کد خبر : 1474618 | 26 آبان 1396 ساعت 17:52 | 237.5K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه از روسیه

چرا تیم های سید 4 را باید جدی گرفت؟!

تیم ملی کشورمان در سید 3 جام جهانی 2018 روسیه قرار دارد و قطعا با یکی از تیم های گلدان چهارم هم گروه خواهد شد.

چرا تیم های سید 4 را باید جدی گرفت؟!

به گزارش "ورزش سه"، حضور در گلدان سوم قطعا پیشرفت بزرگی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ اما این موضوع نشان دهنده برتری قاطع ما نسبت به تیم های سید 4 نیست. برای آشکار شدن این موضوع، 8 تیم این سید را با هم بررسی میکنیم.

 

در این گلدان تیم های صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره جنوبی و عربستان قرار دارند و رنکینگ این تیم ها در بازه 38 تا 63 است؛ صربستان از اروپا در رده 38 و عربستان از آسیا در رده 63. همچنین لازم به ذکر است که باتوجه به هم قاره بودن ایران و 4 تیم از این سید، احتمال همگروهی تیم ملی کشورمان با استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و عربستان، غیرممکن است.

 

حضور صربستان در بین این تیم ها عجیب به نظر می‌رسد. آنها در مقدماتی جام جهانی با 21 امتیاز بالاتر از ولز و ایرلند در جایگاه نخست گروهشان قرار گرفتند و به صورت مستقیم راهی روسیه شدند؛ کاری که سوئد، کرواسی، دانمارک و سوئیس موفق به انجام آن نشدند؛ اما در نهایت به لطف رده بندی فیفا، در سیدهایی بهتر قرار گرفتند. صرب ها که پس از جدایی از یوگسلاوی و البته مونته نگرو، تنها یک بار در بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا حضور داشته اند، امیدوارند این بار بر خلاف جام جهانی آفریقای جنوبی به نتایج بهتری برسند. آن ها 16 لژیونر دارند که مهم ترینشان، ایوانوویچ، لیاییچ، گروجیچ، میترویچ، کلاروف و نمانیا ماتیچ هستند و از تمام این موارد میتوان نتیجه گرفت صربستان خطرناک ترین تیم این سید است و همگروهی با آنها، بدشانسی محض برای هر تیم دیگری است.

 

حضور نیجریه و مراکش این گلدان را خطرناک تر از همیشه کرده است. این دو کشور که به ترتیب ششمین و پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهند کرد، در جام های قبلی به رتبه قابل توجهی نرسیدند؛ اما همواره، تیمی خطرناک و البته پرتوان بوده‌اند. در جام جهانی 2014 برزیل، تیم ملی کشورمان با نیجریه همگروه بود که دیدارشان با نتیجه تساوی به پایان رسید و در آن بازی، فوتبالدوستان ایرانی توان بالای تیم ملی نیجریه را درک کردند. آن ها در آخرین اردو، 26 لژیونر داشتند که نامدار ترینشان، آیووبی از آرسنال، ویکتور موزس از چلسی، اوبی میکل از تیانجین و احمد موسی از لسترسیتی هستند.

 

1254029

 

مراکش هم که در مقدماتی بالاتر از ساحل عاج، گابن و مالی قرار گرفت، حالا به دنبال ماجراجویی هرچه بیشتر در روسیه است. آن ها پس از 20 سال به این رقابت ها صعود کرده اند و امیدوارند با کاپیتانی بن عطیه و بازیکنانی چون یوسف بالعربی، فیصل فجر و... نتایج خوبی را رقم بزنند. سرمربی این تیم نیز ریناندِ فرانسوی است که در سال 2012 با زامبیا و در 2015 با ساحل عاج موفق به قهرمانی در جام ملت های آفریقا شد؛ اما علیرغم صعود به جام جهانی، در کسب جواز جام ملت های 2019 با مراکش ناکام ماند.

 

پاناما، آخرین تیم سید 4 است که احتمال دارد با ایران هم گروه شود. این تیم آمریکای شمالی را باید آشناترین تیم در گلدان چهارم برای اهالی فوتبال در ایران بنامیم که چند هفته قبل در دیداری دوستانه با نتیجه 2-1 بازی را به ایران واگذار کرد. آن ها در روسیه اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهند کرد و امیدوار به خلق شگفتی در این مسابقات هستند؛ اما واضح است بسیاری از تیم ها ترجیح میدهند به جای همگروهی با صربستان، مراکش و نیجریه، با تیمی نظیر پاناما یا عربستان همگروه شوند تا حداقل کار ساده تری برای شکست تیمِ آخر گروه داشته باشند.

 

اما همانطور که خواندید، تیم های این گلدان به شدت خطرناک هستند و به هیچ وجه نباید آن ها را دست کم گرفت. در صورتی که تیم ملی کشورمان با صربستان هم گروه شود کار بسیار سختی خواهد داشت و اگر با پاناما همگروه شویم، قطعا از پیش پیروز نیستیم و باید سخت تلاش کنیم.

 

شما دوست دارید با کدام تیم از این سید همگروه شویم؟

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها