کد خبر : 1475758 | 01 آذر 1396 ساعت 17:17 | 2.2M بازدید | 0 دیدگاه

هیچ کس نمی‌ماند، بهانه می‌گیرند و می‌روند

گلایه‌های شدید نظرمحمدی از وضعیت سپیدرود

علی نظرمحمدی سرمربی تیم سپیدرود با دلی پر از گلایه حرف‌هایش را در گفت‌وگویی طولانی مطرح می‌کند.

گلایه‌های شدید نظرمحمدی از وضعیت سپیدرود

 

به گزارش "ورزش سه"، او که بعد از سال‌ها با خون دل فوتبال گیلان را به بالاترین سطح رقابتی ایران رسانده در همان دامی گرفتار شده که قبلا سایر تیم‌های رشتی از آن می‌نالیدند. اما بی‌پولی و مشکلات سپیدرود تا کی ادامه خواهد داشت؟ 


این گفت‌وگو را بخوانید در حالی که نباید از یاد ببریم رشتی‌ها چه هیجان و جذابیتی به لیگ‌برتر بخشیده‌اند و چه حیف است پر طرفدارهایی مثل سپیدرود در این شرایط سخت گیر کنند. 

 

ذوب‌آهن با کیفیت بود

 

بازی خوب و سنگینی بود و در نیمه اول تقریبا توپ دست ذوب‌آهن بود و یکی، دو موقعیت هم داشت که گلر و خط دفاعمان هوشمندانه عمل کرد و در نیمه دوم با تغییراتی که روی سبک بازی ایجاد کردیم و صحبت‌های فواصل بازی و تذکراتی که داشتیم رو دست بازی کردند و از بازی مستقیمی که انجام می‌دادند، پرهیز کردند. به دلیل آنکه ما تبحری روی بازی مستقیم نداریم و بازیکنان خیلی با کیفیت بازی کردند. ما روند خوبی داشتیم و از نقاط قوت ذوب‌آهن که ضربات ایستگاهی، کرنر و کاشته هست که ما روی آنها کار کرده بودیم؛ اما دقیقا از همان نقطه گل دریافت کردیم. فکر می‌کنم خط هافبک‌ و دفاع‌مان در این گل اشتباه عمل کردند و اجازه باز شدن دروازه را به ذوب‌آهن دادند که دیگر زمانی برای جبران آن وجود نداشت. 

 


جوان رو می‌کنم


سپیدرود هفته به هفته از بازیکنان جوانی رونمایی می‌کند و ما این هفته جواد آقایی‌پور جوان 17 ساله‌ای که دو ماهی است به جمع بزرگسالان اضافه شده را به میدان فرستادیم که خوب هم کار کرد. هر بازیکن جوانی که در استان گیلان موثر باشد، مطمئنا از دید ما پنهان نخواهد ماند و ما از آنها در بدنه اصلی تیم استفاده خواهیم کرد. 

 


بعضی‌ها بهانه می‌گیرند 


بازیکنان خوب و موثر لیگ‌برتری که ما جذب کرده بودیم، نتوانستند خواسته‌های ما را برآورده کنند، ما آنها را کنار گذاشتیم. این بازیکنان یا خودشان رفتند یا آنکه تحمل ذخیره‌نشینی را نداشتند؛ البته بیشتر از هر چیزی شرایط مالی اجازه ماندگاری را به آنها نداد. 


دو مساله اساسی در باشگاه سپیدرود وجود دارد یکی مشکلات مالی است که بسیار روی تیم فشار وارد کرده است و دوم تفکرات آماتورگونه بازیکنان است. هر بازیکن یا هر مربی‌ای که به تیمی اضافه می‌شود به عنوان نفر دوم قرارداد دوست دارد به صورت فیکس در آن تیم به میدان برود یا حداقل حق و حقوقش را به طور کامل و جامع دریافت کند. بعضا بازیکنان ما به دلیل آنکه بنا به تشخیص کادرفنی در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرند و از طرفی هم دریافتی ندارند، یک چیز را بهانه می‌کنند و قهر می‌کنند و از جمع ما جدا می‌شوند.

 


همه جداشده‌های تیم من


مهرداد جماعتی تا قبل از بازی سایپا به دلیل آنکه ما مهره‌ای در دفاع چپ نداشتیم و فقط حمید ملکی بازیکنی که حتی ما در رقابت‌های لیگ یک هم از او استفاده نکرده بودیم در تمرینات به آمادگی صددرصدی رسید و در زمانی که او آنفولانزای شدید گرفته بود و جانشین جماعتی به میدان رفت این مساله را برنتابید و از این مساله ناراحت شد و دیگر در تمرینات ما شرکت نکرد و به سرپرست تیم گفت که من نمی‌توانم منتظر بمانم که یک بازیکن جوان در پست من اشتباه کند و کادرفنی دوباره از من استفاده کند و از همین رو تصمیم به ترک تیم گرفت. غلامرضا رضایی بعد از بازی ملوان و اعتراضاتی که هواداران نه فقط به او بلکه به تمام تیم داشتند، آن را به همراه مشکلات مالی بهانه کرد و رفت. سیدمحسن حسینی هم به خاطر مشکلات خانوادگی و اینکه نتواست به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار با تیم سپیدرود همکاری کند مجبور به بازگشت به تیم سابقش شد. آقای چراغپور را به عنوان مدیرفنی به جمع خود اضافه کردیم و ایشان هم بعد از دو هفته وقتی دیدند باشگاه به تعهدات مالی‌شان عمل نکرده تصمیم گرفتند بروند. هادی تأمینی و علی عشوری‌زاد بخاطر برخی اشتباهاتی که در تیم داشتند از جمع ما جدا شدند و آنها با قول و تعهداتی که دادند دوباره به جمع ما اضافه شدند. امروز تیم سپیدرود متکی به هیچ کس نیست و همه اعضای کادرفنی و بازیکنان باید بدانند که هیچ کدام بزرگتر از نام سپیدرود نیستند.

 


حتی یک ریال دریافتی نداشته‌ایم

 

بازیکنان خیلی از لحاظ مالی تحت فشار هستند و مسئولین در جذب اسپانسر و حامی مالی ضعیف عمل کردند. امروز 12 هفته از نیم فصل اول گذشته و تنها 14 روز دیگر تا پایان نیم فصل باقی مانده است که خیلی از بازیکنان ما حتی یک ریال هم دریافت نکرده‌اند. بنده از لیگ دو صددرصد قراردادم را و از لیگ یک پاداش صعود و از لیگ‌برتر هم تا به امروز صددرصد مبلغ قراردادم را طلبکارم. ابزار تمرینی‌مان فراهم نیست و باید خدا را شکر کنیم که بازیکنانمان تا به امروز در زمین تمرینی که داریم با مصدومیت‌های رباطی مواجه نشده‌اند. ما اصلا در حد یک تیم لیگ‌برتری نیستیم. ما در سه سال گذشته با تمرینات اصولی کادرفنی یک عدد مصدومیت رباط صلیبی، داخلی یا مینیسک نداشته‌ایم و اکثر آسیب‌دیدگی‌ها در حد کشیدگی و ضرب خوردگی است. 

 


تا نیم فصل صبر می‌کنیم


آن چیزی که در آینده باعث خواهد شد تا سپیدرود آسیب ببیند و دچار بحران شود فقط مشکلات مالی و پشتیبانی همه جانبه از تیم است. باشگاه باید برای حفظ شرایط خوب سپیدرود چاره‌اندیشی کند تا در گذر ایام سپیدرود دچار بحران نشود و نوش‌دارو بعد از سهراب نشود، چون تیم اگر در بحران قرار بگیرد دیگر خارج کردن آن کار آسانی نخواهد بود. بازیکنان در جلسه‌ای که با مدیریت داشتند اعلام کردند در صورتی که بدهی‌های گذشته‌شان تا پایان نیم فصل پرداخت نشود، بعد از آن تمرینات را تحریم خواهند کرد؛ ولی ما از آنها خواهش کردیم که فعلا تمرکز خودشان را روی سه بازی پایانی بگذارند تا در نیم فصل چاره‌ای برای خروج از این شرایط اندیشیده شود. 

 


هیچ کس به فکر متعصب‌ها نیست


گله بزرگی از مسئولین باشگاه و استان دارم، چراکه بازیکنان بزرگی مثل سیدمحمد حسینی، حسین کعبی، هادی موسوی، میثم فردوسی، میثم تهیدست، محمدرضا الماسخاله، پویا نزهتی، هادی تأمینی، علی عشوری‌زاد، محمد میری، حمید منصوری، علی بهارمست، گروه پزشکی و نیروهای پشتیبانی همه کسانی هستند که از لیگ دو تا به امروز از سپیدرود طلبکارند؛ اما خم به ابرو نیاوردند و با صبوری به کار در این تیم ادامه داده‌اند؛ اما هیچ کس به فکر آنها نیست و مدیریت به تعهداتشان در قبال وظیفه‌ای که دارند عمل نکردند. آن هم در حالی که حق و حقوق دو سرمربی قبلی پرداخت شد؛ اما پول این عزیزان به حسابشان واریز نشده است؟ آن هم کسانی که با کمترین امکانات در دو فصل گذشته بیشترین بازدهی را برای سپیدرود داشتند و اینطور با آنها رفتار می‌شود. چرا تبعیض قائل می‌شوند؟ 

 


تبعیض در پرداخت مشکل دیگر من است


من منکر دریافتی کسانی که برای تیم زحمت کشیدند، نیستم؛ اما حرف من این است که اولویت مسئولین باشگاه باید کسانی باشد که امروز در تیم هستند. اگر حق و حقوق‌ها پرداخت شود، مطمئنا بازیکنان با تمرکز بیشتر و بهتری مقابل حریفان به میدان خواهند رفت. خیلی جالب است یکی از بازیکنانی که از لیگ دو در کنار ما بوده در دو روز گذشته حق و حقوقش را دریافت کرده، من چطور می‌توانم جواب سایر بازیکنان تیم را بدهم؟! ما از این قبیل مشکلات در سپیدرود زیاد داریم و همه از علی نظرمحمدی توقع دارند که تیم را در بهترین شرایطش قرار بدهد و مشکلات را مرتفع کند. آیا مسئولیت من به عنوان سرمربی مسائل فنی است یا سایر مسائل باشگاه؟ اگر در لیگ دو و لیگ یک بنده وقتم را بابت حل و فصل مشکلات مالی و از این دست می ‌گذاشتم به دلیل آن بود که مسابقات و حریفان در آن سطوح به مانند لیگ‌برتر نیست. دیگر نمی‌شود به مانند گذشته تفکراتم را روی کارهای غیرفنی بگذارم. اگر در دو فصل گذشته چیزی بالغ بر 750 جذب منابع مالی از آقای هدایتی و سایر دوستان داشتم دیگر امروز نمی‌شود. 

 


کعبی حق دارد حرف از رفتن بزند


من نمی‌توانم از چند جهت تحت فشار باشم، امروز بازیکنان من به من اعلام می‌کنند اگر تا به امروز شرایط را تحمل کردیم به خاطر شخص شماست؛ حسین کعبی حق دارد حرف از رفتن بزند او در این فصل حتی یک ریال هم دریافتی نداشته است یا سیدمحمدحسینی با  داشتن دو فرزند کوچک در یک مهمانسرا زندگی می‌کند و دم نمی‌زند. خیلی از مردم عامه با مشکلات سپیدرود آشنا نیستند و به راحتی این تیم  و نتایجی که به دست می‌آورد را قضاوت می‌کنند.

 

 

هواداران ناامید نباشند چون من ناامید نیستم
از هواداران رشتی می‌خواهم که به هیچ عنوان ناامید نباشند چون من به تیمم ناامید نیستم. به جوان‌های تیم سپیدرود که دارند کم‌کم تبدیل به سرمایه و ستاره می‌شوند امیدوار هستم. به هیچ عنوان ترس از بابت سقوط فنی ندارم و آن چیزی که دلمشغولی من است و فکرم را مشغول کرده مشکل مالی است که امروز سپیدرود با آن دست و پنجه نرم می‌کند که باشگاه باید آن را حل کند البته اگر می‌خواهد در نیم فصل دوم استرس سقوط نداشته باشیم.


هرکس شایسته‌تر باشد برای سپیدرود به میدان می‌رود
علی نظرمحمدی از میدان دادن به بازیکنان جوان هیچ هراسی ندارد و هواداران از عملکرد کادرفنی بابت میدان دادن به جوان‌ها راضی هستند. از بازیکنان باتجربه سپیدرود می‌خواهم اگر می‌خواهند که در ترکیب سپیدرود باشند باید با این جوان‌ها رقابت کنند. برای من در سپیدرود اسم معنا و مفهومی ندارد و هر بازیکنی شایسته باشد در تیم بازی خواهد کرد و در هفته‌های گذشته این را ثابت کرده‌ام.

دیدگاه‌ها