کد خبر : 1478080 | 11 آذر 1396 ساعت 11:15 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

ارجاع پرونده کشتی‌گیر ایرانی به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی

شکست عمدی کریمی برای ایران چه تبعاتی دارد؟

طبق اعلام فدراسیون کشتی پرونده شکست عمدی نماینده ایران در مسابقات جهانی زیر ۲۳ به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی ابلاغ شده است.

شکست عمدی کریمی برای ایران چه تبعاتی دارد؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گذشت چند روز از مسابقات جهانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان در کشور لهستان، هنوز هم ماجرای مبارزه علیرضا کریمی با حریف روسی خود داغ است. این مساله در چند روز اخیر در رسانه های داخلی بازتاب گسترده ای داشته و حالا به نظر می رسد بُعد بین المللی هم پیدا کرده است.


توجیه اعضای کادرفنی تیم ملی ایران برای این شکست علاوه بر روبرو نشدن با حریف اسراییلی، حذف نشدن کشتی گیر روسی بود. آنها معتقد بودند اگر کریمی به دور بعدی صعود می کرد و با نماینده رژیم صهیونیستی روبرو نمی شد؛ روس ها به خاطر حذف کشتی گیر کشورشان دردسرهای زیادی را برای ایران ایجاد می کردند.


حالا بعد از گذشت چند روز همین شکست عمدی هم مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفته است. علیرضا کریمی در مصاف با حریف روسی در شرایطی که ۳ بر ۲ جلو بود، در چند ثانیه کشتی را وا داد و ۱۴ بر ۳ شکست خورد تا با حریف اسراییلی روبرو نشود.


فدراسیون کشتی در این باره اطلاعیه ای صادر کرد:


«فدراسیون کشتی ایران در پی ارجاع پرونده علیرضا کریمی و کادر فنی تیم ملی امید ایران به "کمیته اخلاق و امور انضباطی"  "اتحادیه جهانی کشتی"، که ممکن است  تبعات مختلفی را برای کشتی ایران در پی داشته باشد، اعلام کرد:


این فدراسیون با تمام توان و با استفاده از ابزار های فنی و مدیریتی موجود از حقوق کشتی گیر، کادرفنی و کشتی ایران در کمیته مربوطه دفاع خواهد کرد.


همچنین موضوع مذکور به وزارت ورزش و جوانان و سایر سازمان های مسئول اعلام خواهد شد تا در خصوص مواضع فدراسیون ایران در قبال مسائل خارج از امور فنی، اعلام نظر کنند.»


همانطور که فدراسیون کشتی هم اعلام کرده ممکن است این ماجرا برای کشتی ایران تبعاتی داشته باشد. برخی از احتمال محرومیت ایران از میزبانی ها خبر دادند و برخی هم نظر دیگری دارند. باید دید رسول خادم که در هیات رییسه اتحادیه جهانی هم عضویت دارد، می تواند این خبر بزرگ را از سر کشتی ایران بگذراند یا خیر.

دیدگاه‌ها