کد خبر : 1479300 | 16 آذر 1396 ساعت 11:51 | 254.1K بازدید | 0 دیدگاه

کفاشیان: ای اف سی باید ثابت کند ایران ناامن است

واکنش ایران به لیگ قهرمانان در زمین بی‌طرف

علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون ایران و عضو کمیته اجرایی ای‌اف‌سی واکنش صریحی به صحبت‌های دبیرکل ای‌اف‌سی داشته است.

واکنش ایران به لیگ قهرمانان در زمین بی‌طرف

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته ویندر سورجان دبیرکل ای‌اف‌سی در حاشیه قرعه‌کشی رقابت های  لیگ قهرمانان آسیا با اعلام این موضوع که شکل برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان تغییری نسبت به سال گذشته نخواهد داشت اعلام کرد: تیم های ایرانی که با تیم های عربستانی همگروه هستند باید بازی های خود را در زمین بی طرف برگزار کنند.


 بنابراین از بین تیم های ایرانی استقلال و تراکتورسازی باید بازی خود را در زمین بی طرف برگزار کنند. البته این تنها دردسر این دو تیم نیست و شاید اگر تیم های اماراتی به این کارزار بپیوندند دو بازی دیگر نمایندگان ایران در آسیا نیز به زمین های بی طرف منتقل شود که در جمع برگزاری 8 مسابقه در زمین بی طرف است که معنای آن خسارت مالی، خستگی و ... خواهد بود.


با این اظهارنظر علی کفاشیان عضو کمیته اجرایی ای اف اسی و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران شب گذشته و امروز در دو مصاحبه متفاوت تاکید کرد که ایران زیر بار برگزاری بازی ها در زمین بی‌طرف نخواهد رفت.
حرف های کفاشیان در شرایطی از زبان او منتشر می شود که هم او و هم مهدی تاج در پایان جلسه کمیته اجرایی در دو هفته گذشته اعلام کرده بودند شرایط این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به نفع نمایندگان ایرانی خواهد بود. حرفی که برخی از رسانه های ایرانی آن را به عنوان یک پیروزی بزرگ قلمداد و منتشر کردند؛ اما به مرور زمان مشخص شد که خوشبینی مقامات ایرانی چندان هم درست نیست.


کفاشیان که امروز با سایت فدراسیون فوتبال مصاحبه کرده، برخلاف همیشه تصمیم گرفته تندتر و محکم تر صحبت کند. او می گوید:‌ من به عنوان عضو هیات رئیسه AFC اعلام می کنم که در جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نظر همه اعضا این بود که تمامی مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شود و هیچ تبصره ای نداشت.


او ادامه داد: هیچ یک از اعضا اعتقادی به وجود استثنا درباره ایران نداشت و خوشبختانه جووانی اینفانتینو رئیس محترم فیفا هم در این جلسه حضور داشت و به صراحت گفت «داستان فوتبال از سیاست جداست و همه کشورها حق دارند در کشور خود از بازیها میزبانی کنند.» به دلیل همه اتفاقاتی که در جلسه هیات رئیسه افتاده به صراحت می گویم در مصوبه هیات رئیسه هیچ تبصره و استثنایی وجود نداشت.


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان گفته است: ما باید منتظر اعلام مکتوب مصوبه باشیم و اگر در آن نامه بازی‌های خانگی ما در ایران نباشد، از همه اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون استعلام خواهیم گرفت و مطمئن هستم همه آنها جواب خواهند داد ایران باید در خانه خود از همه بازی‌ها پذیرایی کند. مگر آنکه AFC بتواند ثابت کند که کشور ما ناامن است که این البته ادعایی واهی است.


البته با وجود این حرف های کفاشیان به نظر می رسد نمایندگان ایران باید استراتژی خود را روی بازی در زمین بی طرف استوار کنند و با تلقی های خوشبینانه از تغییرات، مشکلات بیشتری برای خود درست نکنند؛ به هر حال عربستان در حال حاضر در آسیا نسبت به ایران از لابی قدرتمندتری برخوردار است و حرف ناحق آنها فعلا به کرسی نشسته است. بنابراین در فصل شلوغ و پرمسابقه ماه های انتهایی سال شمسی تراکتورسازی و استقلال باید خود را آماده حداقل دو سفر اضافه به کشورهایی مثل عمان بکنند. البته امیدواریم عربستان در این درخواست تنها باشد تا دردسر بیشتری دامن تیم های ایرانی حاضر در آسیا را نگیرد.

دیدگاه‌ها