کد خبر : 1474749 | 27 آبان 1396 ساعت 14:45 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم بهترین بازیکن جوان آسیا مدافع باشد؛

شریعتی: بودن بین بهترین‌های آسیا باعث افتخار است

طاها شریعتی می گوید که امیدوار است یک مدافع به عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا انتخاب شود.

شریعتی: بودن بین بهترین‌های آسیا باعث افتخار است

طاها شریعتی مدافع تیم سایپا که به عنوان یکی از سه جوان برتر سال 2017 قاره آسیا انتخاب شده است، در خصوص این موضوع به "ورزش سه" گفت: قطعا بودن در بین سه بازیکن برتر جوان آسیا باعث افتخار است و من خیلی برای این موضوع تلاش کردم. یک مرتبه هم در یکی از سایت های جهانی در بین 11 بازیکن برتر قرار گرفتم. چند ماه پیش هم در تورنمت قزاقستان به عنوان بهترین دفاع معرفی شدم. این یکی از اهداف من بوده است که به آن رسیدم و امیدوارم در آینده به سایر هدف هایی که ترسیم کرده ام، دست پیدا کنم.


مدافع جوان تیم سایپا در مورد اینکه آیا از دو رقیب خود شناختی دارد و اینکه چقدر شانس دارد تا از بین دو بازیکن کره جنوبی که رقیبان او هستند، بهترین بازیکن جوان آسیا لقب بگیرد، اضافه کرد: روبروی کره جنوبی بازی نکرده ام؛ ولی فکر می کنم در تیم امیدهای بارسلونا بازی می کنند. فکر نمی کنم پست آنها هم مانند من دفاع باشد و با توجه به اینکه معمولا بازی مدافعین کمتر دیده می شود، خیلی خوشحال می شوم که یک مدافع این عنوان را کسب کند.

 

شریعتی که با تیم زیر 17 سال ایران در رقابت های جام جهانی نوجوانان به جمع 8 تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد، در مورد نتایج کسب شده در جام جهانی می گوید: ما 2،3 سال پیش اسکلتی را به همراه آقای علیدوستی شکل دادیم که در ادامه ایشان به دلایلی جدا شدند. بعد از آقای علیدوستی آقای چمنیان آمدند و ما روز به روز بهتر شدیم و کیفیت تیم بالا رفت. ضمن اینکه در این مدت بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند و توانستیم نایب قهرمان آسیا بشویم و در فینال هم مقابل عراق در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم. از آن زمان اهداف بالاتری را برای خودمان ترسیم کردیم و یادم می آید وقتی آقای صیادمنش در یکی از مصاحبه های خود می گفت که می خواهیم بین 4 تیم برتر باشیم همه می خندیدند. ما برای سه برد به جام جهانی رفتیم و قصدمان این بود که به جمع 4 تیم برتر مسابقات برسیم که علیرغم اینکه به جمع 8 تیم رسیدیم؛ ولی نتوانستیم به نیمه نهایی برسیم، ولی امیدوارم این تیم نابود نشود، چون استعدادهای بسیار خوبی در این تیم وجود دارد.

 

مدافع تیم سایپا که بلافاصله پس از رقابت های جام جهانی نوجوانان به همراه تیم جوانان در رقابت های مقدماتی آسیا شرکت کرد، در خصوص نتایج ضعیف این تیم در تورنمنتی که در اردن برگزار شد، توضیح داد: بعد از مسابقات نوجوانان چند جلسه تمرین داشتیم و بعد از اینکه آقای پورغلامی با آقای دایی صحبت کردند، ما به مسابقات آسیایی رفتیم؛ ولی با سه تیم کثیف روبرو شدیم که مقابل آنها بازی کردن سخت است. همانطور که می دانید ما در سه بازی تنها یک گل خوردیم که نشان می دهد عملکرد خوبی در خط دفاعی داشتیم. به نظرم در این مسابقات تیم در شرایط مسابقه قرار نگرفت؛ ولی ما با توجه به جایگاهی که فوتبالمان دارد، نباید به این چیزها فکر کنیم و باید با اختلاف به دور بعد صعود می کردیم.


طاها شریعتی که فصل گذشته در تیم امیدهای استقلال توپ می زد، در مورد دلیل جدایی از این تیم بیان کرد: من یک سال با تیم امیدهای استقلال قرارداد داشتم و بعد از مسابقات نوجوانان آسیا یک نیم فصل در تیم امیدهای استقلال بازی کردم و چون عملکرد خوبی داشتم به تیم بزرگسالان دعوت شدم. دلیل جدایی هم این بود که آقای منصوریان از من خواست تا قرارداد بلندمدت امضاء کنم و من هم گفتم بهتر است مدیربرنامه هایم این موضوع را پیگیری کند و با مدیر برنامه هایم صحبت کنید؛ ولی بعد از مدتی ایشان گفتند که پیشنهادی که داده شده زیادی جدی نبوده و من هم ترجیح دادم سایپا را برای ادامه فوتبالم انتخاب کنم.


مدافع جوان سایپا در مورد بازیکنان مورد علاقه خود در پست مدافع در جهان و ایران، گفت: در ایران سبک آقای پژمان منتظری که پا به توپ هستند را دوست دارم، چون من هم معمولا پا به توپ حرکت می کنم. در فوتبال اروپا الگوی خاصی ندارم؛ ولی نوع بازی راموس را دوست دارم که فکر می کنم او هم مدافعی پا به توپ است.
شریعتی در پایان ابراز امیدواری کرد که استعدادهای تیم نوجوانان که به جمع 8 تیم برتر جهان راه یافتند، نادیده گرفته نشود و شرایط پیشرفت آنها فراهم گردد.

دیدگاه‌ها