کد خبر : 1475382 | 30 آبان 1396 ساعت 09:46 | 134.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم منتخب در انحصار اصفهانی‌ها؛

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

در هفته ای که بالانشیان جدول توفیقی نداشتند، بازیکنان تیم های اصفهانی اکثریت تیم منتخب هفته را تشکیل دادند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوازدهم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار طی دو روز به پایان رسید. در هفته ای که گسترش فولاد با برد مهم خود توانست از انتهای جدول فاصله بگیرد، ثبت اولین شکست تیم یکدست و کامل مهدی تارتار اتفاق ویژه ای بود که در اهواز و به وسیله فولاد خوزستان رخ داد. در ادامه به بررسی تیم منتخب هفته دوازهم لیگ برتر از نگاه ورزش سه می پردازیم:

 

دروازه بان:


محمدرضا کرمی (سیاه جامگان)


دروازه بان جوان سیاه جامگان که توانست در چند مرحله مهاجمان استقلال را ناکام کند، نه تنها دروازه بان هفته بلکه سورپرایز هفته نیز لقب می گیرد. جوان بیست ساله ای که هنوز چهره جوانی دارد و برای اولین حضور در لیگ برتر باید برابر استقلال  قرار می گرفت، با اعتماد به نفس بالا و بدون اشتباه توانست اولین کلین شیت فصل سیاه جامگان را ثبت کند تا خیلی زود تبدیل به چهره ای جذاب طی هفته های آینده شود. مهار موقعیت تک به تک شهباززاده و ضربه جابر انصاری در کنار چند واکنش دیگر اتفاقی بود که باعث شد کرمی جلوتر از مرادیان دروازه بان فولاد، جلالی راد، دروازه بان پدیده و نوشی صوفیانی از نفت آبادن در ترکیب تیم منتخب هفته دوازدهم قرار گیرد.

 

1254977

 

مدافعان:


امید نورافکن (استقلال)


پدیده فصل گذشته استقلالی ها برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم شفر قرار گرفت و بعد از هفته ها مصدومیت و نیمکت نشینی این فرصت را پیدا کرد تا برای آبی ها از ابتدا به میدان برود. نورافکن هر چند در پست غیرتخصصی خود به میدان رفته بود؛ اما در دیدار با سیاه جامگان یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. مدافع چپ استقلالی ها با خلق دو موقعیت گل از بسیاری از هافبک های استقلال بهتر عمل کرد و در دفاع نیز سیاه جامگانی ها نتوانستند خیلی او را به زحمت بیندازند. نورافکن جوان با نمایش بسیار خوب خود برابر سیاه جامگان نشان داد که مدعی جدی حضور در ترکیب استقلال است و شاید با ادامه این روند بتواند ابراهیمی را در مرکز زمین نیمکت نشین کند.

 

1254978

 

محمدرضا خانزاده(پدیده)


پدیده در لیگ هفدهم دومین تیمی است که در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس دروازه خود را بسته نگه می دارد. شاگردان مهاجری در روزی که سرمربی خود را روی نیمکت نداشتند، با رهبری محمدرضا خانزاده توانستند برابر خط حمله پرسپولیس 90 دقیقه بدون اشتباه عمل کنند تا با ارائه یک بازی بسته، با یک امتیاز ورزشگاه آزادی را ترک کنند. خانزاده که چهره با تجربه خط دفاعی تیم پدیده محسوب می شود، بارها توانست با زدن ضربات سر و پیروزی در نبردهای روی زمین استحکام خط دفاعی پدیده را حفظ کند تا قرمزهای مشهدی در ادامه نتایج خوب خارج از خانه، پرسپولیس را متوقف کنند.

 

1254993

 

صادق محرمی(پرسپولیس)


جوان اول پرسپولیس در فصل گذشته، در لیگ دوازدهم نیز به روند رو به رشد خود ادامه می دهد. محرمی در روزی که خط حمله پرسپولیس پشت دیوار مستحکم پدیده متوقف شده بود، بارها با حرکات انفرادی خود در سمت راست و البته حرکات ترکیبی توانست در خلق موقعیت روی دروازه پدیده به کمک مهاجمان این تیم بیاید. این مدافع جوان همچنین در ضدحملات توانست برابر بازیکن با تجربه ای مانند محمدرضا خلعتبری موفق عمل کند تا چهره درخشان تیم برانکو برابر پدیده باشد.

 

 

هافبک ها:

 

علی کریمی (سپاهان)


بازیکن همیشگی اردوهای کی روش که به تازگی در ترکیب تیم ملی نیز برای خود جایگاهی دست و پا کرده، در بازگشت به سپاهان رفته رفته به فرم خوب خود نزدیک می شود. کریمی در دیدار با تراکتورسازی یکی از سه گل این تیم را وارد دروازه گروسیان کرد و توانست بازی خوب خود را با یک گل زده تکمیل کند تا او نیز مانند ساسان انصاری با آمادگی خود خبرهای خوشی را برای کرانچار داشته باشد. اوج گیری کریمی در مرکز زمین در کنار نویدکیا می تواند سپاهان را به یکی از خطرناک ترین تیم های لیگ برتر تبدیل کند.

 

1254992

 

دانیال اسماعیلی فر (ذوب آهن)


در شرایطی که ذوب آهن فاصله زیادی با ادامه نتایج تساوی بیرون از خانه خود نداشت، اسماعیلی فر توانست بازی کم نقص خود در مرکز زمین را با یک گل تکمیل کند تا ذوب آهن به جمع تیم های بالا نشین لیگ برتر نزدیک شود. اسماعیلی فر در روزی که ذوبی ها بارها به فتح دروازه سپیدرود نزدیک شدند، نقش پررنگی در حملات این تیم داشت تا مرد اول برد امیر قلعه نویی در سرزمین مادری باشد.

 

1254990

 

رسول نویدکیا (سپاهان)


ثبت بهترین برد سپاهان در ماه های گذشته با ارائه عملکردی درخشان از سوی مغز متفکر حملات این تیم همراه بود. نویدکیا در دیدار با هافبک های کم تجربه تراکتورسازی به خوبی توانست مرکز زمین را در اختیار بگیرد و با حفظ روند تیمی سپاهانی ها بعد از گل اول، نقش پر رنگی در گل های دوم و سوم این تیم داشت تا کرانچار با تکیه بر تجربه این بازیکن و البته درخشش بازیکنان جوان برای هفته های آینده لیگ برتر امیدوار شود.

 

1254991

 

ساسان انصاری (سپاهان)


بی شک انصاری چهره برتر سپاهانی ها در دیدار مقابل تراکتورسازی بود. سپاهان با درخشش این بازیکن توانست یک برد ارزشمند و البته قاطع خانگی را کسب کند تا بعد از مدتها هوادارانش را راضی کرده باشد و نوید بازگشت به روزهای خوبش را بدهد. انصاری در روزی که همه سپاهانی ها خوب بودند، دو گل برای تیمش به ثمر رساند تا هم بعد از مدتها پایش به گلزنی باز شود و هم اینکه پایه گذار برد طلایی پوشان باشد. انصاری تنها مرد دو گله هفته دوازدهم بود.

 

1254989


علی قلی زاده (سایپا)


سایپایی ها برد دیروز  خود را مقابل نفت تهران مدیون بازی خوب و تاثیرگذار علی قلی زاده هستند و با درخشش این بازیکن توانستند کیفیت بالایی از خودشان به نمایش بگذارند.
قلی زاده که در اکثر دیدارهای تیمش در ترکیب ثابت دایی به میدان رفته، در این دیدار نیز با مهدی ترابی و محمد عباس زاده مثلث هجومی نارنجی پوشان را تشکیل داده بود. او در طول 90 دقیقه بارها و بارها با استارت های سریع و حرکات انفجاری خود پایه گذار حملات سایپا بود. سرعت بالای قلی زاده در انتقال توپ از دفاع به حمله، بلای جان نفتی ها شده بود و به لطف حرکات پا به توپ او شاگردان دایی بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفتند.

 

1254994


مهاجمان:


پیمان بابایی (گسترش فولاد)


نیمکت نشینی بازیکنانی مانند خالقی فر و چند چهره سرشناس دیگر در گسترش فولاد، باعث شد تا چهره های جوان این تیم فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کنند. پیمان بابایی که در دیدار با نفت آبادان گل سه امتیازی آبی های تبریزی را به ثمر رسانده بود، در دیدار با استقلال خوزستان نیز بازیکن تاثیرگذار این تیم بود و ضمن به ثمر رساندن گل اول تیم کریمی در ادامه بازی نیز روز درخشانی را سپری کرد تا برای دومین هفته متوالی، در نتیجه گیری و پیروزی تیم گسترش فولاد نقش داشته باشد.

 

1254980

 

فرشاد جانفزا (فولاد خوزستان)


جانفزا تک گل فولاد خوزستان را مقابل پارس جنوبی جم به ثمر رساند تا اولین باخت صدرنشین لیگ را در هفته دوازدهم رقم بزند. این مهاجم 24 ساله جنوبی که پیش از این مقابل سیاه جامگان، سپاهان و سایپا نیز موفق به گلزنی شده بود، با گلی که در بازی دیروز به ثمر رساند 4 گله شد. جانفزا در دیدار مقابل پارس جم، پاس زهیوی را به تک گل سه امتیازی تیمش تبدیل کرد تا فولادی ها برد ارزشمند خود را مدیون این بازیکن باشند. او که پیش از این سابقه همکاری با پورموسوی را در استقلال خوزستان داشته، در این فصل به یکی از مهره های اصلی فولادی ها تبدیل شده است.

 

1254979

دیدگاه‌ها