کد خبر : 1479290 | 16 آذر 1396 ساعت 11:14 | 110.2K بازدید | 0 دیدگاه

جپاروف خود را به شفر تحمیل کرد؛

پشتکی به افتخار علیرضا منصوریان!

ستاره ازبک خط هافبک استقلال نشان داد که چرا منصوریان تا این اندازه بر جذب او اصرار داشت.

پشتکی به افتخار علیرضا منصوریان!

به گزارش "ورزش سه"، سرور جپاروف هافبک ملی پوش تیم ملی ازبکستان از جمله بازیکنانی بود که حضور او در استقلال با داستان ها و اتفاقات زیادی همراه بود. این هافبک ازبک که با روشی عجیب راهی استقلال شد نتوانست در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم استقلال را همراهی کند و حضور او در ابتدای فصل نیز با اتفاقات عجیبی همراه بود.


جپاروف ازبک علاقه داشت تا به حضور خود در فوتبال اصفهان و تیم سپاهان ادامه دهد؛ اما اصرار های منصوریان و پافشاری سرمربی پیشین آبی پوشان شرایطی مشابه انتقال کوتینیو به بارسلونا را رقم زد و در نهایت جپاروف بعد از بیش از سه هفته کش و قوس در روزهای پایانی اردوی استقلال در ایروان پذیرفت تا در لیگ هفدهم پیراهن آبی ها را بر تن کند.


منصوریان در روزهایی به جذب جپاروف اصرار کرد که استقلال از طرفی جای خالی در لیست خود نداشت و از سوی دیگر آبی ها در پست این بازیکن اسماعیلی جوان، شجاعیان گران قیمت و جباری بلند آوازه را جذب کرده بودند. از سوی دیگر جپاروف در سپاهان نیز عملکرد خیره کننده ای نداشت و تنها توانسته بود بازیکنی موثر در مرکز زمین برای کرانچار باشد تا سرمربی وقت آبی ها انتقادات زیادی در جریان این پرونده تحمل کند.


با این وجود اما یک نیم فصل زمان کافی بود تا جپاروف به هواداران استقلال نشان دهد که چرا علیرضا منصوریان و کرانچار و البته استقلال و سپاهان یک تنش بزرگ را در نیم فصل بر سر او ایجاد کردند و در نهایت سرمربی پیشین استقلال برنده این جدال بود تا استقلال طعم شیرین یک بازیساز و طراح در مرکز زمین را احساس کند.


گل سه امتیازی در دیدار با تراکتورسازی آغاز درخشش جپاروف بود و این بازیکن ازبک بعد از خروج منصوریان و شروع دوران شفر تبدیل به نفر اول آبی ها در مرکز زمین شد. هر چند شفر در ابتدای حضور در ایران علاقه زیادی به این بازیکن نداشت و حتی شایعاتی پیرامون جدایی این بازیکن در نیم فصل شنیده می شد؛ اما این بازیکن حرفه ای خیلی زود نظر سرمربی آلمانی را تغییر داد و جپاروف حالا در کنار ابراهیمی فرماندهان استقلال در مرکز زمین هستند. تفاوت نمایش استقلال در دوران شفر با حضور جپاروف و یا عدم حضور در 30 دقیقه پایانی دیدار استقلال برابر پیکان است که این هافبک ازبک به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد. آبی ها در 60 دقیقه ابتدایی منظم برنامه های خود را در زمین پیاده کردند و تمامی بازیکنان استقلال زیر نظر رهبر ارکستر خود نمایش قابل قبولی داشتند؛ اما با خروج این بازیکن ناگهان استقلال در مرکز زمین دچار دردسر شد و نتوانست برنامه های خود را پیاده کند تا دو امتیاز از دست برود.


جپاروف حالا مهره ای محبوب برای استقلال و شفر در مرکز زمین است و دیگر هیچ منتقدی نسبت به جذب بازیکن 35 ساله ازبک در مرکز زمین انتقادی مطرح نمی کند تا شاید مرد سال آسیا در سال های گذشته آهسته آهسته عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر را تا سال ها به نام خود بزند.

 

 

 

 

1258484

دیدگاه‌ها