کد خبر : 1476077 | 03 آذر 1396 ساعت 12:59 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

خدابخشی حذف شد، سهمیه صفری قطعی

نماینده وزن 67- کیلوگرم با صعود به دیدار نهایی جواز حضور در مسابقات گرند اسلم را کسب کرد.

خدابخشی حذف شد، سهمیه صفری قطعی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم،  نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر "ووشی" چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نایب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.



بر همین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌های انتخابی برای تعیین 3 سهمیه باقی‌مانده (در هر 4 وزن) این رویداد از روز گذشته (پنجشنبه) در سالن «تای هو» شهر "ووشی" چین آغاز و امروز (جمعه) به پایان می رسد.



در دومین و آخرین روز مبارزات 57- و 67- کیلوگرم زنان و 58- و 80- کیلوگرم مردان پیگیری خواهد شد که پریسا جوادی و سودابه پورصادقی در وزن 57- کیلوگرم و مبینا بابالو و زهرا شیدایی در وزن 67- کیلوگرم در گروه زنان و حمیدرضا هادیان، هادی تیران ولی پور و ابراهیم صفری در وزن 58- کیلوگرم و مهدی خدابخشی، عرفان ناظمی و بهزاد ایلخانی در وزن 80- کیلوگرم در گروه مردان به عنوان نمایندگان ایران بر روی شیاپ‌چانگ رفتند. 

 

در وزن 67- کیلوگرم، ابراهیم صفری در مرحله یک چهارم نهایی با برتری 25 بر 11 مقابل نماینده چین به مرحله نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله مقابل نماینده دیگری از کشور میزبان با نتیجه 29 بر 11 پیروز شد تا ضمن حضور در دیدار نهایی، سهمیه حضور در مسابقات گرند اسلم را کسب کند. 

 

همچنین در وزن 80- کیلوگرم، مهدی خدابخشی تنها نماینده باقی مانده ایران در جدول مسابقات با شکست 10 بر 11 مقابل ریچارد اردمان از نروژ در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور مسابقات کنار رفت. 

 

پیش از خدابخشی، پریسا جوادی، سودابه پورصادقی، مبینا بابالو، زهرا شیدایی، حمیدرضا هادیان، هادی تیران ولی‌پور، عرفان ناظمی و ایلیا ایلخانی نیز با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند. 

دیدگاه‌ها