کد خبر : 1479299 | 16 آذر 1396 ساعت 11:44 | 48.5K بازدید | 0 دیدگاه

سایه روشن‌های گروه مرگ در جام جهانی

مرگ روسیه، رستاخیز قطر

وحشتناک؛ مختصرترین واکنش ممکن بعد از مشخص شدن نام ایران توسط کافو ستاره سال های نه چندان دور برزیل.

مرگ روسیه، رستاخیز قطر

به گزارش "ورزش سه"، وحشتناک؛ مختصرترین واکنش ممکن بعد از مشخص شدن نام ایران توسط کافو ستاره سال های نه چندان دور برزیل. وحشتناکی که با مشخص شدن نام مراکش وحشتناک تر هم جلوه می کرد و شانس شکستن طلسم ایران برای صعود به دور بعد جام جهانی را به حداقل می رساند. هرچند قرار گرفتن در گروه مرگ برای هیچ تیمی مثبت تلقی نمیشود؛ اما رویارویی با تیم های بزرگ جهان در جام جهانی میتواند بهترین خبر برای بازیکنان جوان ایرانی بوده باشد. دیده شدن در روسیه و انتقال به لیگ های بزرگ جهان میتواند اصلی ترین هدف و دستاورد ایران از روسیه باشد. هدفی که با توجه به هم گروهی با تیم های بزرگ و البته پرطرفدار دنیا بیش از پیش در دسترس به نظر می رسد.


در پایین نگاهی خواهیم داشت به بازیکنانی که بیشترین شانس را برای ترانسفر به لیگ های بزرگ اروپایی خواهند داشت.


1- میلاد محمدی: میلاد راه پیشرفت را با سرعت بسیار بالا طی کرد. سرعت بالا در کنار موفقیت های میلاد در نبرد های تن به تن و قدرت بالای تدافعی از او به عنوان یکی از شانس های اصلی ایران برای ترانسفر به لیگ های مطرح اروپایی ساخته است. میلاد که تنها 24 سال دارد در صورت درخشیدن در جام جهانی و ادامه ی روند صعودی اش میتواند به ستاره ای بی بدیل در سال های آتی تبدیل شود.
2-  مرتضی پورعلی گنجی: پدیده ی ایران در استرالیا هم اکنون به رکن بدون جایگزین تیم کیروش در خط دفاعی تبدیل شده هرچند عدم تجربه حضور در فوتبال اروپا کار او را برای انتقال به لیگ های درجه یک اروپایی سخت می کند؛ اما توانایی های فنی او در کنار سبک تدافعی فوتبال کی‌روش میتواند نام او را در جام جهانی سر زبان ها بیندازد. مرتضی تنها 25 سال دارد و با توجه به پستش میتواند سال ها خط دفاعی ایران را در مسابقات مختلف بیمه کند.

 


3-  سعید عزت اللهی: هرچند سعید در اولین بازی ایران در جام جهانی حضور نخواهد داشت؛ اما بزرگترین شانس او این است که محرومیتش در بازی با کم طرفدارترین تیم گروه خواهد بود و با عملکرد مناسب احتمالی در مقابل اسپانیا و پرتغال میتواند تبدیل به یکی از پدیده های آسیا در جام جهانی شود. هافبک دفاعی 21 ساله ایران که البته سابقه بازی مقابل بایرن را در کارنامه خود میبیند در کنار توانایی های فنی از استیل مناسبی برخوردار است. البته سعید برای خلق اتفاقات مثبت نیازمند بازگشت به فرم سابق خود می باشد که گلزنی و حضور او در ترکیب ثابت آمکار نشان از عزم سعید برای دوباره اوج گرفتن و درخشیدن در روسیه دارد.

 

1250924


4-  علیرضا جهانبخش: جهانبخش که هم اکنون هم یکی از بهترین لژیونرهای آسیایی می باشد آمار فوق العاده ای را از خودش به جای گذاشته است. علیرضا هم اکنون یکی از بهترین بازیکنان لیگ هلند میباشد و کارنامه ی مناسبش در کنار سن پایین او میتواند از او به عنوان اصلی ترین گزینه‌ی یک انتقال رویایی در تابستان 2018 بسازد.

 

1239581


5-  سامان قدوس: درخشیدن تنها دغدغه ی حال حاضر قدوس در فوتبال اروپا میباشد. بهترین بازیکن لیگ سوئد تنها 24 سال دارد و در معدود بازی هایی که برای تیم ملی انجام داده هم خوش درخشیده است. سامان که همچون جهانبخش و برخی دیگر از ستاره های ایران هم اکنون هم در فوتبال اروپا حضور دارد، میتواند جام جهانی را به عنوان پلی برای ادامه ی بلند پروازی هایش ببیند.

 

1253834


6-  سردار آزمون: جوان کم فروغ این روزهای فوتبال ایران در همین شرایط هم از ستاره ها و امید های فوتبال ایران در روسیه به حساب می آید. سردار 22 ساله در صورت بازگشت به فرم مطلوب و با توجه به سن پایین و کارنامه ی پر بارش میتواند چشم های زیادی را به سوی خودش جلب کند و جایگاه خوبی را در سطح اول فوتبال اروپا برای خودش دست و پا کند.

 


7-  کریم انصاریفرد: پدیده ی سال های گذشته فوتبال ایران اجازه نداد دوران افولش بیش از حد طول بکشد و توانست به خوبی به اوج بازگردد. کریم با وجود سن 27 ساله اش میتواند امید زیادی به حضور در لیگ های مطرح تر و درجه یک اروپایی داشته باشد. کارنامه مناسب کریم در المپیاکوس و آقای گلی حال حاضرش در لیگ یونان میتواند کریم را به ستاره ی دوباره ی فوتبال ایران تبدیل کند و او را به تیم هایی حتی مطرح تر از المپیاکوس برساند.

 

1252825


8-  ستاره های لیگ: طارمی، چشمی، عبدالله زاده، ترابی و دیگر بازیکنان جوان و البته مستعدی که در لیگ ایران حضور دارند نیز میتوانند امیدوار به درخشش در جام جهانی و البته انتقال به تیم های اروپایی باشند هرچند تجربه ی جام جهانی برزیل نشان داد لیگ های مطرح اروپایی تمایلی به خرید بازیکنان هرچند با کیفیت از لیگ ایران ندارند؛ اما باز هم نمیتوان از شانس بالای این بازیکنان برای حضور در فوتبال اروپا چشم پوشی کرد.


هرچند قرار گرفتن در گروه مرگ شانس صعود ایران به دور بعد جام جهانی را کمتر از تصورات کرد؛ اما ستاره های جوان فوتبال ایران میتوانند این فرصت را به عنوان نردبانی بزرگ برای ترقی و کسب موفقیت های آینده ی فوتبال ایران تبدیل کنند. ستاره هایی که میانگین سنی کمتر از 24 سال دارند و در صورت درخشش در جام جهانی و انتقال به تیم های مطرح و البته پیشرفت در فوتبال اروپا میتوانند گروه مرگ روسیه را به بهشتی برای جام جهانی 2022 بدل کنند.


دنیا ستارگان اسپانیا را دوست دارد؛ عاشق هنرنمایی های رونالدو میباشد و لحظه شماری می کند برای تماشای بازی های قهرمانان اروپا در جام جهانی, پس همه ی فوتبالدوستان در دنیا محکومند به نظاره جوانان ایرانی و تماشای درخشش آنها و حتی شاید موفقیت همین جوان های ناشناخته.


محمد پورمظاهری

دیدگاه‌ها