کد خبر : 1478094 | 11 آذر 1396 ساعت 13:07 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرتغال فقط رونالدو نیست

برانکو: حق داریم درباره صعود رویاپردازی کنیم

پرسپولیس در روزی که شباهت زیادی به پرسپولیس شاداب و تهاجمی فصل قبل داشت، توانست ذوب آهن را با 4 گل مغلوب کرده و طلسم نبردن این تیم را بشکند.

برانکو: حق داریم درباره صعود رویاپردازی کنیم

به گزارش "ورزش سه" برانکو ایوانکوویچ در برابر تنها تیمی که پیروز نشده بود ذوب آهن بود؛ اما او عاقبت دیروز و در هفته چهاردهم توانست طلسم ذوب آهن را بشکند و هیچ تیمی در لیگ برتر نباشد که او مقابلش برنده نشده باشد. برانکو در حاشیه تمرین امروز در این رابطه گفت:« بله خیلی خوشحال هستم بابت این برد و از فرصت استفاده می کنم و از بازیکنانم به خاطر نمایشی که داشتند، تشکر می کنم، چرا که آن ها یک بازی با کیفیت در حد لیگ قهرمانان آسیا را نشان دادند. ما دیروز محکم، مسئولیت پذیر، با نظم تاکتیکی و خیلی منسجم بودیم و به همین خاطر خیلی راضی هستم. این من را بیشتر از شکستن طلسم ذوب آهن  خوشحال می کند. طبیعی است سه امتیاز با ارزش هم برای ما داشت. همچنین  تشکر می کنم از هوادارانمان که دیروز به ورزشگاه آمدند و شاهد این بازی خوب بودند.»


او افزود:«دیروز یکی از بازی های درخشان ما بود، گل های قشنگ و حرکات زیبا در بازی بود و ما باز هم فرصت گلزنی داشتیم. تیم خوبی بودیم و مقابل تیم خیلی خوبی بازی کردیم. ذوب آهن شاید نتیجه خوبی تا اینجا نگرفته؛ اما قطعا آن ها هم به نتیجه می رسند. ما می دانستیم بازی سختی مقابلمان خواهد بود و از این برد خوشحال هستیم.»


ذوب آهن چند موقعیت داشت؟


برانکو در پاسخ به این حرف قلعه نویی که گفته بود پرسپولیس کار خاصی نکرد و فقط چهار تا توپ آورد و گل زد گفت:« طبیعی است هر کسی به روش خودش بازی را می بیند؛ اما من اینجا یک چیزهایی را یادآوری می کنم. اولین شانس گل منشا دقیقه 5 بود که بازیکن حریف او را هول داد، یا شانس مسلمان که تک به تک شد و موقعیت از دست رفت. شانس دوباره منشا که تک به تک شد و همچنین موقعیت دیگری که منشا در دقیقه 90 با پاشنه با زد. همچنین موقعیت های دیگری هم بود که شاید یک پاس کم داشت.این حداقل چهار موقعیت بود که غیر از چهار گلی که زدیم به دست آوردیم.» او افزود:«  گلهایی که زدیم واقعا عالی بودند. هم گل اول، که منشا بسیار زیبا با پشت پا پاس داد، وحید هم عالی پاس داد به علیپور و علیپور هم زد. چکار کند باید گل نزند؟!!! خود حریف می داند که ما خیلی ضربه ایستگاهی کار می کنیم. گل کمال اتفاقی نبود و او خیلی از این گل ها زده است. گل سوم هم گل خیلی خوبی بود که وحید و علیپور و منشا باهم اجرا کردند و آن ها واقعا هیچ کاری نتوانستند بکنند و جلویشان را بگیرند. گل چهارم هم که محشر بود. فرشاد تنها روی تیر دو بود. این ها اتفاقی نبود، اینکه فرشاد آمد تو و گلش را هم زد....»


برانکو اما در پاسخ قلعه نویی گفت:« حالا من یک سوال می پرسم: ذوب آهن چقدر شانس گل داشت؟ آن ها شانس صددرصد گل نداشتند  و هنوز هم معلوم نیست آن پنالتی را چطور گرفتند.» او درباره پنالتی این بازی گفت:« قطعا آن لحظه ای کلیدی بود که پنالتی اعلام شد، مقابل پارس هم همین بود. این تصمیمات می تواند نتیجه بازی را عوض کند. درکنفرانس بعد از بازی هم گفتم نمی توانم راجع به داوری صحبت کنم و به داور احترام می گذارم. فکر می کنم ما باید طوری کار کنیم  که تیممان بهتر شود و به همین دلیل گفتم که از نظر تاکتیکی و تکنیکی مقابل تیم واقعا خوب ذوب آهن خوب کار کردیم.»


از هیچ تیمی نمی ترسیم


برانکو درباره قرعه کشی لیگ قهرمانان و احتمال همگروهی با الهلال گفت:« فکر می کنم در حال حاضر نمی توانیم با الهلال توی یک گروه باشیم، چون مطمئن نیستم آیا ما در سید اول قرعه کشی هستیم یا نه. اما پارسال نشان دادیم مقابل هرکسی می توانیم بازی کنیم و از هیچ تیمی نمی ترسیم. با هر تیمی همگروه شویم مشکلی نیست. می رویم برای برد و عبور از مرحله گروهی...»


سرمربی سابق تیم ملی درباره همگروهی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش هم در جام جهانی گفت:« وقتی سرمربی ایران بودم با پرتغال بازی کردیم. مربی پرتغال آن زمان مربی قهرمان جهان، اسکولاری بود و شاید بهترین تیم ملی تاریخ پرتغال را داشتند. آن ها در اروپا دوم شده بودند و با حضور رونالدو، فیگو، دکو و ...تیم خیلی عجیبی داشتند. ما به این تیم دو هیچ باختیم، در حالی که روی پنالتی گل خوردیم که یحیی مرتکب آن شد و نباید می دادیم. گل دیگر را هم دکو از سی متری زد. در حال حاضر ایران گزینه اول صعود از گروه نیست؛ اما من روی انگیزه و شوق بچه ها برای مبارزه حساب می کنم. بازیکنان ایران خیلی وقت است با هم هستند. خیلی اردو و بازی داشتند و معتقدم ایران حق خوش بینی را دارد.»


پرتغال فقط رونالدو نیست


سرمربی پرسپولیس در بخش دیگری از حرف هایش درباره این موضوع که تیم ملی پرتغال فقط کریستیانو رونالدو نیست گفت:« بله این را قبول دارم، چرا که پرتغال بدون رونالدو قهرمان اروپا شد. او در بازی فینال مصدوم بود. البته رونالدو یکی از بازیکنان خیلی مهم است و در هر بازی می تواند تفاوت ایجاد کند؛ ولی در دنیا اصولا بازیکنی نداریم که به تنهایی بتواند تیم را قهرمان کند.» او افزود:« به نظر من ایران، کرواسی و صربستان هر سه در گروه های سختی افتاده اند. کرواسی هم با آرژانتین، نیجریه و ایسلند همگروه شده و این گروه سختی است.»


نصرتی در برابر پرتغال عالی بود


برانکو با اشاره به بازی ایران برابر پرتغال در جام جهانی 2006 گفت:«  پرتغال در آن زمان ما را خیلی سخت شکست داد. نصرتی خیلی عالی رونالدو و کعبی فیگو را گرفته بود. در آن بازی خیلی خطرناک بودیم؛ علیرغم آنکه حریفمان واقعا گزینه قهرمانی بود. 3 سال پرتغال قوی ترین تیم ملی جهان شده بود؛ اما خیلی عالی بازی کردیم. در دوره قبلی هم کار ایران سخت بود، با آرژانتینی بازی کردیم که در گروه اول بود، نیجریه را داشتیم که یک تیم جوان و پرتحرک بود و آرژانتین را 4 بر 2 شکست داده بود. درست است بازی دوستانه بود؛ اما همان نشان دهنده کیفیتش است.»


او در رابطه با مقایسه این جام جهانی و جام جهانی 2006 گفت:« نمی شود 12 سال پیش را با الان مقایسه کنیم. واقعیت این است که فلسفه بازی پرتغال همانی است که بوده، پرتغال یک ابرقدرت فوتبال دنیاست و همیشه بوده از زمان اوزه بیو تا امروز که رونالدو در آن بازی می کند و فلسفه شان یکی است. شاید فوتبال شان فرق کرده باشد؛ محکم تر، سریع تر و متفاوت تر شده باشد. بعضی اوقات پرتغال بازیکنان متفاوتی داشته؛ اما خیلی این موضوع فرقی نمی کند. این تغییرات نرمال فوتبال است.»

 

گروه سختی است


برانکو با تایید این که ایران در گروه سختی قرار گرفته است گفت:« موافقم که گروه ایران خیلی سخت است. اگر از سمت ایران نگاه کنیم به گروه مرگ شباهت دارد، اما اسپانیا و پرتغال اینطور به این گروه نگاه نمی کنند؛ چون آنها خودشان را دو تیمی می دانند که از این مرحله صعود خواهند کرد. همین طور صربستان و کرواسی گروه سختی دارند، البته هر کسی از دید خودش به گروه کشورهایش نگاه می کند.» او افزود:« با این وجود طبیعی است که ایران امید به صعود به مرحله بعد داشته باشد. به هر حال ایران حق دارد رویای صعود به مرحله بعد را داشته باشد. بالاخره ایران هواداران بسیاری دارد و این موضوع منطقی است. چرا ایران نباید بازی هایش را ببرد، این تیم نشان داده که هم توانایی اش را دارد و هم می تواند از سد حریفان عبور کند. بله کار سختی خواهد بود؛ اما اسپانیا 4 سال پیش شرم آور حذف شد و همین طور ایتالیا نتوانست به جام جهانی صعود کند. به نظر من ایران در جام جهانی قبلی اثر موثری از خود بجای گذاشت.»


هنوز با پرسپولیس تمدید نکرده ام


برانکو ایوانکوویچ در ادامه صحبتش و در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بعد از تمدید قرارداد با پرسپولیس و در پایان دوسال بازنشست شود، گفت:« هنوز قراردادی را با پرسپولیس امضا نکرده ام، ضمن این که من هیچوقت نگفتم که دو سال دیگر می خواهم در ایران بازنشسته شوم. من هرگز نمی خواهم بازنشست شوم.» او در رابطه با بازی های فشرده پرسپولیس در روزهای آینده مقابل صنعت نفت و سپیدرود هم گفت:« البته این فشردگی برای ما یک دردسر خواهد بود. هم برای ما  و هم برای سپیدرود خوشایند نیست، ضمن اینکه ما دنبال بهانه و توجیه نیستیم. سخت خواهد بود؛ ولی عادت خواهیم کرد و بازیکنان باید خودشان را تطبیق دهند.»

دیدگاه‌ها