کد خبر : 1476373 | 04 آذر 1396 ساعت 16:17 | 31.3K بازدید | 0 دیدگاه

اولین شکست مشکی‌پوشان تحت نام جدید؛

سایپا 1 مشکی‌پوشان 0؛ سه امتیاز با چنگ و دندان

تیم فوتبال سایپا در دیداری که 4 اخراجی برای این تیم و یک اخراجی برای تیم سایپا به همراه داشت، موفق شد با گل دقیقه 10 عباس زاده به دومین پیروزی متوالی دست یابد.

سایپا 1 مشکی‌پوشان 0؛ سه امتیاز با چنگ و دندان

به گزارش "ورزش سه"، سایپا در شرایطی پا به این میدان گذاشته بود که پس از چند هفته نتایج نامطلوب به دنبال کسب دومین پیروزی پیاپی بود و اگرچه خیلی سخت؛ ولی توانست به این مهم دست یابد. سایپا با تک گل محمد عباس زاده در دیداری جنجالی که علی دایی به شدت به تصمیمات داوری و رفتار او معترض بود، موفق به شکست تیم مشکی پوشان در شرایطی شد که 5 مربی و بازیکن از دو تیم اخراج شدند. سایپا با این پیروزی 20 امتیازی شد  و به رتبه ی ششم جدول رده بندی دست یافت و تیم مشکی پوشان هم همچنان با 7 امتیاز در رتبه انتهایی جدول قرار دارد. البته باید منتظر  باشیم و ببینیم کمیته انضباطی چه تصمیمی در مورد اخراجی های این دیدار و به خصوص علی دایی خواهد گرفت که  دقایق پایانی بازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود.

 

سایپـا تهران- سیاه جامگان/ ساعت ۱۵:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین
داوران: رضا کرمانشاهی – تورج عیوض محمدی – ایوب غلامزاده – کمیل غلامی – ناظر : علیرضا کهوری


ترکیب سایپا:


حامد فلاح‌زاده، روزبه شاه‌علیدوست، آرش رضاوند، مهدی ترابی، علی قلی زاده، رضا اسدی، طاها شریعتی، حامد شیری، امید خالدی، محمد سلیمانی، محمد عباس زاده (68 رضا جعفری).
سرمربی: علی دایی

 

1255815


ترکیب مشکی پوشان:


کرمی- صالحی، محسن آقایی، رضا شربتی، عسگری، محمد خرسندنیا، احمدی، حسین بادامکی ( 78 میرهانی هاشمی)، کیوان امرایی، روح الله سیف الهی ( 65 سبحان خاقانی)، یوسف سیف پناهی.
سرمربی: علیرضا مرزبان

 

1255817

 

کارت زرد


محمد سلیمانی(  18 ) و( 34)  محمدعباس زاده ( 49)حامد شیری( 53 )سایپا

 

رضا شربتی( 38 ) امیرحسین صالحی (58) امیر محمدپناهی( 76 )مشکی پوشان

 

کارت قرمز

 

محمدرضا سلیمانی ( 34 ) علی قلی زاده (85) از سایپا

 

کیوان امرایی(85) از مشکی پوشان

 

1255859

 

شرح بازی


نارنجی پوشان در این دیدار بازی را با تغییراتی که علی دایی ایجاد کرده بود، خوب شروع کردند و نمایش بهتری هم نسبت به حریف خود داشتند. شاگردان علی دایی که در این دیدار در تمامی صحنه ها برتری عددی نسبت به حریف خود داشتند، موفق شدند در دقیقه 10 به گل هم برسند تا در ادامه با آرامش خاطر بیشتری به کار ادامه دهند. در دقیقه 34 با اخراج محمد سلیمانی شاید انتظار بر این بود که سیاه جامگان نمایش بهتری در نیمه ای داشته باشد که جریان باد به سود آنها بود؛ ولی اگر بازیکنان سایپا دقت بیشتری داشتند، می توانستند گل دوم را هم در ضدحملات خطرناکی که داشتند به ثمر برسانند.

 

در نیمه دوم با بازی خوب سیاه جامگان آغاز شد و آنها سعی داشتند از برتری عددی خود استفاده کنند. البته شاگردان مرزبان در مالکیت تیم شرایط خوبی رقم زده بودند؛ ولی نمی توانستند ایجاد موقعیت گلزنی کنند و پس از مدتی به بازی احساسی و مستقیم روی آوردند. اما در مقابل شاگردان علی دایی هم بسیار هوشمندانه عمل کردند و علیرغم یک بازیکن کمتر حداقل 5،6 بار با گلر سیاه جامگان تک به تک شدند؛ ولی در گلزنی ناکام بودند.  در نیمه دوم بازی خیلی فیزیکی و درگیرانه بود و هرچه به دقایق پایانی رسیدیم کیفیت فنی بازی پایین آمد و در نهایت 4 اخراجی در دقایق پایانی تنها دستاورد نیمه دوم بود و احتمالا باید منتظر واکنش های مربیان دو تیم و البته کمیته انضباطی در مورد حواشی لحظه های پایانی این دیدار باشیم.

 

شرح گل


1-0 (سایپا): تیم فوتبال سایپا روی یک ضربه ایستگاهی از کناره های زمین با ضربه سر محمد عباس زاده به گل اول بازی دست یافت. در این صحنه گلر تیم مشکی پوشان می توانست عکس العمل بهتری داشته باشد.

 

1255818

 

 

بهترین بازیکن


مهدی ترابی باز هم در این دیدار ستاره تیمش بود و نقش زیادی در این پیروزی داشت. البته علی قلی زاده وینگر سرعتی سایپا نیز علیرغم اخراج توانست عملکرد خوبی داشته باشد تا به همراه ترابی دو بازیکنی باشند که نام آنها به عنوان بازیکنان شاخص زمین برده شود.

 

اتفاق ویژه


این دیدار جنجالی در دقیقه 34 اولین اخراجی خود را تجربه کرد. با دو کارتی که محمد سلیمانی در نیمه اول دریافت کرد. دو اخراجی همزمان در دقایق پایانی نیمه دوم کافی بود تا در ادامه غلامپور و دایی هم  با ادامه اعتراضات به جمع اخراجی ها اضافه شوند و این بازی عجیب که از لحاظ فنی چیز خاصی نداشت با 5 اخراجی خاتمه یابد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 14: حرکت خوب مهدی ترابی در یک ضدحمله با پاس خوبی همراه شد؛ ولی گلر تیم مشکی پوشان به واکنش مناسبی داشت و این موقعیت برای سایپا از دست رفت.

دقیقه 24: ارسال بیرون پای مهدی ترابی از سمت راست با ضربه قلی زاده به بیرون رفت.

دقیقه 31: مهدی ترابی باز هم در متن یکی از حملات تیمی سایپا بود. پاس عمقی مهدی ترابی در این صحنه به عباس زاده رسید؛ ولی این بازیکن توپ را با بغل پا به بیرون زد، تا فریادهای علی دایی را به همراه داشته باشد.

دقیقه 37: محمد مهدی عسگری از مشکی پوشان پشت محوطه جریمه صاحبت موقعیت شوتزنی شد و با شلیک محکمی که داشت دروازه سایپا را به خطر انداخت.
دقیقه 40: باز هم پاس عمقی مهدی ترابی اینبار قلی زاده را در موقعیت تک به تک با گلر مشکی پوشان قرار داد؛ ولی ضربه این بازیکن با واکنش کرمی گلر جوان مشکی پوشان راهی اوت شد.

دقیقه 46: حرکت در عرض علی قلی زاده و شوت با پای چپ این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 48: طی دو دقیقه قلی زاده دو موقعیت تک به تک را از دست داد تا باز هم واکنش علی دایی را به همراه داشته باشد.

دقیقه 50: ارسال بازیکنان مشکی پوشان به محوطه جریمه در شلوغی می توانست موقعیت خوبی را برای این تیم رقم بزند که این اتفاق رخ نداد.

دقیقه 72: ارسال بازیکنان مشکی پوش از سمت چپ با ضربه آکروباتیک سیف پناهی همراه شد؛ ولی توپ راهی به چارچوب دروازه پیدا نکرد.

 

1255816

 

حاشیه:


* علی دایی در ابتدای بازی به جایگاه استقرار هواداران مشهدی اعتراض داشت.
* طاها شریعتی که  در بین سه نامزد بهترین بازیکن جوان آسیا قرار دارد، باز هم از ابتدا در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته است.
* محمدرضا اخباری در این دیدار از روی نیمکت کار را آغاز کرده است.
* حدود 100 هوادار در هوای سرد ورزشگاه دستگردی حضور دارند که تقریبا 50 هوادار نارنجی پوش و 50 هوادار مشکی پوش هستند.
* باد تندی در ورزشگاه جریان دارد که دیدار دو تیم را تحت تاثیر قرار داده است.

* نیمه اول جهت به نفع مشکی پوشان است؛ ولی هنوز نتوانسته اند از این برتری خود استفاده کنند و روی دروازه حریف خطرساز شوند.

* علی دایی پس از اخراج سلیمانی به شدت نسبت به تصمیمات داوری اعتراض داشت.
* علی دایی همچنان به تصمیمات داوری معترض است؛ ولی داور مسابقه به اعتراضات او اعتنایی نمی کند.

* محمد عباس زاده پس از سوت داور مسابقه به نشانه آفساید گلر حریف را دریبل زد و توپ را به تور دروازه زد که این حرکت او با یک کارت زرد روبرو شد.

* جالب اینکه در لیست آماده شده از سوی مسئولین ورزشگاه پاس قوامین هنوز نام سیاه جامگان در مورد نماینده مشهد به کار برده می شود که چند روز پیش به نام "مشکی پوشان" تغییر نام پیدا کرده است.

* کیفیت چمن ورزشگاه پاس قوامین اصلا مناسب نیست و بازی دو تیم تحت تاثیر کیفیت بد چمن قرار گرفته است.
* در دقیقه 85 دو بازیکن تیم مشکی پوشان و سایپا به دلیل درگیری از زمین مسابقه اخراج شدند.

* علی قلی زاده بازیکن اخراجی سایپا در ورودی تونل منتظر کیوان امرایی بود. زمانی که امرایی به او رسید درگیری این دو اینبار بیرون از زمین آغاز شد و باعث اضافه شدن نیمکت نشینان دو تیم به درگیری شد.
* رضا عنایتی با دخالت به موقع شرایط را تا حدودی بهبود بخشید.
* بهزاد غلامپور هم پس از هجوم بردن به سمت نیمکت سیاه جامگان و برخورد با رضا عنایتی از حضور در کنار زمین منع شد تا چهارمین اخراجی این دیدار لقب بگیرد.

* اعتراض های دایی بالاخره کار دست او داد و داور مسابقه او را از نیمکت تیمش اخراج کرد؛ ولی دایی به هیچ وجه زیر بار این تصمیم نمی رود و دخالت نیروی انتظامی هم همچنان بی فایده است.

دیدگاه‌ها