کد خبر : 1478083 | 11 آذر 1396 ساعت 11:21 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

رویارویی سوپرستاره و هواداران ایرانی

ایران و رونالدو، 12 سال پس از دیدار در فرانکفورت

قرعه‌کشی رقابت های جام جهانی و به دنبال آن حریفان ایران در این رقابت ها مشخص شدند و در این میان یکی از حریفان را پیش از این نیز ملاقات کرده بودیم. اولین دیدار کریس رونالدو و پرتغالی ها 12 سال پیش اتفاق افتاد.

ایران و رونالدو، 12 سال پس از دیدار در فرانکفورت

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه شب گذشته قرعه کشی شد و حاصل آن برای ایران یک گروه سخت بود. گروهی که در آن ملی پوشان ما باید به سراغ تیم هایی همچون اسپانیا، پرتغال و مراکش بروند و جالب ترین نکته در این میان دیدار دوباره کریس رونالدو با ملی پوشان کشورمان است که از همین الان از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.


بیرون آمدن نام کریس رونالدو از گروه ایران کافی است تا هواداران فراوان وی در ایران دست از پا نشناسند که می شود یک بار دیگر روبروی یکی از بهترین فوتبالیست های دنیا(اگر نگوییم بهترین) قرار گرفت. کسانی که برای دیدن بازی به ورزشگاه خواهند رفت او را از نزدیک می بینند و آنهایی هم که به روسیه نمی رسند پای گیرنده های خود نبرد جذاب کریس را با همتاهای ایرانی‌اش به نظاره می نشینند. نظاره‌ای سرشار از رضایت، چرا که این بار پای بارسا، مسی و ... در میان نیست که در صورت ناکامی کریس، هواداران او غمگین شوند.

 

1257393


اما می رسیم به اولین نبرد، 12 سال از روزی که رونالدوی جوان برابر ملی پوشانی نظیر علی دایی، آندو، نکونام، کعبی، مهدوی کیا، کریمی و ...  قرار گرفت، می گذرد. این بار او با تجربه تر از همیشه و پس از جمع کردن کوله باری از افتخارات باز هم مقابل تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت. 12 سال پیش و در شهر فرانکفورت آلمان، رونالدو و دکو با هدایت فیل بزرگ پس از یک برتری شکننده مقابل آنگولا مقابل بازیکنان ایران قرار گرفتند. آنها در نیمه اول آن دیدار با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند تا در نیمه دوم همین دو سوپرستاره پرتغالی ها بتوانند کار را برای این تیم تمام کنند. دکو با شوتی دیدنی در دقیقه 68 و کریس رونالدو نیز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 80 موفق شدند دو بار دروازه ایران را باز کنند و با این حساب اولین مقابله بین کریس و ایران در روزهایی که خبری از صفحات اجتماعی(به این وسعت نبود) به سود بازیکن پرتغالی تمام شود.

 

1257392


در این میان به نکته جالبی که می توان پرداخت همگروهی یکی در میان رونالدو و مسی با تیم ملی ایران است. این دو فوتبالیست که در 10 سال اخیر بهترین عناوین دنیا را قبضه کرده اند و به رقابت شانه به شانه با یکدیگر می پردازند گویا برای همگروهی با ایران نیز با هم رقابت دارند. پس از آنکه هر کدام از آنها یک بار و آن هم در دقایق پایانی توانستند دروازه ایران را باز کنند این بار رونالدو پیش قدم شد تا برای دومین بار برابر ایران قرار بگیرد. مصافی که قطعا هواداران وی در ایران را سیراب خواهد کرد.

 

1257391

 

1257390


در نهایت می توان گفت این بار بسیار بیشتر از جام جهانی 2006 دیدار با اعجوبه دیدن دارد. اعجوبه ای که هواداران فراوانی اینجا دارد. هوادارانی دو آتشه که از همین الان به فکر این هستند تا در دیدار رونالدو و تیم ملی ایران طرف کدام را بگیرند. دیداری که البته با حواشی فراوانی نیز روبرو خواهد شد. اگر به روزهایی برگردیم که مسی پس از گلزنی به ایران در صفحه اجتماعی خود غافلگیر شد، ناممکن نیست اگر بگوییم که این بار ممکن است رونالدو با سیل حضور ایرانی ها در صفحه خود مواجه شود. 12 سال پس از دیدار در فرانکفورت این بار رونالدوی باتجربه و پرافتخار و البته خوش رفتار باید در شهر سارانسک روسیه برابر ایران قرار بگیرد؛ اما اصلا عجیب نیست این بار تیم منسجم ایران به او اجازه گلزنی حتی در دقایق پایانی را ندهند.

 

 

دیدگاه‌ها