انجام دادند. به هر حال این مساله یک موضوع ملی است و همه باید در آن دخیل باشند.


محبی همچنین بیان داشت: من زمانی که زلزله آمد، در تهران بودم. مجبور شدم بعد از شنیدن این خبر اردوی تیم ملی را ترک کنم و به کرمانشاه برگردم. مردم در این چند روز همدردی و کمک رسانی کردند. در کرمانشاه نیز قهرمان های کشتی دست به دست هم دادند و کمک های مردم را در روزهای اخیر به دست زلزله زدگان رساندند. همچنین شنیدم که کیانوش رستمی که خودش کرمانشاهی است، اقدامات خیلی خوبی انجام داده است. او مدال المپیکش را به حراج گذاشته که بسیار ارزشمند است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در آخر باید بگویم که ما از دولت انتظار داریم به وضع این مردم رسیدگی کند. نباید چند روز اینجا بیایند و مردم را رها کنند. نزدیک به ۴۰ هزار واحد ساختمانی تخریب شده است. مدرسه، اماکن عمومی، ورزشی و... جزو این ساختمان های تخریب شده هستند. برای ساختن دوباره زندگی بازماندگان باید دست به دست هم دهیم و دولت هم نگاه ویژه ای داشته باشد. مردم این منطقه مظلوم هستند. ۸ سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند. در چند سال اخیر هم که با تهدیدهای داعش سروکار داشتند و حالا هم با زلزله روبرو شدند.

دیدگاه‌ها