کد خبر : 1476644 | 05 آذر 1396 ساعت 11:21 | 31.7K بازدید | 0 دیدگاه

خط دفاع نقطه قوت استقلال می‌شود؛

شفر در تدارک ساخت دیوار برلین

خط دفاعی آبی های تهرانی با حضور شفر و تزریق ثبات به این تیم نقطه قوت آبی ها شده است.

به گزارش "ورزش سه"، اولین دیداری که استقلال با حضور شفر در ایران به میدان رفت، تقابل با تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی بود. دیداری که استقلالی ها موفق شدند در آن دروازه خود را بسته نگه دارند و عملکرد بسیار خوب سازمان دفاعی استقلال در آن دیدار باعث شد تا بسیاری پیشرفت در سازمان دفاعی را به عنوان اولین نشانه حضور شفر تلقی کنند.


شفر در 6 دیداری که در راس کادرفنی استقلال حضور داشته، به استثنا دیدار با سیاه جامگان همواره از خط دفاعی جوان خود با حضور مجید حسینی و روزبه چشمی استفاده می کند و همین ثبات در خط دفاعی باعث شده تا استقلال به هماهنگی قابل توجهی در خط دفاعی دست پیدا کند. آبی های تهرانی در 5 دیدار لیگ برتر با حضور شفر، تنها یک گل از روی نقطه پنالتی برابر پرسپولیس دریافت کردند و موفق شدند تا به امروز دروازه خود در دیگر دیدارها بسته نگه دارند.

 

1256099


بررسی معدود موقعیت هایی که بازیکنان استقلال در دیدارهای گذشته در اختیار بازیکنان حریف گذاشتند نشان می دهد که تجربه کم چشمی و حسینی بیش از هر عامل دیگری در این میان نقش داشته است و این موضوع مطمئنا با ادامه حضور این دو بازیکن در ترکیب استقلال به حداقل خواهد رسید. به ویژه آنکه چشمی با 12 حضور در ترکیب استقلال و حسینی نیز با 10 حضور هر دو با ثبات ترین بازیکنان این فصل استقلال هستند و کارلوس کی روش نیز با دعوت از این دو بازیکن نشان داده که هر دو مدافع جوان استقلال در مسیر درستی گام بر می دارند.


خط دفاعی قدرتمند طی دو فصل گذشته از عوامل اصلی قهرمانی استقلال خوزستان و پرسپولیس بود و حالا این موضوع می تواند استقلالی ها را به آینده ای درخشان امیدوار کند. استقلال با گذشت 13 بازی از لیگ برتر با 9 گل خورده بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع برتر لیگ محسوب می شود و شرایط امیدوار کننده ای برای این تیم رقم زده است.

 

1256100


با توجه به شرایط سنی مناسب چشمی و مجید حسینی در مرکز خط دفاعی، تغییر شرح وظایف دو هافبک دفاعی آبی ها و البته آمادگی قابل قبول دو بازیکن استقلال که در دو سمت دفاع به میدان می روند باعث شده تا خط دفاعی آبی ها رفته رفته تبدیل به نقطه قوت این تیم می شود و وینفرد شفر می تواند با ادامه این روند دیواری مستحکم برابر دروازه استقلال بنا کند؛ دیواری که استقلال با تکیه بر آن بتواند با کسب بردهای حداقلی خیلی زود خود را به جمع تیم های بالانشین جدول برساند و کمک کند تا حسین حسینی با ثبت کلین شیت های متوالی اعتماد به نفس حضور در استقلال را پیدا کند.

دیدگاه‌ها