کد خبر : 1476047 | 03 آذر 1396 ساعت 11:37 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال خوزستان - پیکان

پیکان و رویای صدرنشینی؛ ولو موقت

شاگردان مجید جلالی در صورت کسب 3 امتیاز مقابل میزبان خود می توانند موقتا به صدر جدول بروند و منتظر دیدار پارس جم و پرسپولیس بمانند.

پیکان و رویای صدرنشینی؛ ولو موقت

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان و پیکان برگزار کننده یکی دیگر از دیدارهای هفته سیزدهم خواهند بود. آبی های خوزستانی برای خروج از بحران نیاز به امتیاز این بازی خانگی دارند و مجید جلالی و شاگردانش برای صدرنشینی ولو موقت 3 امتیاز حساس را برای سوغات اهواز می خواهند. بهرحال دو تیم در شرایط متفاوتی به مصاف می روند و انگیزه های ویسی و جلالی برای کسب برد به یک اندازه است.

 


استقلال خوزستان:


عبدالله ویسی برای پایان دادن به شرایط بحرانی تیمش کار سختی دارد و باید مقابل یکی از منظم ترین تیم های این فصل یعنی پیکان قرار بگیرد. استقلال خوزستان طی هفته های گذشته درگیر اعتصاب بازیکنانش بوده و تمرینات منظمی را پشت سر نگذاشته است. آنها به لحاظ روحی -روانی نیز شرایط خوبی ندارند اما از اهواز خبر می رسد یک کارخانه دار خوزستانی امتیاز این تیم را خریده و به زودی شرایط مالی تیم سر و سامان می گیرد. باید دید با این وضعیت آبی های خوزستانی تا چه حدی آمادگی خود را حفظ کرده اند و آیا می توانند در میزبانی از پیکان به امتیاز برسند یا نه؟ شاگردان ویسی هفته قبل با نتیجه 2 بر یک مغلوب گسترش فولاد شدند تا ششمین باخت فصل را تجربه کرده باشند. آنها تا قبل از بازی امروز با 10 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند.


آمار:


استقلال خوزستان بعد از برد یک بر صفر تراکتورسازی در هفته اول دیگر تا هفته یازدهم رنگ برد را ندید تا اینکه توانست سیاه جامگان را شکست دهد. باخت 6 بر صفر به ذوب آهن تلخ ترین باخت شاگردان ویسی در این فصل بوده و آنها تنها در 3 بازی موفق به ثبت کلین شیت شده اند. استقلال خوزستان در 6 دیداری که به عنوان میزبان به میدان رفته، 2 برد، یک مساوی و 3 شکست را تجربه کرده است. آنها با 19 گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و تنها در 3 دیدار موفق به ثبت کلین شیت شده اند. 


ترکیب احتمالی:


وحید شیخ ویسی، موسی کولیبالی، حکیم نصاری، سلمان بحرانی، عقیل کعبی، مهرداد پورابوالقاسم، میثم دورقی، حسین بهرامی، سابا تاوادزه ، جونیور مارینی و یونس دلفی


 

موثرترین بازیکن:

 

یونس دلفی با 3 گل، رضا کرملاچعب و میثم دورقی هم هر کدام با۲ گل بهترین گلزنان استقلال خوزستان هستند. دلفی این روزها شرایط خوبی دارد و بعد از درخشش در تیم نوجوانان حالا به ستاره خوزستانی ها تبدیل شده است. موسی کولیبالی هم در خط دفاعی از مهره های تاثیرگذار تیمش به حساب می آید. ویسی برای بازی امروز فرید بهزادی کریمی و ابوالفضل علایی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

 


پیکان:


پیکان هفته قبل علی رغم ارائه بازی خوب مقابل صنعت نفت آبادان با تساوی یک بر یک در خانه متوقف شد تا روند بردهای متوالی اش خراب شود. حالا مجید جلالی امروز در حالی به مصاف استقلال خوزستانی می رود که سابقه حضور در این خطه فوتبال خیز را دارد و سالها در خوزستان فعالیت کرده است. پیکان برای صدرنشینی موقت خود نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی امروز دارد تا از کورس مدعیان عقب نماند. پیکان تا پیش از این بازی با 24 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد.


آمار:


مجید جلالی و شاگردانش با 7 برد متوالی که به دست آوردند، بی نظیر بوده اند و با کسب 21 امتیاز جهش فوق العاده ای در جدول داشته اند و علی رغم تساوی هفته قبل مقابل صنعت نفت هنوز هم شانس صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل را دارند. شاگردان جلالی تا کنون، در 15 دقیقه های ابتدایی بازی ها آسیب پذیر نشان داده اند و در 11 بازی اخیر خود 5 گل در این بازه زمانی دریافت کرده اند. پیکانی ها تاکنون 5 بار میزبان بوده اند و با 3 برد و 2 باخت هنوز در بازی های خارج از خانه مساوی نکرده اند. این در حالی است که تیم مجید جلالی در 6 بازی موفق به کلین شیت شده که از این حیث به همراه پرسپولیس رکورددار است. 


ترکیب احتمالی:


سید پیام نیازمند، ابوالفضل رزاق پور، محمدصادق بارانی، حجت حق وردی، مهدی شیری، افرانگ دافه، آرمان قاسمی، مهدی مومنی، امیر روستایی، ابوالفضل ابراهیمی، فراز امامعلی 

 


موثرترین بازیکن:

 

مرتضی آقاخان با 4 گل بهترین گلزن پیکانی ها بوده که از این تعداد  2 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. این بازیکن همچنان مصدوم است و نمی تواند در ترکیب تیمش جای بگیرد. جالب است بدانید پیکانی ها 13 گل زده در کارنامه خود دارند که به جز 4 گل آقاخان، 9 نفر دیگر در این تیم موفق به گلزنی شده اند که نشان می دهد میل به گلزنی در تیم جلالی یک اپیدمی فراگیر است. فراز امامعلی نیز پدیده هفته های اخیر پیکان است که در دو دیدار متوالی مقابل سپاهان و صنعت نفت آبادان موفق به گلزنی شده است. پیام نیازمند هم با درخشش درون دروازه پیکان به مهره قابل اتکاء جلالی تبدیل شده است. پیکانی ها برای بازی امروز امیرحسین صادقی و امیرحسین کریمی را به دلیل محرومیت و سیدمهران موسوی و مرتضی آقاخان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.


دیدار دو تیم ساعت 16:45 دقیقه امروز و با قضاوت حسین زرگر و کمک های محمدجواد مداح و محمد راهی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها