کد خبر : 1475385 | 30 آبان 1396 ساعت 10:02 | 16.6K بازدید | 2 دیدگاه

پرسپولیس گربه خانگی و شیر بازی های خارج از خانه

استرس بازیکنان یا بن بست تاکتیکی برانکو

پرسپولیس بعد از شکست برابر پیکان در دومین بازی که در ورزشگاه آزادی میزبان بود، نتوانست به پیروزی برسد تا آمار عجیبی در بازی های خانگی اش به جا بگذارد.

به گزارش " ورزش سه" پرسپولیس در روزی که می توانست با پیروزی برابر پدیده مشهد در ورزشگاه آزادی با یک بازی کمتر به صدرجدول رده بندی برسد، باز هم در بازی خانگی اش به موفقیت نرسید تا مشخص شود این تیم با بحران تازه ای به نام میزبانی مواجه است؛ البته شاید این تیم آنقدر در بازی های این فصل لیگ و لیگ قهرمانان بیشتر مواقع در زمین های دیگری غیر از آزادی بازی کرده که راه پیروزی را در این ورزشگاه از یاد برده است؛ اما هرچه هست آمار سرخ ها در بازی های خانگی شان در این فصل آمار قابل قبولی نیست.


پرسپولیس در این فصل و تا این هفته از رقابت ها 19 گل به ثمر رسانده که تنها 4 گل را در بازی هایی که میزبان بوده، زده است؛ این در حالی است که این تیم در بازی های خارج از خانه و در شرایط میهمانی 15 گل زده است. نکته جالب این است که پرسپولیس 4 گلش در آزادی را در 5 مسابقه زده؛ در حالی که 15 گل را در 6 بازی خارج از خانه به ثمر رسانده است.


پرسپولیس در امتیازگیری نیز یک تیم موفق در بازی های خارج از خانه و یک تیم نسبتا ناموفق در بازی های داخل خانه است. این تیم از مجموع 33 امتیازی که در یازده بازی اش موجود بوده موفق به کسب 24 امتیاز شده و این در شرایطی است که این تیم 7 امتیاز از 9 امتیازی را که از دست داده، در بازی های خانگی بوده است؛ در واقع پرسپولیس اکثر امتیازاتش را در بازی هایی که میزبان بوده از دست داده است و این می تواند یک هشدار برای این تیم باشد.

 

1254995


استرس یا بن بست تاکتیکی


اما دلیل نتیجه نگرفتن پرسپولیس در بازی های خانگی چیست؟ استرس و فشار میزبانی یا بن بست تاکتیکی؟! به نظر هردو. پرسپولیسی ها در بازی هایی که میزبان هستند، همواره با تاکتیک های دفاعی و بسته حریفان مواجه می شوند و برانکو در این سه فصل نشان داده تیمش در برابر چنین تاکتیکی معمولا به مشکل می خورد. بهترین نمونه اش شکست برابر تیم های نفت و استقلال با مربگیری علیرضا منصوریان بود که با چنین شیوه ای مقابل پرسپولیس بازی کرد و در نهایت نتیجه هم گرفت. درواقع شرایط میزبانی باعث می شود تا تیم ها مقابل پرسپولیس تدافعی بازی کنند؛ از طرفی پرسپولیس که در برابر چنین تیم هایی به مشکل می خورد و نمی تواند راحت بازی کرده و گل بزند، از سوی تماشاچیان تحت فشار قرار می گیرد و در نهایت نمی تواند نتیجه لازم را بگیرد.

دیدگاه‌ها