کد خبر : 1478680 | 14 آذر 1396 ساعت 01:20 | 180.7K بازدید | 0 دیدگاه

انتظار سرمربی تیم ملی از همکارانش در لیگ ایران؛

گزارش برنامه نود برنامه کی‌روش برای 2018

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته گفت‌وگوی مفصلی با سرمربی تیم ملی ایران داشت و بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد.

گزارش برنامه نود برنامه کی‌روش برای 2018

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب (سیزدهم آذرماه) از ساعت 22:50 آغاز شد که علاوه بر نگاه به مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر، مصاحبه‌ای حضوری با علی‌اصغر حسن‌زاده، مرد سال 2017 فوتسال آسیا و همچنین کارلوس کی‌روش انجام گرفت و او صحبت‌های مهمی راجع به روند آماده‌سازی تیم ملی، شرایط بازیکنان داخلی و لژیونر، دیدارهای تدارکاتی و ... مطرح نمود که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:


* نظرسنجی


«آیا از گروه تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 راضی هستید؟»؛ مخاطبان برنامه نود می‌توانند جواب این سوال را با ارسال یکی از گزینه‌های «بله» یا «خیر» انتخاب کنند.

 

1257912


* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- اتفاقات پشت صحنه ویژه برنامه نود برای جام جهانی.
- گزارش اختصاصی نود از مسکو.
- فاصله گرفتن پرسپولیس از سایر مدعیان در صدمین بازی برانکو.
- زندگی روزمره مردی که قفل‌های فوتبال را باز می‌کند.

 

* آیتم ابتدایی به حواشی پشت صحنه ویژه برنامه نود برای قرعه‌کشی جام جهانی 2018 اختصاص داشت.

 

پشت صحنه ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی

 

 

 


* فردوسی‌پور در واکنش به شایعاتی پیرامون دریافت 500 میلیون تومانی فیگو برای حضور در ویژه برنامه قرعه‌کشی جام جهانی شبکه سوم سیما، گفت: به مراتب از این مبلغ کمتر پرداخت شده اما یک ریال آن از سازمان صدا و سیما، پول بیت‌المال، شبکه سه و ... نبوده و تمام آن توسط اسپانسر پرداخت شده است.

 

* کی‌روش: این همگروهی فرصت بی‌نظیری است


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگوی حضوری با فردوسی‌پور پیرامون قرعه‌کشی جام جهانی 2018 اظهار کرد: واقعیت این است که بعد از اینکه متوجه شدم این فرصت را از دست دادیم دیدار افتتاحیه جام جهانی برابر روسیه را انجام دهیم، آنطور واکنش نشان دادم؛ چون مسابقه با این تیم مطمئنا یک جذابیت و دیدگاه بزرگی برای کشور ایران به وجود می‌آورد.


او ادامه داد: قبل از این قرعه‌کشی می‌دانستم ایران در هر گروهی بیافتد، گروه دشواری خواهیم داشت؛ اما همگروه بودن با پرتغال و اسپانیا که یکی قهرمان سابق جهان و دیگری قهرمان اروپا و مدعیان این جام جهانی هستند، می‌تواند جذاب باشد ولی از دو زاویه مختلف می‌شود به این موضوع نگاه کرد.


کی‌روش اضافه کرد: بعضی دیگر از افراد شاید این گروه در جام جهانی را یک فرصت بزرگ ببینند؛ به نظرم باید مثبت نگاه کنیم چون فرصت خوب و بی‌نظیری است تا بازیکنان‌مان مقابل بهترین بازیکنان جهان بازی کنند.


سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه فرقی نمی‌کرد ایران در چه گروهی قرار می‌گرفت، ابراز کرد: ما باید کارمان را انجام دهیم؛ اگر تمام ادوار قبلی که ایران در جام جهانی حضور داشته را ببینید، متوجه می‌شوید این سخت‌ترین گروهی بوده که ایران در آن افتاده ولی اگر آماده سازی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم موفق شویم؛ این یک چالش بزرگ و جذاب خواهد بود.

 

او تصریح کرد: وقتی دیدم با پرتغال و اسپانیا همگروه هستیم، فهمیدم با یک چالش بزرگ روبرو هستیم؛ به‌عنوان مربی بزرگترین چالش زندگی‌ام است؛ امیدوارم همه متوجه این موضوع باشند که کار دشواری داریم؛ اگر برنامه آماده سازی خوبی داشته باشیم شانس کوچکی خواهیم داشت و این همان مسیری است که ما باید خود را در آن قرار دهیم.


کی‌روش با تاکید بر اینکه به نظرم جامعه فوتبال ایران باید یک تصمیم خیلی ساده بگیرد، اذعان کرد: این جام جهانی اولویت خیلی خیلی خیلی برتر و بالای فوتبال ایران است؛ افتخار و اعتباری که ایران می‌تواند در این جام جهانی به دست بیاورد، با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست؛ جام‌های قهرمانی، مسابقات داخلی و ... قابل مقایسه نیست؛ جام جهانی بعدی چهار سال دیگر خواهد بود؛ 6 ماه دیگر جام جهانی است و وقت آن خواهد بود که متحد، وفادار و یکدل و یکرنگ کنار هم باشیم؛ باید در کنار هم باشیم تا بازیکنان بزرگ شوند و بتوانند این رقابت را انجام دهند.

 

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: در این چند روز با بازیکنان تیم ملی صحبت کردم که هیجان‌زده هستند؛ بازیکنان باید برای رقابت آماده کامل باشند؛ در حال حاضر یک لیست از بازیکنان داریم که 35 بازیکن برتر هستند؛ 3 بازیکن در هر پست داریم؛ 5 دروازه‌بانی که از قبل انتخاب شده‌اند؛ بنده این را می‌توانم بگویم برای جام جهانی روسیه 50 تا 60 درصد بازیکنان ما داخلی خواهند بود و 50 تا 55 درصد را لژیونرها تشکیل می‌دهند.


کی‌روش با بیان اینکه مسئله کلیدی و بزرگی که ما با آن مواجه هستیم آماده سازی بازیکنان داخلی خواهد بود، افزود: سوال پذیرش یا عدم پذیرش از گروهمان است که البته باید بپذیریم؛ برخی به این مسئله به عنوان مشکل نگاه می کنند؛ با تمام احترام به سریلانکا، شما نمی‌توانید توقع بازی مقابل این تیم در جام جهانی را داشته باشید و باید توقع بازی مقابل بهترین تیم‌ها را داشته باشید.


او ادامه داد: اینطور در ذهنمان بگوییم در مراکش در یک شانزدهم نهایی جام حذفی، با اسپانیا در یک هشتم و پرتغال در یک چهارم بازی می‌کنیم؛ باید نسبت به شرایط فعلی واقع‌گرا باشیم.


سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه شاید کمی صحبت‌هایم برای برخی سخت باشد، گفت: 50 درصد بازیکنان ما خارج از کشور هستند ولی 50 درصد نفرات داخلی آمادگی بازی در جام جهانی را ندارند و این نظر بنده است و این بنابر آماری بوده که براساس سطح بین‌المللی دارم؛ ولی شاید برخی این عقیده را نداشته باشند؛ شانس بالا رفتن ما این است که سطح رقابت بازیکنان داخل کشور ایران را بالا ببریم.

 

کی‌روش ابراز کرد: به رییس فدراسیون پیشنهاد دادم اردیبهشت ماه سال آینده که مسابقات حذفی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود، از AFC بخواهند بعد از جام جهانی این رقابت‌ها برگزار شود که از این موضوع حمایت نشده است و تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا آن را به تایید نرساندند که این مسئله طبیعی است.


او اضافه کرد: قبل از جام جهانی 2014 یک توافقی داشتیم قبل از مسابقات یک سری بازیکنان مرخص شوند که برخی باشگاه‌ها این کار را نکردند و  آخر سر برخی بازیکنان و تیم ملی متضرر شدند و مجبور شدم یک سری بازیکن دیگر انتخاب کنم؛ امید ابراهیمی جام جهانی را به همین دلیل از دست داد؛ من در اردیبهشت ماه احتیاج دارم بازیکنان را در اختیار داشته باشم.


سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: عربستان سعودی فورا یک جایگزین و راه حل برای این معضل انتخاب کرده است؛ بازیکنان خود را با فرستادن به پرتغال و اسپانیا در تیم‌های این کشور که 80 درصد نفراتش هم بازی می‌کنند استخدام کرده و پاداششان را هم فدراسیون عربستان خواهد داد.


کی‌روش خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که بنده پیشنهاد دادم و سعی در اجرای آن داریم، این است که تلاش خواهیم کرد با درک خوب و متقابل باشگاه‌ها از ماه ژانویه تا آوریل 2018 بعد از بازی‌های لیگ، یک روز و نیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم که بدون لطمه زدن به سطح عملکرد بازیکنان نیز باشد؛ برای مثال اگر تیمی پنج‌شنبه بازی دارد، از جمعه ظهر به مدت یک روز و نیم در اختیار ما باشند و با تیم ملی تمرین کنند؛ یک آماده‌سازی خاص، بدون لطمه زدن به مسائل ریکاوری و تمرینی بازیکنان.


او تصریح کرد: امیدوارم بعد از 36 سال حضورم در رئال و منچستر، مربیان ایرانی به دانش و تجربه بنده اعتماد کنند؛ چون کاری که می‌خواهم انجام دهم خاص هست تا بازیکنان آماده‌سازی ذهنی داشته باشند و به هیچ عنوان عملکرد بازیکنان لیگ ایران را درون زمین تحت تاثیر قرار نخواهد داد؛ فکر می‌کنم قدم به قدم بازیکنان داخلی ما به سطح ایده‌آلی که مد نظر داریم با این برنامه می‌رسند؛ این موضوع در ارتباط با باشگاه‌ها انجام خواهد شد؛ ما نیاز به درک کامل باشگاه‌ها خواهیم داشت و در کشورهای مختلف این امر انجام می‌شود و در دی ماه سال گذشته، کرواسی و سوئد این کار را کردند.

 

سرمربی تیم ملی اظهار کرد: علاقه‌مند هستم برای این برنامه و آماده‌سازی تیم ملی به جزیره کیش بروم و منتظر بازیکنان شوم؛ واقعیت این است که وریا غفوری، امید ابراهیمی، سید جلال حسینی، مهدی طارمی، وحید امیری و ... نمی‌توانند مقابل اسپانیا بازی کنند؛ فقط باید یک تصمیم صادقانه بگیریم؛ ما اگر این شانس را به پسران خود بدهیم که پیشرفت کنند، مطمئنا در بازی برابر پرتغال و اسپانیا سخت تلاش خواهند کرد؛ این وظیفه ما است تا فرصت را در اختیارشان بگذاریم تا بازیکنان بهتری شوند؛ اگر این کار را انجام دهیم شانس‌های ما بیشتر خواهد شد و می‌توانیم رویای صعود به دور دوم را داشته باشیم و آن را تجربه کنیم.


کی‌روش با تاکید بر اینکه ما به یک احساس همبستگی و همکاری خوب نیاز داریم و باید احساس مسؤولیت پذیری را بیشتر کنیم، گفت: 4 سال جام جهانی نداریم ولی لیگ قهرمانان هر ساله است؛ کره جنوبی و ژاپن با بازیکنان دوم خود در لیگ قهرمانان امسال بازی می‌کنند؛ سامی جابر به من گفت عربستان هر کاری انجام می‌دهد تا جام جهانی بهتری داشته باشد؛ تصمیمی که کنفدراسیون فوتبال آفریقا گرفته را نگاه کنید؛ آنها تصمیم گرفتند دو و نیم میلیون دلار، مازاد بر چیزی که تیم‌ها دریافت می‌کنند، بدهند تا آماده‌سازی بیشتری داشته باشند.


او با اشاره به اینکه فیفا به دنبال افزایش تیم‌های جام جهانی است، گفت: تعداد تیم‌های جام جهانی در دوره بعد منوط به عملکرد تیم‌های آسیایی و آفریقایی در جام جهانی است؛ آسیایی‌ها در سال 2014 عملکرد ضعیفی داشتند و اگر آن نتایج را در دور جدید داشته باشند، برای سال 2022 متضرر خواهند شد.


سرمربی تیم ملی یادآور شد: کاملا معتقدم بازی اول با مراکش، مهم‌ترین مسابقه ما خواهد بود چون نخستین دیدار می‌تواند سرنوشت شما را مشخص کند؛ بازی مقابل مراکش حکم فینال جام جهانی را برای ما دارد.


کی‌روش ادامه داد: پیش‌بینی از تیم‌های سه و چهار نداشتم و فقط به دیدار با روسیه فکر می‌کردم؛ پس از این همه قرعه‌کشی در طول زندگی یاد گرفتم بهتر هست بنشینم و به خداوند توکل کنم چون او تقدیر را مشخص خواهد کرد؛ اگر می‌توانستیم بازی افتتاحیه جام جهانی مقابل روسیه را انجام دهیم افتخار فوق‌العاده‌ای رخ می‌داد؛ البته بازی با اسپانیا و پرتغال نیز جذابیت دارد.


او تاکید کرد: فینال ما با مراکش است و باید تمرکز کامل روی دیدار با این تیم بگذاریم؛ برنامه تیمم را امروز خدمت رییس فدراسیون دادم؛ ما هفت دیدار تدارکاتی تا جام جهانی خواهیم داشت؛ تلاش کردم یک سری مسابقه مهم در دستور کار داشته باشم؛ سه دیدار با تیم‌های سبک فوتبال لاتین و سه تیم آفریقایی ولی دوست دارم بازیکنانم با فضای فوتبال لاتین آشنا شوند چون فضای فوتبال دشواری هست و در آن تیکی تاکا، دریبل زیاد و ... وجود دارد.


سرمربی تیم ملی ایران اضافه کرد: بازی با پرتغال و اسپانیا مثل دیدار با آرژانتین در جام جهانی 2014 خواهد بود؛ 90 دقیقه موش و گربه بازی خواهیم کرد؛ اگر می‌توانستیم لباس گربه بر تن کنیم این کار را می‌کردیم ولی پرتغال و اسپانیا زودتر این لباس را گرفته‌اند و ما مجبور هستیم آن یکی لباس را بر تن کنیم و 90 دقیقه جنگجویی خواهیم داشت تا ببینیم آخر مسابقه چه کسی برنده می‌شود.

 

کی‌روش با بیان اینکه حریفان بازی‌های دوستانه را به دو دسته تقسیم کردم، گفت: تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده و انگیزه لازم را خواهند داشت و تیم‌های دیگری که به جام جهانی راه نیافتند و انگیزه لازم را ندارند؛ اما ما باید با تیم‌هایی بازی کنیم که تفکر فوتبال اروپایی(مثل صربستان، ترکیه، رومانی، کرواسی، بوسنی، بلغارستان و حتی ایتالیا) دارند؛ البته چالش بازی با تیم‌هایی مثل مصر و ... را نیز در دستور کار داریم.


او یادآور شد: آخرین بازی ما قبل از رفتن به جام جهانی در تهران خواهد بود؛ به دلیل اینکه در دیدار اول جام جهانی با مراکش بازی می‌کنیم توانستیم این کار را انجام دهیم تا در آخرین مسابقه دوستانه در تهران، روز دوازدهم خردادماه 97 و دو روز پیش از رفتن به روسیه با الجزایر دیداری داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی اذعان کرد: هجدهم خردادماه در روسیه دیداری تدارکاتی برگزار خواهیم کرد و در فروردین ماه به مصاف تیم‌های اروپایی می‌رویم؛ فیفا در 28 ماه می میلادی یک مدت زمان استراحت اجباری داده و نمی‌توانیم بازی کنیم؛ مطمئنا آلبا، راموس و رونالدو در این زمان بازی خواهند کرد و ما احتیاج به مسابقات دوستانه داریم که علاقه‌مند هستیم در این تاریخ مقابل ترکیه قرار بگیریم که تفکر فوتبال اروپایی دارد.


کی‌روش از فعالیت کادر فنی فوق‌العاده تیم ملی که تیم را درون و بیرون زمین کاملا آماده کرده است، خبر داد و افزود: روحیه‌ای که باید داشته باشیم این است که در آماده‌سازی همه کنار هم باشیم؛ ما می‌دانیم و اطلاع داریم که موفقیت نیاز به از خود گذشتگی دارد؛ نیاز به همبستگی داریم؛ یک نتیجه آبرومندانه در جام جهانی می‌تواند ارزش بیشتری از سه بار قهرمانی در آسیا داشته باشد.


او اضافه کرد: اصلاحات برای باشگاه‌ها نیاز است چون جام جهانی 2022 قطر فردا است؛ هرچه عملکرد بهتری داشته باشیم برای قطر آماده‌تر خواهیم شد؛ این صحبت را خیلی وقت پیش انجام دادیم که کیفیت چمن، استادیوم و ... در ایران باید پیشرفت کند تا لیگ پیشرفت کند و به طبع آن تیم ملی بهتری داشته باشیم؛ با این اتفاقات شانس بیشتری برای موفقیت در جام جهانی دارید.


سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: در آخر این نکته اهمیت دارد که افتخار و سربلندی ایران از هر چیزی مهم‌تر خواهد بود؛ مردم ایران عاشق فوتبال هستند و هواداران استحقاق نتایج بسیار خوبی را دارند؛ از الان تا خردادماه سال آینده نیاز به همبستگی داریم.


کی‌روش تاکید کرد: شاید برخی افراد صحبت من را دوست نداشته باشند ولی در هفت سال گذشته باشگاه‌ها از نظر مسابقات بین‌المللی جایگاه زیاد و ویژه‌ای برای ایران کسب نکردند؛ باید یک سری مسائل ما تغییر کند.

 

او ادامه داد: از نزدیک عملکرد تمام بازیکنان داخلی و خارجی را زیر نظر داریم؛ سه بازیکن(مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد) را در یونان، دو بازیکن در هلند، یک بازیکن در سوئد، سه بازیکن در روسیه و ... داریم؛ در تمام هفته‌ها بازی‌های آنها را دانلود می‌کنیم و عملکرد آنها را دسته‌بندی کرده و اگر در هر جایی حرکتی انجام دهند، می‌بینیم؛ اگر میلاد محمدی دریبلی انجام دهد، می‌بینم و از طرف دیگر عملکرد تمام آن 35 نفر بازیکن داخلی و لژیونر را می‌بینم.


سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: همان روندی که برای نظارت روی بازیکنان اسپانیا و پرتغال داریم، روی بازیکنان خودمان هم هست؛ با یک سیستم مجازی همه نفرات را زیر نظر گرفتیم که در آن می‌توان به صورت مجازی و ساختگی، از طریق ویدئو بازیکنمان را در مقابل موراتا یا دیگر بازیکنان اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار دهد.

 

کی‌روش با بیان اینکه می‌خواهیم پیراهن تیم ملی ایران را در جایگاه رفیع‌تر و بهتر قرار دهیم، گفت: چهار سال پیش اگر رضا قوچان‌نژاد با سرماخوردگی مواجه می‌شد با کابوس روبرو بودم؛ الان در خارج و لیگ ایران بازیکنان خوبی داریم که انتخاب آنها سردرد را برایم به همراه داشته است؛ تفاوت امروز و سال 2014 در این است؛ در جام جهانی پیدا کردن 23 بازیکن برای من سخت بود اما الان وقتی فکر می‌کنم وقتی می‌بینم از لیست 35 نفره باید 12 نفر را بیرون بگذارم با سردرد مواجه می‌شوم.


او اضافه کرد: بازیکنان را از نظر فیزیکی، تکنیکی، روحی روانی و ... زیر نظر داریم؛ 37 دوربین در جام جهانی خواهد بود و ویدئوچک نیز در مسابقات است که بازیکنان ایرانی با آن مواجه نشده‌اند و یک مشکل برای ما به وجود می‌آورد؛ وقتی حرف از آمادگی روحی روانی می‌زنیم تمام بازیکنان اسپانیایی، پرتغالی و مراکشی با سیستم ویدئو چک روبرو هستند ولی 50 درصد بازیکنان ایران با این موضوع مواجه نیستند؛ در جام جهانی کشیدن پیراهن بازیکن حریف و اینگونه کارهای بازیکنان را زیر نظر می‌گیرند.


سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه گفته بود بعد از جام جهانی 2018 اعلام بازنشستگی می‌کند، اظهار کرد: من عرض کردم بعد از این جام جهانی نیاز به تفکر مجددی راجع به زندگی‌ام داشته باشم چون در 36 سال گذشته فوتبال را فراتر از خانواده‌ام قرار دادم ولی الان نیاز است خانواده‌ام را بالاتر از فوتبال قرار دهم و حق خانواده‌ام است؛ قدم بعدی من در فوتبال آن چیزی خواهد بود که من را کنار خانواده‌ام قرار دهد؛ بعد از جام جهانی، برای جام ملت‌های آسیا شکی ندارم باید کنار خانواده‌ام باشم و برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران باید تصمیم بگیرم.


کی‌روش عنوان کرد: ما نیاز به اتحاد در کنار هم تا جام جهانی داریم؛ نیاز به از خودگذشتگی داریم؛ اگر ایران می‌خواهد در جام جهانی با افتخار با تیم‌های دیگر رقابت کند و از اعتبارش دفاع کند، نیاز به این مهم داریم؛ باید سطح بازیکنان داخلی به سطح بین‌المللی برسد؛ درخواست همکاری از مربیان داخلی دارم؛ می‌خواهم به من اعتماد داشته باشند چون اجازه نمی‌دهم عملکرد بازیکنانشان تضعیف شود و حتی شاید بالاتر هم برود.

 

صحبت های کی روش در مورد گروه ایران در جام جهانی

 

نظر کی روش در مورد اهمیت تعامل باشگاه ها با تیم ملی

 

چگونگی بازی در مقابل پرتغال و اسپانیا از زبان کی روش

 

 

 


او در پایان یادآور شد: تیم ملی ایران برای جام جهانی در مسکو در مجموعه تیم لوکومتیو مسکو اقامت خواهد داشت.

 

* گزارشی از مسکو و حواشی قرعه‌کشی جام جهانی 2018 در این شهر روسیه پخش شد.

 

حال و هوای روسیه در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی

 

 

 


* به مناسبت روز جهانی معلولان، آیتمی به معلولانی که علاقه‌مند به فوتبال هستند، اختصاص داشت.

 

بمناسبت روز جهانی معلولین

 

 

 

 

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

 

با لژیونر ها (13-09-96)

 

 

 

* مردم زلزله زده شهر ثلاث باباجانی استان کرمانشاه در دیداری محلی با نام تیم‌های «زلزله» و «پس لرزه» با هم بازی کردند.

 

عشق فوتبال در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی

 

 

 

 

* گفت‌وگویی ضبط شده با مرتضی پورعلی‌گنجی و سروش رفیعی، دو بازیکن ایرانی شاغل در لیگ ستارگان قطر انجام گرفته بود.


پورعلی‌گنجی در این مصاحبه اظهار کرد: این جام جهانی برای تیم‌های کوچک است چون چیزی برای از دست دادن ندارند و می‌آیند خودشان را نشان دهند؛ احساسم این است گروه ما جزو سخت‌ترین گروه‌هاست و مراکش به مراتب با انگیزه‌تر از پرتغال و اسپانیا خواهد بود؛ مراکشی‌ها نیز می‌خواهند خودشان را ثابت کنند.


او ادامه داد: ما نیز بازیکنان خوبی داریم و امیدوارم هر بازیکنی مسافر جام جهانی می‌شود، لیاقت بازی برای تیم ملی و دفاع از پرچم ایران را داشته باشد.


مدافع تیم ملی ایران اضافه کرد: احساسم این است اگر با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، تمام تلاش ما این خواهد بود خوب بازی کنیم و برنده شویم یا مساوی کنیم؛ حتی اگر بازنده شویم خیلی چیزها یاد می‌گیریم؛ سال 2014 یک بر صفر به آرژانتین باختیم ولی همه مردم بعد از باخت به خیابان‌ها ریختند و خوشحال بودند؛ این نشان می‌دهد بازیکنان ایرانی خیلی چیزها یاد گرفته‌اند.

 

نظر سروش رفیعی و پورعلی گنجی در مورد قرعه ایران در جام جهانی

 

 

 

 

* گفت‌وگو و گزارشی از کلیددار ورزشگاه 100 هزار نفری ورزشگاه آزادی پخش شد.

 

گفتگو دیدنی با کلید دار مجموعه ورزشگاه آزادی

 

 

 

 

* پرسپولیس 4 ذوب‌آهن 0


- نکات بازی


محسن مسلمان با 6 پاس گل، بهترین پاسور لیگ.
قلعه‌نویی در چهار تقابل اخیر با پرسپولیس شکست خورده است.
سه پنالتی که پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی مرتکب شده به تیرک برخورد داشته است.
اولین گل گادوین منشا در لیگ در ورزشگاه آزادی.
قلعه‌نویی بدون پیروزی برابر پرسپولیس از لیگ یازدهم.
قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل.
سنگین‌ترین شکست تاریخ ذوب‌آهن در لیگ برتر.

 

اولین برد برانکو در مقابل ذوب آهن

 

 

 

* جهانبخش: می‌خواهیم مردم را خوشحال کنیم


علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی آلکمار هلند در گفت‌وگویی ضبط شده عنوان کرد: فکر نمی‌کنم کسی انتظار چنین قرعه سختی در جام جهانی را داشت؛ به شخصه انتظار چنین قرعه سختی نداشتم ولی بعد از دیدن قرعه‌کشی و اینکه اسم ایران درآمد، دیدم در گروه مرگ قرار گرفتیم و برای من حس عجیبی بود.


او می‌گوید: به نظرم خیلی از مردم دوست دارند مقابل پرتغال و اسپانیا بازی کنیم و برای تیم ملی و مردم جذاب خواهد بود؛ به‌عنوان عضوی از تمام بچه‌ها این قول را می‌دهم تلاش خواهیم کرد بهترین عملکرد را داشته باشیم؛ درست است گروه سختی است ولی تلاش می‌کنیم مردم را خوشحال کنیم.

 

نظر جهانبخش در مورد قرعه ایران در جام جهانی


 

 

 

* ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: امید خالدی، اکبر ایمانی، گادوین منشا، علی کریمی، رضا خالقی‌فر، علیرضا نقی‌زاده، ربیع عطایا و صابر حردانی.
- تیرک دروازه: محمد نزهتی(مقابل فولاد خوزستان)
- کار تیمی: پدیده(برابر مشکی‌پوشان خراسان)
- موقعیت از دست رفته: مروان حسین(مقابل استقلال خوزستان)
- پاس گل: موسی کولی‌بالی(برابر سپاهان)
- مهار: رشید مظاهری(مقابل پرسپولیس)
- گل: سامان نریمان‌جهان(برابر سایپا)

 

ترین های هفته 14 لیگ برتر

 

 

 

 

* پیکان 0 استقلال تهران 0


- نکات بازی


مجید جلالی بدون برد برابر استقلال از لیگ دهم.
استقلال با چهار تساوی بدون گل رکورددار در لیگ هفدهم.
پیکان بهترین تیم بازی‌های خانگی.
استقلال ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر.

 

تساوی استقلال و پیکان به ضرر هر دو تیم

 

 

 

 

* به مناسبت صدمین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس در دیدار اخیرشان مقابل ذوب‌آهن به آنالیزی نسبت به عملکرد سرخ پوشان بعد از حضور مربی کروات در این تیم پرداخته شد؛ برانکوی پرسپولیس در 100 مسابقه اخیر 57 پیروزی، 155 گل زده و 48 خورده داشته و در 60 درصد دیدارهای لیگ برتر به پیروزی دست یافته است.

 

آنالیز برانکو به بهانه صدمین بازی برای پرسپولیس

 

 

 

 

* فولاد خوزستان 2 سپیدرود رشت 1


- نکات بازی


سومین برد پیاپی فولاد.
چهارمین باخت متوالی سپیدرود.
سپیدرود بدون پیروزی در بازی‌های خارج از خانه.

 

* مشکی‌پوشان 0 پدیده مشهد 2


- نکات بازی


پدیده 25 گل زده، بهترین خط حمله لیگ برتر.
مشکی‌پوشان بدون پیروزی برابر پدیده در تاریخ لیگ برتر.
مشکی‌پوشان در 12 بازی اخیر برد نداشته‌اند.
مشکی‌پوشان در 8 بازی گذشته فقط یک گل زده‌اند.

 

* نفت تهران 0 پارس جنوبی جم 0


- نکات بازی


مصاف تیم‌های تارتار و درخشان در تاریخ لیگ برتر میانگین کمتر از یک گل در هر مسابقه داشته است.
پارس جنوبی سه بازی و یک امتیاز و بدون گل زده.
نفت چهار بازی و یک گل زده.

 

* کارشناسی داوری با نوید مظفری


- سپاهان و استقلال خوزستان


در دقیقه 4 بازی نباید به دلیل فحاشی به عبدالله ویسی متوقف می‌شد و داور اشتباه کرد.
مدافع سپاهان خطایی روی مهاجم استقلال خوزستان مرتکب نشد و پنالتی رخ نداد.


- گسترش فولاد و سایپا


محمد دانشگر به دلیل تکلی که انجام داد به درستی کارت زرد دریافت کرد.
خطای پنالتی روی مهدی ترابی به درستی گرفته شد.
داور تصمیم درستی در اعلام خطای مهاجم سایپا روی مدافع گسترش فولاد داشت.


- صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی


خطای پنالتی روی کرار جاسم اعلام نشد.
اعلام خطای پنالتی روی شیمبا به درستی اعلام شد.

 

* حسن‌زاده: در جریان بازگشت شمسایی نیستم


علی‌اصغر حسن‌زاده، مرد سال 2017 فوتسال آسیا در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود اظهار کرد: فوتسال کار تیمی است و بدون همکاری هم‌تیمی‌هایم نمی‌توانستم به این موفقیت برسم؛ بنده به نمایندگی از بازیکنان گیتی‌پسند و تیم ملی و تلاش مربیانم و جامعه فوتسال این جایزه را دریافت کردم.


او ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا وقت کمی برای حق پخش دارد که به همین دلیل در سال‌های 2014 و 2016 که بهترین بازیکن شدم من را به مراسم دعوت نمی‌کردند که امسال این کار صورت گرفت.


کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران اضافه کرد: AFC به عملکردم در جام باشگاه‌های آسیا و همچنین مسابقات داخل سالن ترکمنستان نگاه کرد و عملکردم در تیم ملی و باشگاهی را در نظر گرفتند و این جایزه را داده‌اند؛ من هم تا جایی که بتوانم برای تیم ملی و باشگاهم مثمر ثمر باشم ادامه می‌دهم.


حسن‌زاده درباره روند آماده‌سازی تیم ملی گفت: جام ملت‌های آسیا در بهمن ماه برگزار می‌شود و برای تیم ملی اهمیت زیادی دارد؛ لیگ امسال فشردگی زیادی داشت و از سوی دیگر مسابقات داخل سالن آسیا و تورنمنت چهارجانبه داشتیم.


او با بیان اینکه تورنمنت چهارجانبه اصفهان خیلی مفید است، ابراز کرد: رقبای اصلی ما در جام ملت‌های آسیا تایلند و ازبکستان و اخیرا ویتنام هستند؛ ژاپن جوانگرایی کرده و فکر می‌کنم عملکرد خوبی در جام ملت‌ها نشان دهد؛ عراق هم در فوتسال سرمایه‌گذاری کرده و برخی بازیکنان ایرانی را هم برای لیگ کشورش استخدام کرده است تا موفق‌تر شود.


حسن‌زاده اذعان کرد: آذربایجان 7-6 بازیکن برزیلی دارد و به همین دلیل بازی سختی داشتیم و با آنها مساوی کردیم؛ در این تورنمنت تیم‌های قدرتمندی شرکت کرده‌اند؛ اگر نگاهمان فینال جام جهانی است، باید در سال چند بازی به این شکل داشته باشیم تا جوانان ایران هم در این مسابقات به میدان بروند؛ این مسابقات که در اصفهان برگزار می‌شود، فراتر از لیگ ایران و آسیاست.


مرد سال 2017 فوتسال آسیا عنوان کرد: در سال‌های 2008 و 2012  جام جهانی با اسپانیا و مراکش همگروه بودیم؛ سال 2008 وقتی به مسابقات می‌رفتیم تدارک طوری دیده شده بود که از مرحله گروهی حذف می‌شویم ولی ما در نیمه اول مقابل اسپانیا 3 بر صفر پیش بودیم، در آخر مساوی کردیم و توانستیم با همان یک امتیاز از مرحله گروهی صعود کنیم؛ امیدوار هستم تیم ملی فوتبال هم در جام جهانی 2018 به موفقیت برسد.


او درخصوص پشتیبانی از تیم ملی گفت: اخیرا خوب شده و تدارکات خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته‌اند؛ نگاه‌ها به فوتبال ایران طوری است که فینال جام جهانی برگزار کنیم یا به فینال راه یابیم.


کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران درباره بازگشت وحید شمسایی به تیم ملی گفت: بنده بازیکن هستم و دخالتی در این موضوع ندارم؛ جلساتی در فدراسیون با سرمربی بوده و آقایان شمسایی و ناظم‌الشریعه در جریان آن هستند.


حسن‌زاده درباره وضعیت تیم‌های بالای جدول لیگ برتر گفت: سال گذشته با 9 امتیاز تیم صدر جدول بودیم ولی قهرمانی به روز آخر کشید؛ مس سونگون شانس اصلی قهرمانی است ولی ما هم شانس داریم؛ ما باید با پیروزی بازی‌های خودمان را پشت سر بگذاریم تا امیدوار به قهرمانی بمانیم.

 

گفتگو با حسن زاده بازیکن فوتسال سال آسیا 2017

 

صحبت های حسن زاده در مورد وضعیت خود و تیم ملی فوتسال

 

 

 

* سپاهان 1 استقلال خوزستان 1


- نکات بازی


سپاهان یک شکست در 12 بازی اخیر داشته است.
ویسی در هشت مصاف اخیر با سپاهان پیروز نشده است.

 

* گسترش فولاد 3 سایپا 1


- نکات بازی


سایپا هفت هفته در رده ششم جدول قرار گرفته است.
گسترش فولاد برای نخستین بار به سایپا 3 گل زد.
برتری فیروز کریمی مقابل تیم علی دایی بعد از 11 سال.
بهترین پیروزی فصل گسترش فولاد.
دومین هت‌تریک فصل را نریمان‌جهان به نام خود ثبت کرد.


* صنعت نفت 1 تراکتورسازی 1


- نکات بازی


تراکتورسازی برای نخستین بار در این فصل گل اول را زد و نبرد.
گل‌محمدی بدون پیروزی مقابل صنعت نفت.
کمالوند بدون برد برابر تراکتورسازی.
صنعت نفت بدون پیروزی مقابل تراکتورسازی.

 

* کارشناسی داوری


- مشکی پوشان و پدیده مشهد


داور به درستی خطای پنالتی توسط کریم احمدی را گرفت ولی بجای کارت زرد، باید او را اخراج می‌کرد.


- پرسپولیس و ذوب‌آهن


مهدی‌پور بیرون از محوطه روی علیپور خطا کرد ولی داور خطایی اعلام نکرد.
به درستی خطای پنالتی برای ذوب‌آهن گرفته نشد.
تصمیم داور در اعلام پنالتی به سود ذوب‌آهن اشتباه بود؛ به نظر می‌رسد داور این برداشت را کرده که خلیل‌زاده با پا مرتکب خطا روی کی‌روش استنلی شده است.

کارشناس داوری پرسپولیس - ذوب آهن

 


- پیکان و استقلال تهران


کنته، بازیکن پیکان به دلیل لگد پای چشمی باید کارت قرمز مستقیم دریافت می‌کرد.
کمک داور به خوبی در تصمیم پیام حیدری برای بازگردان پنالتی به سود پیکان دخالت کرد.
مهدی شیری روی نورافکن مرتکب خطای پنالتی شد که داور این تصمیم را نگرفت.
اخطار اول به ابوالفضل ابراهیمی درست بود ولی او کارت زرد دوم را به اشتباه دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

 

کارشناس داوری پیکان - استقلال


* گزارشی از بازی‌های هفته شانزدهم لیگ دسته اول پخش شد.

 

نگاهی به هفته شانزدهم لیگ آزادگان

 

 

 

* نتیجه نظرسنجی


حدود دو میلیون و 3 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که 77/8 درصد، از گروهی که ایران در جام جهانی 2018 در آن قرار گرفته رضایت داشتند.

 

1257937


برنامه نود این هفته ساعت 02:12 بامداد روز سه‌شنبه، چهاردهم آذرماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها