کد خبر : 1475698 | 01 آذر 1396 ساعت 12:54 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به کارنامه سرمربی پارس جنوبی 

تارتار به دنبال سومین برد مقابل پرسپولیس

مهدی تارتار در حالی روز شنبه باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد که امسال بهترین فصل مربیگری اش را سپری می کند.

تارتار به دنبال سومین برد مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"  دیدار روز شنبه دو تیم پارس جنوبی و پرسپولیس را می توان فینال نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر به حساب آورد. پارس با وجود شکست در بازی هفته دوازدهم کماکان با 25 امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس که در هفته قبل نتوانست از پس پدیده بربیاید با 24 امتیاز و یک بازی کمتر در تعقیب این تیم در رتبه دوم قرار گرفته است. با این وصف بازی رودرروی دو تیم در هفته سیزدهم می تواند تا حدودی تکلیف صدرنشین رقابت های لیگ برتر در نیم فصل اول را مشخص کند، هر چند پیکان نیز با فاصله خیلی کم در صدد رسیدن به صدر جدول است. 

 


تارتار و پرسپولیس


مهدی تارتار فوتبالش را از تراکتورسازی آغاز کرد؛ اما در بهمن بود که به فوتبال ایران معرفی شد، او یکسال در بهمن بود؛ اما به پاس رفت و تبدیل به یکی از هافبک دفاعی های مطرح با مدل و ویژگیهای بازیکنان پاس آن زمان شد. بازیکنی با قدرت جنگندگی و توان فیزیکی، یک هافبک تخریبی و البته خشن. او چهار سال عضو تیم پاس تهران بود و در 27 سالگی لباس پرسپولیس را پوشید. او در طول 4 فصلی که در پرسپولیس حضور داشت 45 بار برای این تیم به میدان رفت و دو قهرمانی در لیگ فوتبال ایران را با این تیم به دست آورد. او در سال 88 و در سن 37 سالگی بعد از حضور در تیم های ابومسلم و سپس راه آهن از فوتبال خداحافظی کرد و به سرعت روی نیمکت مربیگری نشست. او کارش را به عنوان دستیار در راه آهن آغاز کرد و خیلی زود بعد از برکناری ارنی برندز هلندی هدایت این تیم را به عهده گرفت.

 


اولین شکست


تارتار از هفته بیستم لیگ نهم کارش را به عنوان سرمربی تیم راه آهن آغاز کرد و در اولین بازی دو بر یک مغلوب سایپا شد. او در پانزده مسابقه ای که هدایت راه آهن را به عهده داشت 5 برد، 5 باخت و 5 تساوی به دست آورد. او در این فصل با راه آهن مقابل پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

 


تارتار و سه برد برابر سرخ ها


مهدی تارتار در دوران مربیگری اش سه بار موفق به برتری برابر پرسپولیس شده است. او در لیگ یازدهم برای اولین بار طعم پیروزی برابر پرسپولیس را چشید. او که همراه تیم داماش در بازی برگشت برابر پرسپولیس قرار گرفت تا دقیقه 88 دو بر یک از حریف پیش بود؛ اما به دلیل شعار تماشاگران پرسپولیس علیه داور مسابقه، داور سوت بازی را زودتر از موعد مقرر زد و در نهایت داماش این بازی را که دو بر یک جلو بود در نهایت با رای کمیته انضباطی سه بر صفر برنده شد. 

 


7 جدال مستقیم 


تا قبل از بازی پرسپولیس برابر پارس جنوبی، تاتار به عنوان مربی 7 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. در این بازی ها 2 باخت و سه مساوی و دو برد به دست آورده است. او همانطور که گفته شد در اولین سال مربیگری اش در راه آهن یک بر صفر مقابل پرسپولیس بازنده شد. او در لیگ دهم دستیار علی دایی در تیم پرسپولیس بود و بعد از آن دوباره هدایت راه آهن را عهده دار شد. تارتار از هفته هشتم لیگ دهم جانشین رسول کربکندی در راه آهن شد و در هفته 22 برابر پرسپولیس به مساوی بدون گل رسید. راه آهن در آن فصل با تارتار با 8 برد، 15 باخت و 11 مساوی در رده چهاردهم قرار گرفت.


تارتار لیگ دوازدهم را همراه با گهر دورود آغاز کرد؛ اما تنها 7 هفته اول را روی نیمکت این تیم نشست و در بازی برابر پرسپولیس باز هم به مساوی رسید؛ اما این بار بازی پرسپولیس و گهر یک بر یک مساوی شد. تارتار در هفت مسابقه ای که هدایت گهر دورود را به عهده داشت، سه باخت، سه مساوی و 1 برد به دست آورد. او در لیگ سیزدهم؛ اما از هفته بیست و یکم سرمربی تیم گسترش فولاد شد و در 10 مسابقه 3 برد، 4 باخت و 3 مساوی به دست آورد. او در این فصل یک بار دیگر با پرسپولیس بازی کرد و در این بازی با نتیجه یک بر صفر برابر پرسپولیس و علی دایی به پیروزی رسید. او لیگ چهاردهم را هم با گسترش فولاد آغاز کرد؛ اما فقط 11 هفته هدایت این تیم را به عهده داشت. او در این یازده هفته با پرسپولیس رودررو نشد و 4 باخت، 5 مساوی و 2 برد به دست آورد. تارتار اما در لیگ چهاردهم و بعد از جدایی از گسترش فولاد از هفته هفدهم سرمربی صبا شد. او در این 14 مسابقه ای که هدایت صبا را به عهده داشت 7 باخت، 5 مساوی و 2 برد به دست آورد و در بازی رودررو با پرسپولیس باز هم به مساوی بدون گل رسید. سرمربی این فصل پارس جنوبی در لیگ پانزدهم از هفته هفتم تا هفته 21 سرمربی تیم راه آهن بود و در شانزده مسابقه ای که روی نیمکت این تیم نشست 7 باخت، 7 مساوی و دو برد به دست آورد. او در این مدت یک بار نیز مقابل پرسپولیس بازی کرد و مسابقه را با نتیجه دو بر صفر باخت. تارتار در لیگ شانزدهم هدایت پارس جنوبی را به عهده داشت و همراه این تیم به لیگ برتر صعود کرد.

 


آمار تارتار

 

مهدی تارتار تا قبل از حضورش در پارس جنوبی در 106 بازی که مربیگری کرده 23 برد، 44 باخت و 39 مساوی کسب کرده است. او در فصل قبل و در لیگ یک اما همراه پارس جنوبی در 34 مسابقه، 16 برد، 14 مساوی و 4 باخت به دست آورد. در لیگ هفدهم هم او با پارس جنوبی تا پایان هفته دوازدهم 7 برد، 4 مساوی و یک باخت داشته است. با این وصف مجموع عملکرد تارتار در دوران مربیگری اش اینگونه خواهد بود: 152 بازی، 46 برد، 49 باخت و 57 مساوی.

دیدگاه‌ها