کد خبر : 1476375 | 04 آذر 1396 ساعت 16:30 | 38.4K بازدید | 0 دیدگاه

دیداری که به جنجال کشیده شد؛

ذوب‌آهن 0- فولاد 1 ؛ خوشبختی فولاد با مرد باهوش

فولاد در ادامه نتایج درخشانش موفق شد با تک گل علی‌اصغر عاشوری به برد ارزشمندی مقابل شاگردان قلعه‌نویی دست پیدا کند.

ذوب‌آهن 0- فولاد 1 ؛ خوشبختی فولاد با مرد باهوش

 

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن بعد از پنج هفته ناکامی در کسب پیروزی، هفته قبل موفق شد در لحظات پایانی سپیدرود را در رشت شکست دهد و شرایط بهتری پیدا کند؛ اما آنها امروز نتوانستند کاری از پیش ببرند و دروازه فولاد را باز کنند تا شاگردان پورموسوی با نتیجه یک بر صفر به سه امتیاز ارزشمند در اصفهان برسند؛ فولاد بعد از دو برد و چهار تساوی و به ویژه ثبت نخستین باخت پارس جنوبی در دیدار گذشته‌اش، این بار هم توانست کار بزرگی در اصفهان انجام دهد و در مسابقه‌ای جنجالی، با تیزهوشی عاشوری در گل کردن ریباند پنالتی در دقیقه 85 به برد دست یابد و با 23 امتیاز به رده چهارم جدول صعود کند.


هفته سیزدهم لیگ برتر؛ ساعت: 15؛ تاریخ: 96/09/04
استادیوم: نقش جهان اصفهان / تماشاگر: 200 نفر
داور: وحید کاظمی؛ کمک‌ها: هادی طوسی، فرهاد مروجی و جواد رحیم‌زاده/ ناظر: سعید بطحایی.

 

 

ذوب‌آهن اصفهان:


رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گئورگ ولسیانی، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، حمید بوحمدان(86- وحید محمدزاده)، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان(71- ربیع عطایا)، اسماعیل شریفات(46- مهدی مهدی‌پور)، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی سوارز.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 


فولاد خوزستان:


حامد لک، عبدالله کرمی، ایوب والی، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، ایمان مبعلی، سینا مریدی، عبدالله ناصری(69- امیر زلیکانی)، علی‌اصغر عاشوری(6+90- احسان مرادیان)، فرشاد جانفزا و رحیم زهیوی(2+90- میلاد بدرقه)
سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

 

اخطار:


حامد لک(89 و 4+90) ایوب والی(2+90) از فولاد

وحید محمدزاده(1+90 و 4+90) از ذوب‌آهن
 

 

اخراج:


وحید محمدزاده(4+90) از ذوب‌آهن
حامد لک(4+90) از فولاد

 

 

شرح گل:


ذوب‌آهن 0 - فولاد خوزستان 1 (دقیقه 85: علی‌اصغر عاشوری): زهیوی بهترین فرصت را داشت تا از روی نقطه پنالتی گلزنی کند؛ ولی ضربه زمینی او به سمت راست دروازه را مظاهری مهار کرد؛ ولی در ریباند عاشوری از فرصت بهره برد و گل اول فولاد را به ثمر رساند.

 

شرح بازی

 

فولاد در لحظات ابتدایی مسابقه نمایش بهتری ارائه داد و با سه حمله پیاپی دروازه ذوب‌آهن را با شوت‌های متوالی تهدید کرد؛ در ادامه شاگردان قلعه‌نویی که بیشتر در زمین خودی توپ را به گردش در می‌آوردند به دنبال حمله از جناح چپ زمین و پاس‌های بلند پشت مدافعان بودند که این تاکتیک راهگشای کارشان برای گلزنی نبود و عملکرد حامد لک و خط دفاعی فولاد موجب شد به گل نرسند؛ فولادی‌ها نیز روی ارسال از جناح راست زمین فرصت‌هایی به دست آوردند که هیچ یک تبدیل به گل نشد.


در نیمه دوم ذوب‌آهن بیشتر برنامه خود را روی شوت‌های از راه دور گذاشته بود و حتی از ضربات آزاد هم به شکل مستقیم بهره می‌برد تا دروازه لک را تهدید کند؛ ولی باز هم آنها نتوانستند گلی به ثمر رسانند؛ کم‌دقتی بوحمدان هم روی یک صحنه موجب شد ذوبی‌ها به گل نرسند و سه تعویض هجومی آنها نیز راه به جایی نبرد؛ اما در سمت مقابل فولاد که بیشتر روی ضد حملات برنامه داشت و کرنرهای زیادی هم به دست آورد، روی ریباند پنالتی و گلزنی علی‌اصغر عاشوری در دقیقه 85 گل برتری را زد و توانست به برد ارزشمندی دست پیدا کند.

 

بهترین بازیکن


علی‌اصغر عاشوری که دو بار با شوت دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرده بود در نهایت با تیزهوشی ریباند پنالتی رحیم زهیوی را در دقیقه 85 تبدیل به گل کرد تا سه امتیاز ارزشمند برای فولاد به ارمغان بیاورد.
فرزاد جعفری، مدافع راست فولاد هم از دیگر بازیکنان خوب این بازی بود.


اتفاق ویژه


در آخرین ثانیه‌های مسابقه حامد لک ضربه آزاد ارسالی مهدی‌پور را جمع کرد و درازکش روی زمین بود که محمدزاده، بازیکن تعویضی ذوب توپ را از دست او درآورد و جلوتر انداخت که همین صحنه با واکنش گلر فولاد مواجه شد و مجادله لفظی آنها کارت زرد دوم را برای هر دو به همراه داشت.

 


لحظات حساس:

 

دقیقه 9: در حالی که ضربه جانفزا از مظاهری عبور کرده بود و توپ به سمت دروازه ذوب‌آهن می‌رفت؛ اما نژادمهدی سراسیمه توپ را به میانه زمین فرستاد.
دقیقه 11: مبعلی بعد از یک دریبل و یک- دو با جانفزا شوت‌زنی کرد؛ ولی ضربه او قدرت لازم را نداشت و تبدیل به گل نشد.
دقیقه 12: شوت محکم زهیوی از سمت راست محوطه جریمه را مظاهری دفع کرد.

دقیقه 19: حامد لک شوت روی پای شریفات بعد از پاس در عمق ولیسانی پشت مدافعان فولاد را در اختیار گرفت.

دقیقه 24: شوت ایمان مبعلی از پشت محوطه جریمه را مظاهری در اختیار گرفت.
دقیقه 24: پهلوان بعد از دو بار سر توپ زدن به حمام پاس داد؛ اما ارسال دقیق او از جناح راست زمین را لک بالاتر از مهاجمان ذوب جمع کرد.

دقیقه 29: نزدیک بود شوت پشت محوطه تبریزی بعد از برخورد به کرمی یک گل برای ذوب به همراه داشته باشد که با خوش‌شانسی فولادی‌ها توپ به کرنر رفت.
دقیقه 30: شوت اسماعیلی‌فر از سمت چپ محوطه جریمه را مریدی با پا تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 35: ارسال خطرناک جعفری از سمت راست زمین را اسماعیلی‌فر با ضربه سر دور کرد.
دقیقه 42: ناصری با سانتر توپ به تیرک اول ذوب موقعیت خوبی برای زهیوی فراهم کرد که ضربه سر او راهی اوت شد.

دقیقه 1+45: حامد لک به خوبی از زیر طاق دروازه توپ را بیرون کشید و شوت محکم کی‌روش استنلی از روی ضربه آزاد راه دور را به کرنر فرستاد.
دقیقه 1+45: ارسال اسماعیلی‌فر از روی کرنر و ضربه سر حمام از تیرک اول به اوت رفت.

دقیقه 59: شوت روی پای مهدی‌پور از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 67: برگشت کرنر مبعلی را عبدالله کرمی قصد داشت با ضربه قیچی برگردان تبدیل به گل کند که دفع ناقص اسماعیلی‌فر یک کرنر دیگر برای فولاد رقم زد.
دقیقه 68: مریدی با جای گذاشتن دو مدافع ذوب‌آهن وارد محوطه جریمه شد که شوت او را ولیسانی راهی کرنر کرد.

دقیقه 72: حامد لک به خوبی ضربه سر چکشی کی‌روش استنلی روی ارسال حمام را جمع کرد.
دقیقه 72: بوحمدان قصد داشت با شوت از میانه زمین دروازه فولاد را باز کند که ضربه او بی‌حاصل راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 74: ارسال مبعلی از روی کرنر را مدافعان ذوب‌آهن سراسیمه مجددا تبدیل به کرنر کردند.

دقیقه 76: بوحمدان بهترین فرصت را داشت تا بعد از جای گذاشتن دو بازیکن فولاد گلزنی کند؛ ولی ضربه او در محوطه جریمه به بیرون رفت.

دقیقه 84: حمام با پشت پا زدن به جانفزا در محوطه جریمه ذوب‌آهن با دید عالی کاظمی، داور مسابقه موجب شد یک پنالتی به سود فولاد اعلام شود.
دقیقه 4+90: ارسال مهدی‌پور را حامد لک در اختیار گرفت؛ ولی در حالی که روی زمین بود محمدزاده توپ را از دستان او برداشت و به جلو انداخت تا بازی به گردش در بیاید که این اتفاق موجب درگیری دو بازیکن شد و در نهایت کارت زرد دوم هر دو نفر را به همراه داشت.

 

در حاشیه:


* حامد لک، دروازه‌بان ملی‌پوش فولاد که به دلیل شکستگی بینی در دو بازی اخیرشان حضور نداشت به ترکیب تیمش بازگشته است.
* محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن تنها بازیکن محروم این مسابقه است.

* وحید محمدزاده، مهدی مهدی‌پور، مهدی رجب‌زاده و ربیع عطایا نیمکت‌نشینان سرشناس ذوب‌آهن هستند و عبدالله‌زاده نیز از فولاد در جمع نفرات ذخیره دیده می‌شود.
 

دیدگاه‌ها