کد خبر : 1475886 | 02 آذر 1396 ساعت 11:27 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

حذف چهار نماینده ایران از رقابت‌های تکواندو گرنداسلم

چهار نماینده تکواندوی ایران با شکست در مقابل حریفان خود، از کسب سهمیه برای حضور در نخستین دور رقابت‌های گرنداسلم باز ماندند.

حذف چهار نماینده ایران از رقابت‌های تکواندو گرنداسلم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، قرار است نخستین دوره مسابقات گرند اِسلم تکواندو اواخر سال جاری میلادی به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار شود. این رقابت‌ها در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار می‌شود. از ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز (پنجشنبه، ۲ آذر) رقابت‌های انتخابی این مسابقات برای تعیین ۳ سهمیه باقی‌مانده (در هر ۴ وزن) آغاز و به مدت دو روز در شهر "ووشی" چین ادامه دارد.

 

شایان به ذکر است که به قهرمان این مسابقات ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

 

اما امروز و در روز نخست این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان ۴۹- و ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان برای کسب سهمیه به روی شیاپ‌چانگ می‌روند. در گروه زنان ناهید کیانی و سوادبه پورصادقی در وزن ۴۹- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل، فاطمه مصطفایی و ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷+ کیلوگرم و در گروه مردان نیز ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و احمد محمدی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند.

 

در وزن -۶۸ کیلوگرم، میرهاشم حسینی پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۲۲ بر ۲ از سد یو لین از چین گذشت. اما در یک بدشانسی حسینی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف سروش احمدی دیگر نماینده کشورمان رفت که در دور قبل موفق شد با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ از  شوخرات سالائو از ازبکستان بگذرد. این دیدار با برتری ۲۳ بر ۹ حسینی به پایان رسید.

 

حسینی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۳۳ بر ۲۹ از سد کیم سئوک از کره‌جنوبی گذشت و به نیمه‌نهایی صعود کرد. همچنین در این وزن ابوالفضل یعقوبی نیز پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه ۲۳ بر ۳ از سد هیوک لی از کره‌جنوبی گذشت. یعقوبی در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه ۱۷ بر ۵ ماتئو رودی (دومنیکن) از دومنیکن را شکست داد.

 

قابل توجه است که یعقوبی در صورت برتری در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی در نیمه‌هایی به مصاف میرهاشم حسینی خواهد رفت.

 

اکا در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز احمد محمدی در دیدار نخست با نتیجه ۱۶ بر ۲۱ مقابل دینگهو آنگ ژو نماینده‌ای از چین شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

همچنین در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم ، سودابه پورصادقی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر صفر از سد کابررا تورتوسا از اسپانیا گذشت. در ادامه و در همین وزن ناهید کیانی نیز با نتیجه ۱۷ بر ۶ از سد لیانگ ونلی تکواندوکاری از چین گذشت.

 

اما متاسفانه در وزن ۶۷+ کیلوگرم، فاطمه مصطفایی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۵ بر یک مغلوب ژانگ چن از چین شد و از دور رقابت‌ها کناررفت. در همین وزن زهرا پور اسماعیل نیز به مصاف ملیکا میرحسینی دیگر نکاینده ایران رفت که این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود زهرا پوراسماعیل به پایان رسید.

 

هدایت تیم اعزامی گروه مردان برعهده مهدی بی باک به عنوان سرمربی و مهرداد یوسفی به عنوان مربی است. سرمربیگری تیم ملی زنان نیز برعهده مهرو کمرانی است و ریحانه فولادی به عنوان مربی می باشد.

 

قابل توجه است که این مسابقات G۱ است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳.۶ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

دیدگاه‌ها