کد خبر : 1476058 | 03 آذر 1396 ساعت 13:06 | 30.7K بازدید | 0 دیدگاه

شفر: شرایط شهباززاده مثل گردمولر است

سرمربی استقلال امیدوار است فردا تیمش بتواند برابر گسترش فولاد به چهارمین پیروزی فصل خود برسد.

شفر: شرایط شهباززاده مثل گردمولر است

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی با گسترش فولاد پاسخ خبرنگاران را داد:

 


تهران و ایران زیباست


امروز که داشتم با ماشین از محل اقامتم به نشست خبری می آمدم، کوه ها را دیدم و دیدم که هوای تمیزی است و روی کوه ها برف هم نشسته بود. تهران و ایران زیبا هستند.

 


موقعیت های زیادی از دست می دهیم


ما تلاش کردیم که بازی خوبی را ارائه دهیم و در طول هفته تمرین کرده ایم. شهباززاده فرصت های خوبی در بازی قبلی داشت و می توانستیم به گل برسیم اگر از فرصت هایمان بهتر استفاده می کردیم. ما در بازی آخر خیلی کارهای ترکیبی خوبی انجام دادیم و فرصت های خوبی برای گلزنی داشتیم. این اتفاقات مثل خوردن کیک است. اگر زمان را از دست بدهید شاید شانس خوردن کیک را نداشته باشید.

 

خوشحالم که داور نیستم


روز گذشته یکی از ملی پوشانمان به من گفت که ما در دو ماه گذشته خیلی موقعیت گل نداشتیم ولی الان 10 موقعیت داریم ولی نمی توانیم گل بزنیم. باید بیشتر دقت کنیم تا گل بزنیم. ما گلی زدیم که آفساید نبود ولی داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. داوری کار سختی است ومن گاهی خوشحالم که داور نیستم. چون با سی سانتی متر اینطرف و آنطرف می توان اشتباه کرد.  در بازی با سیاه جامگان روی چشمی و قائدی خطاهای سنگینی صورت گرفت. خصوصا چشمی که نزدیک بود جام جهانی را از دست بدهد. باید دو بازیکن حریف کارت قرمز می گرفتند.

 


در حال رایزنی برای بخشش هواداران هستیم


برای مسابقه فردا فدراسیون هواداران ما را محروم کرده است. ما با آقای افتخاری صحبت کردیم و رایزنی ها درحال انجام است تا بازی با تماشاگر باشد و در آمد بلیط فروشی به زلزله  زدگان اختصاص یابد. برای فردا به انرژی مثبت نیاز داریم. همه بازیکنان به انرژی مثبت احتیاج دارند و این مسئله همراه آنها است. در این چند روز چند بازیکن سابق استقلال از تیم حمایت کرده اند و از آنها بابت حمایتشان متشکرم. همینطور از زمانی عضو هیات مدیره متشکرم چون شنیدم از تیم در رسانه ها خیلی خوب حمایت کرده است. ما تلاش می کنیم تا برای فصل آینده تیم را به بهترین شکل برسانیم.

 

باید به شهباززاده کمک کنیم


یک مهاجم برای گلزنی نیاز به شانس گلزنی دارد. دیدیم که سجاد در بازی قبلی خودش را در سه موقعیت خوب گلزنی قرار داد. وقتی تازه به ایران آمده بودم و بازی های قبلی شهباززاده را می دیدم، خیلی موقعیت گلی نداشت ولی الان او فرصت های خوبی دارد. لواندوفسکی در این زمینه مثال خوبی است. شما در کیش هم دیدید که او یک پنالتی به دست آورد. ما باید به هم کمک کنیم تا به موفقیت برسیم. این کار من است. امثال سجاد  قبلا خَیلی موقعیت گل نداشتند ولی الان فرصت های خوبی دارند. او شاید الان کمی استرس داشته باشد ولی ما باید به او کمک کنیم. شاید با یک یا دو گل شرایط عوض شود. البته طبیعی است که شاید ما به دنبال یک مهاجم گلزن هم باشیم.

 

حل مشکل گلزنی؟


جلوی فولاد یک موقعیت گلزنی داشتیم. بازیسازی از دفاع به حمله ما خیلی بد بود. ما موقعیت های خوبی در بازی های اخیر داشته ایم. ما با پاسکاری و تمرینات لازم خیلی بهتر شده ایم و فرصت های خوبی بدست می آوریم. در موقعیت های ارسال هم بهتر شده ایم. قبلا بازیکنان ضربات سر را هم خوب نمی زدند و ما اشکالاتی که از قبل بود را تلاش کرده ایم با تمرین بهتر کنیم. ما فرصت هایی را هم به دست آوردیم که آفساید اعلام شد و حالا تمرین می کنیم که بازیکنان در آفساید قرار نگیرند.

 

 

گل نزدن مهاجمان همه جا وجود دارد


در بازی قبل شهباززاده موقعیت خوبی داشت و خودش را مقابل مدافع حریف رساند و فرصت بسیر خوبی را بدست آورد. اتفاقی که قبلا شاهد آن نبودیم. یک موقعیت هم اسماعیلی داشت که تلاش کرد با سر آن را به گل تبدیل کند. این همان چیزی است که درباره اش صحبت می کنم و می گویم که مهاجمان باید با آرامش بیشتری  بازی کنند. خیلی از مهاجمان دنیا با وجود درآمد زیاد فرصت های گلزنی را از دست می دهند. پس این اتفاقی است که همه جا وجود دارد و باید تلاش کنیم تا بهتر شویم.

 

 

شرایط شهباززاده مثل گردمولر است

 

نه فقط درباره مهاجمان ما، خیلی از مهاجمان تاریخ مثل گرد مولر مدتی گل نزده اند و بعد از مدتی دوباره به روند گلزنی خود برگشتند. مهم این است که بازیکنان از فشار و استرس خارج شوند تا گل بزنند.

 

 

جذب بازیکن در نیم فصل؟


مشخص است که من نظراتی دارم. اینکه در چه پستی بازیکن می گیرم و اسم بازیکن مد نظرم چیست را بعدا می گوییم. بعدا به شما مسیج می زنیم و پاسخ می دهیم. سوال شما ارتباطی به بازی ندارد.

 

نیمکت نشینی قائدی؟


اینکه می گویید هواداران از سبک بازی ما خوشحال هستند خیلی خوب است ولی فوتبال مثل تنیس نیست که توپ را بلند کنیم و یک نفر ضربه سر نهایی را بزند. همه گل می خواهند و من هم نتیجه می خواهم. ما می توانیم با دروازه بان توپ را بلند کنیم و هافبک ها نگاه کنند که چه می شود و جلوی دروازه حریف با شلوغ کاری گل بزنیم. ولی من این را نمی خواهم. شاید چند هزار نفر طرفدار قائدی باشند و چند هزار نفر هم طرفدار دایی باشند. من بازیکنانم را می بینم و نگاه می کنم که کدامشان برای تیم ما بهتر هستند و از آنها استفاده می کنیم. شاید 100 درصد خوب نباشد که قائدی از اول بازی کند. من تجربیاتی در این زمینه دارم. مهمت شول هم کم کم بازی کرد تا فیکس شد. مطمئنا ما بهترین کار را برای قائدی می کنیم تا همه خوشحال و موفق باشند. من مطمئنم که استقلال صد درصد به جایگاه درجه اول در ایران بر می گردد.

 

دنبال فوتبال خوب هستیم


ما 7-8 فرصت خوب گلزنی در بازی قبلی داشتیم تا زمانی که فوتبال بازی می کردیم. ولی در اواخر بازی که به سمت توپ های بلند رفتیم فرصت هایمان کم شد. ما به دنبال فوتبال خوب هستیم و الان دنبال بازیکنانی هستیم که بتوانند گل بزنند و پیروز شویم.

دیدگاه‌ها