کد خبر : 1475087 | 29 آبان 1396 ساعت 09:42 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس و بازی با 2-4-4 خطی

بازی امروز پرسپولیس و پدیده درحالی برگزار می شود که دو تیم برخی از بازیکنانشان را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارند.

پرسپولیس و بازی با 2-4-4 خطی

به گزارش "ورزش سه" بازی امروز پرسپولیس و پدیده درحالی برگزار می شود که دو تیم برخی از بازیکنانشان را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارند. با این وجود و با توجه به تفکرات تهاجمی دو تیم انتظار می رود بازی امروز یک بازی پرهیجان و پرحادثه از آب دربیاید.


چهاربازی آخر دوتیم


پدیده در چهار بازی آخرش در لیگ برتر هیچ بردی به دست نیاورده است. این تیم سه مساوی برابر پارس جنوبی، ذوب آهن و فولاد و یک شکست برابر سپیدرود رشت داشته است. این تیم در این چهار بازی 6 گل به ثمر رسانده و البته 7 گل هم خورده است. پرسپولیس اما در چهار بازی آخرش در لیگ برتر سه برد برابر سایپا، استقلال و استقلال خوزستان و یک مساوی برابر سپاهان داشته است. این تیم در این چهار بازی 8 گل به ثمر رسانده و تنها سه گل خورده است که دو گل از این سه گل در بازی برابر سپاهان در اصفهان از خط دروازه پرسپولیس رد شده و این تیم در سه بازی آخرش فقط یک گل از روی نقطه پنالتی و در بازی برابر استقلال خوزستان دریافت کرده است.


آخرین برد و آخرین باخت


آخرین برد تیم پدیده به هفته ششم مسابقات برمی گردد که این تیم موفق شد در یک بازی پرهیجان در مشهد سایپا را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کند. نکته جالب اینجا است که تنها باخت پرسپولیس در این فصل نیز در همین هفته ای رخ داد که آخرین برد پدیده اتفاق افتاد. پرسپولیس در هفته ششم برابر پیکان در تهران با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. اما آخرین برد پرسپولیس هم مثل پدیده در مقابل تیم سایپا اتفاق افتاد، هرچند پرسپولیس در هفته گذشته و در آخرین بازی اش موفق شد سایپا را در ورزشگاه تختی با نتیجه دو بر صفر مغلوب کند.


روش احتمالی پرسپولیس


برانکو نیز در بازی های اخیر تیمش و بعد از بازی دور رفت برابر الهلال تقریبا در تمامی بازی های پرسپولیس و البته در مواقعی که کامیابی نیا محروم نبوده! از دو هافبک دفاعی در تیمش استفاده می کند. نوعی 2-4-4 خطی و یا شاید 2-2-2-4 که سبک و سیاق بازی این تیم را تا حدودی دستخوش تغییر کرده است. در نبود شجاع خلیل زاده و ماهینی، ترکیب خط دفاعی پرسپولیس با سیدجلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی و به احتمال فراوان شایان مصلح شکل خواهد گرفت. هرچند اگر بنا به بازگشت به روش بازی قبلی که همان 2-4-4 لوزی است باشد شاید ربیع خواه بار دیگر به دفاع چپ برگردد که این فرض کمی بعید به نظر می رسد. ربیع خواه به احتمال فراوان در کنار کامیابی نیا دو عنصر میانی این تیم در خط هافبک خواهند بود، هرچند همانطور که گفته شد شاید بازگشت برخی نیروهای هجومی، برانکو را به تغییر روش مجاب کند. اما در خط هافبک برانکو با ترافیک عجیبی روبرو است. احمدزاده به تمرینات بازگشته، اما به دلیل دوری چند هفته ای شاید از ابتدا در ترکیب نباشد؛ اما حضور وحید امیری، محسن مسلمان و بشار رسن و همچنین سیامک نعمتی باعث شده تا برانکو یا مجبور به استفاده از روش 1-3-2-4 شود یا برخی از هافبک هایش را روی نیمکت بنشاند. وحید امیری که مهره ثابت و قطعی برانکو در خط هافبک است و از میان بشار رسن و مسلمان یک نفر باید بازی کند. این در صورتی است که منشا و علیپور همزمان در ترکیب اصلی قرار بگیرند، چرا که در غیر این صورت امیری، مسلمان و بشار می توانند در ترکیب باشند و علیپور نقش تک مهاجم را بازی کند.


روش احتمالی پدیده


پدیده در این فصل بیشتر با روش 1-3-2-4 بازی می کند. در این بازی هم احتمالا خانزاده و عبدالله حسینی مدافعان وسط باشند، رضا ناصحی و مرتضی منصوری مدافعان کناری این تیم خواهند بود. اکبر ایمانی و اکبر صادقی دو هافبک میانی و دفاعی پدیده هستند که مرکز ثقل و به نوعی نقطه اتکای تیم به شمار می آیند. بی تردید زوج ایمانی و صادقی می تواند در میان زوج های برتر هافبک دفاعی لیگ برتر قرار بگیرد. در واقع نیرویی که 4 بازیکن تهاجمی پدیده را در این فصل تغذیه و روبه جلو می برد از همین نقطه ای که ایمانی و صادقی بازی می کنند سرچشمه می گیرد. در خط جلو سه هافبک-مهاجم بازی می کنند. در نبود معین عباسیان احتمال محمد مهدی مهدی خانی به جای او و در کنار محمدرضا خلعتبری و امین قاسمی نژاد بازی خواهد کرد. مهاجم نوک این تیم هم محمدقاضی آقای گل حال حاضر لیگ برتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها