کد خبر : 1476073 | 03 آذر 1396 ساعت 15:30 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

نفت تهران در مسیر ناکامی؛

پدیده 3 - نفت تهران 1؛ کسب پیروزی پس از پنج هفته

تیم فوتبال پدیده با پیروزی 3 بر 1 مقابل نفت تهران پس از 5 هفته به موفقیت دست یافت.

پدیده 3 - نفت تهران 1؛ کسب پیروزی پس از پنج هفته

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان محمدرضا مهاجری پس از چند هفته نتایج نامناسب در هفته سیزدهم با توجه به تساوی ارزشمندی که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی کسب کرده بودند، به دنبال کسب پیروزی مقابل تیم نه چندان منسجم نفت تهران بودند و موفق شدند با ارائه یک بازی قابل قبول با نتیجه 3 بر 1 حریف خود را از پیش رو بردارند و با 21 امتیاز جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشند. در سوی مقابل تیم نفت تهران که پس از حذف آسیا شرایط مناسبی ندارد، هفتمین باخت فصل را نیز تجربه کرد تا در روزهای آتی شرایط سخت تری پیش رو داشته باشد.


هفته سیزدهم لیگ هفدهم، دوشنبه 03/09/96، ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: رضا مهدوی               کمک ها: امیررضا آشورماهانی، احد سلطانی

اخطار: جلالی راد(40)،عبداله حسینی(45) و محمدرضا خلعتبری (53) از پدیده و محسن بنگر (54) از نفت تهران


پدیده مشهد:

سعید جلالی‌راد، عبدالله حسینی، رضا ناصحی، مرتضی منصوری، علی نعمتی، محمد اسماعیل نظری، سینا زامهران، مهدی مهدی‌خانی(55 حسین مهربان)، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری ( 84 میلاد کمندانی ) و محمد قاضی
سرمربی: رضا مهاجری


نفت تهران:

میلاد فراهانی، احمد آل نعمه، محسن بنگر، سینا خادم پور، علیرضا عزت کرامت، سامان آقازمانی، امیرحسین فشنگچی، مجتبی حق‌دوست، فرشاد هاشمی، عیسی آل کثیر، امین منوچهری
سرمربی: حمید درخشان

 

شرح بازی:

 

در 20 دقیقه ابتدایی نیمه اول نفت تهران نمایش خوبی در ورزشگاه ثامن ارائه داد ولی در ادامه شاگردان مهاجری بازی خود را به حریف دیکته کردند و نمایش بهتری داشتند و در همین دقایق هم موفق شدند گل اول بازی را به ثمر برسانند و نیمه اول را با همین نتیجه تمام کنند. در نیمه دوم باز هم تیم پدیده نمایش بهتری داشت و موقعیت هایی نیز برای گلزنی ایجاد کرد که در نهایت روی یک کار تاکتیکی و ارسال توپ به فضاهای خالی محوطه جریمه و پشت مدافعان حریف موفق شد گل دوم و سوم را نیز به ثمر برساند. البته پس از اینکه شاگردان حمید درخشان گل دوم بازی را دریافت کردند موقعیت هایی برای گلزنی و جبران گل خورده داشتند که در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند و در دقایق پایانی هم اشتباه مدافع پدیده می توانست حساب کار را به تساوی بکشد ولی جلالی توپ را دفع کرد و در برگشت پدیده گل سوم را زد تا در دیداری که برتری ملموسی بر حریفش داشت، پس از 5 هفته سه امتیاز ارزشمند بگیرد.

 

شرح گل‌ها:


پدیده 1 نفت 0(دقیقه 35، امین قاسمی نژاد): در این دقیقه یک ضربه ایستگاهی نصیب پدیده شد و مهاجم این تیم پشت این ضربه ایستاد. شوت محکم قاسمی نژاد به سوی دروازه نفتی ها با برخورد به یکی از بازیکنان حریف تغییر مسیر داد و درون دروازه جا گرفت.

پدیده 2 نفت 0(دقیقه 50، محمدمهدی مهدی‌خانی): ارسال زیبای بازیکنان پدیده به مهدی خانی رسید و او نیز زودتر از دروازه بان نفت به توپ رسید و با ضربه ای دیدنی و دقیق دروازه نفتی ها را برای دومین بار باز کرد.

2-1 ( نفت تهران): در دقیقه 89 ارسال محمد فشنگچی به دهانه دروازه با پرواز جلالی و مشت توپ همراه شد ولی توپ که ارتفاع زیادی نداشت به بازیکنان پرتعدادی که داخل محوطه جریمه بودند برخورد کرد و در برگشت شوت بیک زاده پس از برخورد با محسن بنگر به گل اول نفتی ها تبدیل شد.

3-1 (پدیده): در دقیقه 90 پاس بلند نظری برای حسین مهربان که بازیکنی سرعتی به شمار می رود این بازیکن را در موقعیت مناسبی قرار داد. مهربان پس از عبور از عزتی مدافع نفت با یک ضربه بغل پا که از زاویه بسته زده شد، موفق شد گل سوم بازی را به ثمر برساند و خیال مهاجری را بابت کسب هر سه امتیاز بازی راحت کند.

 

بهترین بازیکن:

 

محمد امین قاسمی نژاد هافبک نفوذی تیم پدیده در این دیدار نمایش خوبی داشت؛ این بازیکن علاوه بر به ثمر رساندن گل اول بازی در نیمه دوم خود نیز با پاس های دقیق و خلاقانه هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار می داد و در یکی از همین صحنه ها فقط دیرک دروازه بود که مانع از باز نشدن دروازه نفت شد.

 

دقایق حساس:


دقیقه 16: در حالی که نفتی ها می توانستند در این دقیقه به گل اول بازی دست پیدا کنند خادم پور با بی دقتی ضربه سر خود را به سمت دروازه پدیده زد که این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: حمله سریع نفتی ها باعث شد تا دروازه تیم میزبان دو بار مورد تهدید قرار بگیرد هر دو بار توسط جلالی راد دفع شد و این دروازه بان با دو سیو دیدنی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 42 : یک ضربه سر دیگر از سوی نفتی ها دروازه تیم میزبان را تهدید کرد اما این توپ نیز با واکنش جلالی راهی کرنر شد.

دقیقه 60: اشتباه احد آل نعمه در پاس به عقب به میلاد فراهانی دو بازیکن تیم پدیده را در موقعیت بسیار مناسبی قرار داد که در نهایت گلر نفت به خوبی واکنش داد و  این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 61: بلافاصله بعد از حمله تیم پدیده اشتباه جلالی گلر تیم میزبان می توانست اینبار نفتی ها را به گل برساند که به موقع واکنش نشان داد و روی خط دروازه توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 78: شوت بی دقت عیسی آل کثیر از پشت محوطه جریمه با فاصله دو متری راهی اوت شد.

دقیقه 80: موقعیت تک به تک و  عالی حسین مهربان که روی پاس زیبای محمد امین قاسمی نژاد به دست آمد، پس از دریبل گلر نفت و برخورد توپ به دیرک دروازه از دست رفت. در این صحنه خلعتبری به شدت نسبت به بازیکن جوان تیمش معترض بود.

دقیقه 83: شوت محمد قاضی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافعین نفت تهران به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 85: ضربه سنگین زامهران با فاصله زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

اتفاق ویژه:


پدیده که در ابتدای فصل شروعی خوب و خیره کننده داشت، در 5 هفته اخیر دچار افت شده بود  و نمی توانست نتیجه های مناسبی بگیرد و کم کم در حال فاصله گرفتن از تیم های بالایی جدول رده بندی بود. آنها امروز پس از 5 هفته موفق به کسب پیروزی شدند تا در هفته ای که پرسپولیس و پارس جنوبی جم در مقابل هم قرار می گیرند، کمی خود را به این تیم ها نزدیک کنند.
همچنین انتقال بازی از ورزشگاه امام رضا به ثامن را نیز می توان یکی از اتفاقات ویژه این دیدار دانست. این دیدار تا چند روز قبل قرار بود در ورزشگاه امام رضا برگزار شود ولی به یکباره و به دلیل همزمانی برنامه های فرهنگی با این مسابقه دیدار تیم پدیده به ثامن انتقال داده شد.

 

در حاشیه:

 

* در ابتدای بازی منصوری و قاضی به سمت نیمکت نفت تهران رفتند.
* آمبولانس دقیقه ۳ تازه وارد استادیوم شد.
* پس از ناامیدی از درست شدن اسکوربرد ورزشگاه ثامن‌الائمه، یک عدد اسکوربرد روی کار بر روی سکوها تعبیه شده بود.

* خداداد عزیزی  از جایگاه ویژه نظاره‌‌گر بازی است.

* اعتراضات شدید جلالی گلر پدیده به داور مسابقه که معتقد بود پای بازیکن نفت به صورت او برخورد کرده با کارت زرد داور همراه شد.

* پس از بحثی که بین خلعتبری و عبدالله حسینی پیش آمد داور مسابقه به حسینی کارت زرد نشان داد. مهاجری از دیدن این صحنه به شدت برآشفته شد و به سمت مربیان و کادر سرپرستی تیم اعتراض کرد.

* بارش شدید باران در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد باعث شده تا تماشاگران ایستاده بازی را دنبال کنند.

* بارش شدید باران باعث شد تا اسکوربورد ورزشگاه ثامن‌الائمه در دقیقه ۶۶ نیم سوز شده و بلافاصله خاموش شود.

* در دقیقه 68 ارسال هاشم بیک زاده با ضربه سر بنگر با تور دروازه آشنا شد ولی پیش از آن کمک دوم داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

* عبدالله حسینی مدافع تیم پدیده در صحنه گل آفساید بنگر برخورد شدیدی از ناحیه سر با جلالی گلر تیم خودی داشت که به دلیل شدت آسیب دیدگی به بیرون از زمین منتقل شد.

* محمدرضا خلعتبری مهاجم تیم پدیده در هنگام تعویض ترجیح داد که از سمت دیگری از زمین خارج شود. خلعتبری با این رفتار به تعویضش اعتراض داشت. البته عصبانیت بازیکن ریزنقش پدیده چند دقیقه قبل و وقتی مهربان به او پاس نداده بود، شروع شد.

* داور 5 دقیقه وقت اضافه برای این دیدار در نظر گرفته است.

* اعتراض مجتبی سرآسیایی سرپرست پدیده به تاخیر داور چهارم در انجام تعویض باعث شد تا کمک داور در حرکتی عجیب داور را خواسته و وی را به روی سکوها بفرستد.

*عبدالله حسینی که بر روی فشار مهاجمین نفت سرش با جلالی دروازه‌بان پدیده برخورد کرده بود پس از چند دقیقه با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت.

دیدگاه‌ها