کد خبر : 1475654 | 01 آذر 1396 ساعت 10:17 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

پوریا نبی، مربی ایرانی شاغل در سرزمین کانگوروها:

احتمال حضور کی‌روش در استرالیا 5 درصد است

،انگ پوستکوگلو سرمربی تیم ملی استرالیا در فاصله چند ماه مانده به آغاز رقابت های جام جهانی از سمت خود استعفا کرد و احتمالا مقصد او مربیگری در فوتبال جزیره باشد.

احتمال حضور کی‌روش در استرالیا 5 درصد است

به گزارش "ورزش سه" از مدت ها قبل ماجرای جدایی انگ پوستکوگلو مربی یونانی- استرالیایی تیم ملی استرالیا مطرح بود و او سرانجام چند روز بعد از صعود تیمش از مرحله پلی آف مقدماتی به جام جهانی از سمت خود کناره گیری کرد. گفته می شود هدف او حضور در فوتبال باشگاهی اروپا است و شاید کوئینزپارک رنجرز در چمپیون شیپ انگلستان مقصد بعدی او باشد.

 

1255228


کی روش و استرالیا


هنوز مرحله مقدماتی گروهی جام جهانی 2018 در آسیا تمام نشده بود که صحبت از جدایی انگ پوستکوگلو به میان آمد و حتی نام کارلوس کی روش به عنوان گزینه هدایت تیم ملی استرالیا مطرح شد. پوریا نبی مربی ایرانی شاغل در استرالیا در رابطه با این ماجرا گفت:« موضوع استعفای انگ به دو ماه پیش بر می گردد که باشگاه کوئینزپارک رنجرز که  نتیجه نمی گرفت به او پیشنهاد داد و باید بگویم که انگ از دو سال قبل دنبال این موضوع بود. از طرفی در استرالیا این خیلی مد شده که مربیان تاپ این کشور به اروپا بروند و با توجه به زبان انگلیسی و  ارتباطات خوبی که با فوتبال دارند، در آنجا فعالیت کنند.   یک ماه پیش هم تونی پوپوویچ مربی وسترن سیدنی واندرز به تیم کاردمیر قره‌بوک‌اسپور ترکیه پیوست. انگ پوستکوگلو از همان زمانی که تیم کوئینزپارک رنجرز سرمربی اش را اخراج کرد، با پیشنهاد این تیم روبرو شده بود و قصد داشت این کار را بکند.»

او ادامه داد:« برای استرالیا معمولا در این دوره های اخیر جام جهانی، یک پل برای موفقیت در جام ملت ها است. فدراسیون استرالیا قصد داشت انگ پوستکوگلو را تا بعد از جام ملت ها نگه دارد که او نیز موافق این موضوع نبود. همین اتفاق چهار سال قبل هم رخ داد و هولگر اوسیک بعد از سه سال حضور در تیم ملی استرالیا قبل از جام جهانی از سمت خود کناره گیری کرد. مهمترین دلیل آن هم همانطور که گفتم این است که فدراسیون فوتبال استرالیا دنبال قرارداد بلندمدت است چون هدفشان بیشتر موفقیت در جام ملت ها است.»


او همچنین درباره شانس حضور کی روش در استرالیا گفت:« قطعا کارلوس کی روش هم شانس دارد اما من فکر می کنم احتمال حضور کی روش در استرالیا 5 درصد باشد چرا که معتقدم کی روش فوتبال ایران را رها نمی کند تا مربی تیم ملی استرالیا شود. اما اگر بخواهد شاید با دستمزدی کمی کمتر از آنچه در ایران می گیرد و البته امکانات بسیار بالاتری که اینجا هست به استرالیا بیاید.»

دیدگاه‌ها