کد خبر : 1479800 | 19 آذر 1396 ساعت 08:24 | 45.8K بازدید | 0 دیدگاه

غول ها علیه جادوگرها

مورینیو می تواند گواردیولا را شکست بدهد

یونایتد برای شکستن روند فوق العاده تیم گواردیولا تنها یک تاکتیک را پیش رو دارد.

 مورینیو می تواند گواردیولا را شکست بدهد

 

به گزارش "ورزش سه"، به نوامبر سال 2014 بازگردیم؛ لوییس فان خال سرمربی هلندی و سابق یونایتدها بازیکنان قدبلند این تیم را به علت عدم استفاده از ضربات ایستگاهی در دربی منچستر برابر سیتی سرزنش کرد.

 

 

1258927

 

 

فان خال در آن مقطع گفت انگار بازیکنانم به اندازه کافی قدبلند نیستند و حالا 3 سال بعد از شکست 0-1 شیاطین سرخ در استادیوم اتحاد برابر سیتیزن ها، همه چیز بین دو رقیب همشهری تغییر یافته است.

 

گرچه ممکن است تیم مورینیو در جدول به دنبال یافتن راهی برای رسیدن به سیتی در صدر باشد، اما شاید در دیدار امشب و در استادیوم اولدترافورد شرایط متفاوت باشد.

 

 

1258926

 

 

تیم فعلی مورینیو بر پایه بازیکنان فیزیکی و قدرتی بسته شده است و برتری فیزیکی و تیم بلندقامت او می تواند ضامن پیروزی در دربی حساس امشب تیمش برابر تیم آماده گواردیولا لقب گیرد.

 

آمار موید آن است که در نبردهای هوایی، منچسترسیتی دومین تیم ضعیف در بین تمام تیم های لیگ برتر است و جالب اینجاست که تنها لیورپول با یورگن کلوپ اوضاع بدتری از سیتیزن های صدرنشین دارند و از سوی دیگر با بررسی نمایش های یونایتد در فصل جاری در می یایبم که ارسال توپ های بلند در محوطه، حربه اصلی شیاطین سرخ برای باز کردن دروازه رقبا بوده است.

 

 

1258930

 

 

در دوران حضور دیوید مویس روی نیمکت یونایتدها، او بارها به علت قرار دادن تاکتیک تیمش روی ارسال های بلند مورد تمسخر قرار گرفت. اما فراموش نکنیم که این تاکتیک بیش از حد از سوی او مورد استفاده قرار گرفت و حتی در دیداری برابر فولام، یونایتد 81 ارسال روی دروازه این تیم داشت اما به هر حال مورینیو می داند که این روش در بسیاری از موارد می تواند مزایای فراوانی برای تیمش داشته باشد.

 

در فصل جاری، تنها تاتنهام با پوچتینو با ارسال 261 پاس آمار بیشتری نسبت به سرخپوشان شهر منچستر با 242 ارسال داشته اند و تنها چلسی (9) و آرسنال (7) گل های بیشتری را نسبت به یونایتد (6) به ثمر رسانده اند. شیاطین سرخ از نقاط قوت خود شناخت دارند و سیتی نیز باید بداند که در تئاتر رویاها چه می گذرد.

 

 

1258933

 

 

ماتیچ 194 سانتیمتری و لوکاکوی 191 سانتیمتری ، 2 ستاره پرابهت دیگری بودند که مورینیو در تابستان به ترکیبش اضافه کرد و ویکتور لیندلوف  کوتاه ترین بازیکن اضافه شده به این تیم بود. در این شرایط تنها وست بروم و واتفورد میانگین قدی بالاتری داشته و یونایتد سومین تیم قدبلند لیگ برتر است.

 

به هر حال مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه به سرعت با چاشنی طنز در این خصوص پاسخ داد: "من فکر می کنم برای بازیکنی مانند ونسان کمپانی، نبرد هوایی برابر خوان ماتا آسان باشد."

 

البته در نبردهای تن به تن گواردیولا خیلی هم نباید نگران باشد زیرا به هر حال اوتامندی 183 سانتیمتری تنها 8 سانتیمتر از لوکاکو کوتاه تر است.

 

 

1241942

 

 

به همین دلیل، گواردیولا بارها به بازیکنان تیمش تاکید کرده که در نقاط مهم و حساس به بازیکنان حریف ضربه ایستگاهی ندهند زیرا این سرمربی باتجربه از ستارگان قدبلند تیم مورینیو به خوبی آگاهی دارد.

 

در دیدار دو هفته قبل برابر هادرسفیلد، دروازه ادرسون روی یک ضربه کرنر باز شد و در دیدار دراماتیک سیتیزن ها برابر ساوتهمپتون، آنها خوش شانس بودند که ضربه سر زیبای فن دایک وارد دروازه آنها نشد اما در دیدار برابر وستهام، یک کرنر، یک ارسال و یک ضربه سر باعث باز شدن دروازه آنها شد.

 

در کل، سیتی در 3 بازی اخیر 12 کرنر را تقدیم رقبای خود کرده که 2 تای آن تبدیل به گل شده و گل دیگری که این تیم دریافت کرده از روی یک ارسال بوده است؛ این آمار به خوبی نشانگر آسیب پذیری سیتیزن ها در این زمینه است.

 

 

1258929

 

 

پس این دیدار را می توان تقابل بازی فیزیکی و قدرتی یونایتد برابر سبک خاص بازی تیم گواردیولا دانست؛ میانگین قدی شیاطین سرخ 182 سانتیمتر  و برای سیتی 177 سانتیمتر است.

 

پس این نقیصه می تواند راه حل مناسبی برای مورینیو باشد تا اولین شکست لیگ برتری این فصل را به تیم گواردیولا تحمیل کند و حالا شیاطین سرخ می دانند حداقل یک راه برای غلبه بر صدرنشین وجود دارد.

 

 

یونایتد: 1-2-4-3

داوید دخیا: 192 سانتیمتر

فیل جونز: 187 سانتیمتر

کریس اسمالینگ: 194 سانتیمتر

مارکوس روخو: 187 سانتیمتر

آنتونی والنسیا: 180 سانتیمتر

نمانیا ماتیچ: 194 سانتیمتر

آندره هررا: 182 سانتیمتر

اشلی یانگ: 175 سانتیمتر

خسه لینگارد: 175 سانتیمتر

مارکوس راشفورد:  180 سانتیمتر

روملو لوکاکو: 191 سانتیمتر

 

سیتی: 3-3-4

ادرسون: 187 سانتیمتر

کایل واکر: 178 سانتیمتر

ونسان کمپانی: 194 سانتیمتر

نیکولا اوتامندی:183 سانتیمتر  

فابین دلف: 174 سانتیمتر

کوین دی بروین: 181 سانتیمتر

فرناندینیو: 179 سانتیمتر

داوید سیلوا: 173 سانتیمتر

رحیم استرلینگ: 170 سانتیمتر

سرخیو آگوئرو: 173 سانتیمتر

لروی سانه: 184 سانتیمتر

 

منبع: دیلی میل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها