کد خبر : 1475079 | 29 آبان 1396 ساعت 09:22 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

سپیدرود–ذوب آهن؛ ژنرال و فرار از تساوی‌های خارج از خانه

سپیدرود و ذوب آهن امروز در حالی به مصاف هم می روند که شاگردان قلعه نوعی همه دیدارهای خارج از خانه خود را در این فصل مساوی کرده اند.

سپیدرود–ذوب آهن؛ ژنرال و فرار از تساوی‌های خارج از خانه

به گزارش "ورزش سه"، روز دوم هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر با دیدار تیم های سپیدرود رشت و ذوب آهن اصفهان آغاز می شود و علی نظرمحمدی از امیر قلعه نوعی و شاگردانش پذیرایی خواهد کرد. قلعه نوعی در حالی به رشت رفته که در این فصل در هر 6 دیداری که به عنوان مهمان وارد میدان شده، به نتیجه ای بهتر از تساوی مقابل رقیبانش دست نیافته است. این در حالی است که سپیدرودی ها در 5 باری که میزبان بوده اند، 3 بار برده اند و دو بار نیز طعم باخت را چشیده اند بی آنکه مساوی را در رشت تجربه کرده باشند.  


سپیدرود:


شاگردان علی نظرمحمدی بعد از باخت 3 بر یک مقابل پارس جنوبی جم در هفته یازدهم حالا می خواهند در بازی خانگی خود به 3 امتیاز حساس مقابل ذوب آهن دست یابند. کار سختی که سپیدرودی ها برای رسیدن به آن باید یک جنگ تمام عیار و 90 دقیقه ای را مقابل امیر قلعه نوعی تجربه کنند. نماینده فوتبال گیلان که مدتهاست با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند، برای دیدار فردا یک غایب بزرگ خواهد داشت. آنها پویا نزهتی بهترین گلزن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. سپیدرودی ها تا قبل از بازی امروز با 12 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند.


آمار:


سپیدرودی ها در 5 دیداری که تاکنون به عنوان میزبان به میدان رفته اند، صاحب 3 برد و 2 شکست شده اند. آنها صاحب بیشترین دقایق گل نخوردن متوالی نیز هستند. سپیدرود رشت با 412 دقیقه متوالی گل نخوردن از این حیث موفق به ثبت رکورد جالبی شده است. شاگردان علی نظرمحمدی طی دیدارهای خود از هفته چهارم تا هفته هفتم مقابل تیم های پیکان، سپاهان، صنعت نفت و استقلال خوزستان موفق به ثبت کلین شیت شدند. آنها در دیدار هفته هشتم خود مقابل استقلال در دقیقه 52 دروازه شان را باز شده دیدند تا بدین ترتیب رکورد 412 دقیقه گل نخوزدن را از خود بر جای بگذراند. سپیدرودی ها در 15 دقیقه ابتدایی بازی های خود، دقایق پر افت و خیزی داشته اند به طوریکه از مجموع 10 گل زده و 12 گل خورده، در این بازه زمانی 4 گل زده و 3 گل نیز دریافت کرده اند.

 


ترکیب احتمالی:


سیدمحمدرضا حسینی، حمید ملکی، سیدهادی موسوی، میثم فردوسی، میثم تهیدست، توحید غلامی، حسین ابراهیمی، امید سام کن، میلاد قربان زاده، محمدرضا الماس خاله، احمد آهی

 


موثرترین بازیکن:


پویا نزهتی بهترین گلزن سپیدرود با 4 گل دیدار امروز را به دلیل مصدومیت از دست داده؛ اما حسین ابراهیمی با 3 گل زده، دیگر گلزن برتر سپیدرودی هاست که امید اول رشتی ها برای گلزنی به ذوب آهن به حساب می آید. میثم تهیدست و توحید غلامی دو بازیکن موثر نظرمحمدی در میانه میدان هستند که به عنوان بازیکنان کلیدی نقش موثری در روند تاکتیکی تیم شان دارند.


ذوب آهن:


هیچگاه قلعه نوعی لیگ را اینگونه آغاز نکرده بود. تیم او با 13 امتیاز رتبه نهم لیگ را در اختیار دارد و این برای ژنرال به هیچ عنوان قابل قبول نیست. وقتی در ابتدای لیگ هفدهم صحبت از هدایت ذوب آهن و بازگشت ژنرال به اصفهان شد، تصور بر این بود که با پتانسیلی که باشگاه در اختیار دارد شاهد اتفاقات خوبی در این تیم باشیم. اما نه قلعه نوعی و نه ستاره های ذوب آهن در حدی که از آنها می رفت ظاهر نشدند. این تیم هنوز سایه ای از تیم مدعی قهرمانی در لیگ را هم نداشته و به نظر می رسد برای حضور در جمع مدعیان نیاز به شوک اساسی دارد.


آمار:


ذوب آهن بعد از دیدار هفته ششم خود در اصفهان که موفق به شکست 6 بر صفر استقلال خوزستان شد، دیگر رنگ برد را ندیده است. درست از 24 شهریور ماه تا الان ذوبی ها 4 تساوی و یک باخت را تجربه کرده اند. آنها در دو دیدار اخیر خود موفق به گلزنی نشدند تا شرایط بیش از پیش برایشان سخت شود. شاگردان قلعه نوعی در 11 هفته سپری شده از لیگ در 4 بازی موفق به ثبت کلین شیت شده اند و از دقیقه 22 دیدار با پدیده در هفته نهم تا کنون موفق به گلزنی نشده اند. یعنی چیزی در حدود 248 دقیقه! ذوبی ها که در این 11 هفته 13 گل دریافت کرده اند، در نیم ساعت آخر بازی های خود متزلزل نشان داده اند به طوریکه در این بازه زمانی 9 بار دروازه شان باز شده است.


ترکیب احتمالی:


محمدرشید مظاهری، حمید بوحمدان، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی فر، محمد ستاری، جورجی ولسیانی، وحید محمد زاده، مهدی مهدی پور، سیدمحمد رضا حسینی، اسماعیل شریفات، مرتضی تبریزی


موثرترین بازیکن:


محمدرشید مظاهری، حمید بوحمدان و مرتضی تبریزی سه بازیکن ثابت قلعه نوعی در این 11 هفته بوده اند که از ارکان اصلی تیمشان محسوب می شوند. در این بین تبریزی با 5 گل زده بهترین گلزن تیمش محسوب می شود. البته ژنرال در کنار ستاره هایی مثل شریفات، عطایا، حسینی و ... روی بازیکنان جوانی مثل درخشان مهر نیز حساب ویژه ای باز کرده است. ذوبی ها هفته هاست دو بازیکن با تجربه خود یعنی مهدی رجب زاده و قاسم حدادی فر را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.


دیدار دو تیم ساعت 14:30 امروز با قضاوت رضا کرمانشاهی و کمک های امیررضا آشورماهانی و محسن سلطانی در ورزشگاه سردار جنگل برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها