کد خبر : 1476052 | 03 آذر 1396 ساعت 11:24 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش خدابخشی و صفری برای کسب سهمیه

حذف 8 نماینده تکواندوی ایران

در دومین روز مسابقات تکواندو کسب سهمیه گرند اسلم هشت نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

حذف 8 نماینده تکواندوی ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، نخستین دوره مسابقات گرند اِسلم تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین‌های تکواندوی جهان به میزبانی شهر ووشی چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با حضور بهترین‌های تکواندوی جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نایب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

 

برهمین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌های انتخابی برای تعیین سه سهمیه باقیمانده (در هر چهار وزن) این رویداد از روز گذشته (پنجشنبه) در سالن «تای هو» شهر ووشی چین آغاز و امروز (جمعه) به پایان می‌رسد.

 

در دومین و آخرین روز مبارزات 57- و 67- کیلوگرم زنان و 58- و 80- کیلوگرم مردان پیگیری خواهد شد که پریسا جوادی و سودابه پورصادقی در وزن 57- کیلوگرم و مبینا بابالو و زهرا شیدایی در وزن 67- کیلوگرم در گروه زنان و حمیدرضا هادیان، هادی تیران ولی‌پور و ابراهیم صفری در وزن 58- کیلوگرم و مهدی خدابخشی، عرفان ناظمی و بهزاد ایلخانی در وزن 80- کیلوگرم در گروه مردان به‌عنوان نمایندگان ایران روی شیاپ‌چانگ رفتند.

 

در وزن 58- کیلوگرم، ابراهیم صفری در گام نخست با نتیجه 30 بر 6 از سد جینگهانگ تانگ از چین گذشت. صفری در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 31 بر 15 مقابل پولاتو نیاز از ازبکستان پیروز شد تا به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. در این وزن حمید رضا هادیان نیز پس از برتری 11 بر 10 مقابل ئیچائو وو از چین، در گام دوم در راند طلایی مغلوب تونبایار مولوم از مغولستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین هادی تیران ولی‌پور، دیگر نماینده تکواندوی ایران در وزن 58- کیلوگرم پس از برتری 13 بر 10 مقابل هکسیانگ وانگ از چین، با نتیجه 5 بر 16 مغلوب ونگ کوآن لی از کره جنوبی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

مهدی خدابخشی نیز در وزن 80- کیلوگرم در گام نخست با نتیجه 21 بر 4 مقابل جینفنگ لیو از چین به برتری دست یافت. خدابخشی  در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه 9 بر 8 مقابل ماکسیم رافائولییچ از ازبکستان به برتری دست یافت و با برتری 20 بر 7 مقابل رن از چین در مرحله یک هشتم نهایی به دور بعد صعود کرد. در این وزن نیز عرفا ناظمی در دور نخست با نتیجه 14 بر 9 مقابل گولی سئونگ از کره‌جنوبی به برتری دست یافت، اما با شکست مقابل هون کیم، دیگر نماینده کره‌جنوبی در راند طلایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

بهزاد ایلخانی، سومین نماینده تکواندوی ایران در وزن 80- کیلوگرم نیز در گام نخست با 4 بر 11 مقابل جینگون تان از چین شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

 

در وزن 57- کیلوگرم بانوان، پریسا جوادی ابتدا با نتیجه 16 بر 3 مقابل سویون مون از کره جنوبی به برتری دست یافت. جوادی در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه 17 بر 4 مقابل پائولین لوپز از فیلیپین پیروز شد، اما با شکست 7 بر 21 مقابل لیجون ژو از چین در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن مهسا پورمیرزا دیگر نماینده تکواندو بانوان با نتیجه یک بر 21 مغلوب زونگشی لو از چین شد و مانند جوادی حذف شد. 

 

در وزن 67- کیلوگرم بانوان نیز نماینده کشورمان ابتدا در دور نخست مقابل دارلن آپرون از فیلیپین با نتیجه  7 بر 3 پیروز شد، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی با 14 بر 21 مغلوب یونفی گو از چین شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن زهرا شیدایی نیز با شکست 3 بر 9 مقابل زیقینگ گو  از چین مانند بابالو از دور مسابقات کنار رفت. 

دیدگاه‌ها