کد خبر : 1478239 | 12 آذر 1396 ساعت 10:00 | 115.2K بازدید | 0 دیدگاه

آنچه در کرملین رخ داد؛

قرعه‌کشی جام جهانی؛ برنده‌ها و بازنده‌ها

با مشخص شدن قرعه کشی جام جهانی 2018، تیم های بزرگ از همین حالا برای فتح روسیه رویاپردازی می کنند.

قرعه‌کشی جام جهانی؛ برنده‌ها و بازنده‌ها

 

به گزارش "ورزش سه"، 32 تیمی که برای بزرگترین رویداد در جهان ورزش قادر به صعود بوده اند اکنون می دانند که در مسابقات سال آینده که در 14 ژوئن در روسیه آغاز خواهد شد با چه تیم هایی مواجه خواهند شد.

 

محمد صلاح با لباس مصر اولین جام جهانی را تجربه کرده و اسپانیا و پرتغال، دو رقیب همسایه در یک گروه قرار خواهند گرفت.

 

ایسلند تبدیل به کوچکترین کشور حاضر در جام جهانی خواهد شد. در دو جام جهانی گذشته، مدافعان عناوین قهرمانی در مرحله گروهی شکست خورده اند، آیا آلمان قادر به عبور از این مانع خواهد بود و می تواند جام را در خانه خود حفظ کند؟

 

در ادامه، ما هر 8 گروه بازی های جام جهانی روسیه 2018 را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد؛

 

گروه A: روسیه، عربستان ، مصر، اروگوئه

روسیه نمی خواهد خیلی زود از دور مسابقات کنار برود اما این گروه می تواند شرایط دشواری را برای آنها ایجاد کند.

 

 

 

 

مصر خطر اصلی برای میزبان و اروگوئه است و گرچه این اولین جام جهانی آنها از سال 1982 است، اما با وجود ستاره ای مانند محمد صلاح آنها در هجوم غیرقابل توقف هستند.

 

اگرچه عربستان افتخار بازی در افتتاحیه برابر روسیه را به دست آورده اما تیم های کنفدراسیون آسیا به طور سنتی ضعیف ترین تیم های حاضر در مسابقات هستند.

 

گروه B: اسپانیا، پرتغال،  مراکش، ایران

دیدار ابتدایی این گروه بین اسپانیا و پرتغال برگزار خواهد شد که به علت قهرمانی لاروخا در سال 2010 و قرار گرفتن در رتبه هشتم در رده بندی فیفا، همه به دنبال مسابقه ای جذاب خواهند بود.

 

 

1245412

 

 

علیرغم توانایی های مراکش و ایران، نباید فریب این گروه بندی را خورد و اسپانیا و پرتغال نیز می دانند که باید از شرایط فعلی خود عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند.

 

گروه C: فرانسه، استرالیا، پرو، دانمارک

گرچه شاید همگان فرانسه را بخت اول صعود از این گروه بدانند، اما فرم فعلی دانمارک آنها را تبدیل به تهدید مهمی برای رقبا کرده است.

 

 

1238475

 

 

پرو نیز که بعد از 36 سال راهی جام جهانی شده است، مطمئنا در صورت برگزاری تورنمنت در برزیل مانند سال 2014 می توانست رقیب مهم تری برای همگروهی هایش لقب بگیرد.

 

گروه D: آرژانتین، ایسلند، کرواسی، نیجریه

به نظر می رسد با توجه به برگزاری اولین دیدار ایسلندی ها برابر آرژانتین در روسیه 2018، آنها فرصت کافی برای ارائه تشویق ایسلندی منحصر به فرد خود را نداشته باشند.

 

 

1245343

 

 

علیرغم حمایت جهانی احتمالی از ایسلند، بعید است شاهد موفقیت آنها در روسیه باشیم و کوچک ترین کشور حاضر در روسیه با صعود به جام جهانی نیز چیزی شبیه به معجزه را رقم زده است.

 

با وجود نیجریه که 5 بار تا به حال در مرحله مقدماتی همگروه آلبی سلسته شده و قدرتی مانند کرواسی، به نظر گروهی دشوار گرد هم جمع شده اند.

 

گروه E: برزیل، سوئیس، کاستاریکا، صربستان

پس از تحقیر در سال 2014، بازیابی برزیل به اندازه کافی برای بسیاری از مردم جذاب بود تا آنها سلسائو را به عنوان یکی از مدعیان اصلی برای مسابقات روسیه 2018 انتخاب کنند.

 

 

1252885

 

 

پس 3 تیم دیگر که شانس بالایی در قرعه کشی نداشته اند و  می توانند برای جایگاه دوم تلاش کنند. صربستان از سید چهار راهی این گروه شده و نباید کاستاریکایی که 4 سال قبل تا جمع 8 تیم نیز صعود کرد را دست کم گرفت.

 

گروه F: آلمان، مکزیک، سوئد، کره جنوبی

ژرمن ها معمولا علاقمند به راه کم خطر هستند و انتظار می رود که مدافع عنوان قهرمانی بدون هیچ مشکلی به مرحله حذفی برسد.

 

 

1245249

 

 

بی شک مکزیک و سوئد هیچ کدام رقبای آسانی برای تیم های هم گروه خود به شمار نمی آیند و کره جنوبی نیز این فرصت را دارد تا برای اولین بار خارج از خانه خود، عملکردی مشابه جام جهانی 2002 را ارائه دهد.

 

گروه G: بلژیک، پاناما، تونس، انگلیس

18 ژوئن در سوچی روزی تاریخی و شگفت انگیز برای پاناما خواهد بود تا اولین بازی جام جهانی خود در برابر تیمی بزرگ و با پتانسیل بالا مانند بلژیک را انجام دهد.

 

 

1239349

 

 

به نظر می رسد یکی از این دو تیم اروپایی صدرنشین این گروه لقب گیرند اما فراموش نکنیم در سال 1978، تونس اولین تیم پیروز و قادر به کسب امتیاز تاریخ جام جهانی از قاره آفریقا لقب گرفت.

 

گروه H: لهستان، سنگال، کلمبیا، ژاپن

آخرین و غیرقابل پیش بینی ترین گروه جام، بی شک گروه هشتم این مسابقات خواهد بود. سنگال در سال 2002 نمایشی خاطره انگیز داشت و امسال نیز آنها دوباره تبدیل به تیمی قدرتمند شده اند.

 

 

1119144

 

 

لهستان با حضور در رتبه ششم رنکینگ فیفا در سید اول قرار گرفت و تیمی قدرتمند است اما کلمبیا نیز خارج از قاره خود معمولا رقیب آسانی برای دیگران نبوده است و همین موضوع گروه هشتم را تبدیل به گروهی نزدیک و جذاب کرده است.

 

منبع: الجزیره

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها